Miłosz3ds Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Cześć. Mam problem ze światełkiem Vrayowym - potrzebuję żeby świeciło w dwie strony tak jak tutaj: Ale nawet na tym przykładzie, jak spojrzymy na ścianę, to światło rzuca cień - tam gdzie łączą się połówki światła. Udało mi się to zminimalizować, ale nadal jest cienki ale ciemny pasek. Da się to jakoś wywalić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 19 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Dobra, wywaliłem double-sided, ustawiłem dwa światła w odwrotnych kierunkach minimalnie jedno nad drugim, efekt dużo lepszy - krecha prawie znikła. Czas renderingu praktycznie taki sam. Gdyby ktoś jednak mógł coś napisać na ten temat to było by miło, z czystej ciekawości! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihpolak Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 a gdyby dać boxa i Vrayowe światło z opcją mesh i pick box? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 19 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Nie, to też nie to - niestety robi się to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 20 Kwiecień 2012 Share Napisano 20 Kwiecień 2012 jesli potrzebujesz takie swiatlo we wszystkich kireunkach to nie lepiej zrobic z tego sphere light zamiast plane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2012 Cześć. Naświetlę trochę jak to wygląda: To jest jedna klatka animacji. Chodzi o to, żeby cały pokój od góry musi być wypełniony światełkiem - dlatego odpada sphere light, bo w jednych miejscach będzie bardziej naświetlone (nawet prześwietlone), w innnych nie. A jak powiększę światło żeby pokój był opisany na tym kole, a nie odwrotnie to dzieją się bardzo dziwne rzeczy. Udało mi się wywalczyć wstępnie to, co jest na obrazku. Jednak przez środek przebiega taka niewyraźna linia no i rogi są w okolicy światła bardzo zacienione. Co do tego ostatniego, w minimalnym stopniu jest to sprawka Ambient Occlusion, ale tylko w naprawdę minimalnym. Da się jakoś może powalczyć przynajmniej o te krawędzie? :) powiem dodatkowo, że tym światłem będę musiał manipulować w animacji, tzn. będzie się przemieszczać góra/dół, i zmiana temperatury i intensywności światła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maru Napisano 11 Maj 2012 Share Napisano 11 Maj 2012 A próbowałeś z vrayowskim ambient light? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się