Napisano 19 Kwiecień 201212 l Cześć. Mam problem ze światełkiem Vrayowym - potrzebuję żeby świeciło w dwie strony tak jak tutaj: Ale nawet na tym przykładzie, jak spojrzymy na ścianę, to światło rzuca cień - tam gdzie łączą się połówki światła. Udało mi się to zminimalizować, ale nadal jest cienki ale ciemny pasek. Da się to jakoś wywalić?
Napisano 19 Kwiecień 201212 l Autor Dobra, wywaliłem double-sided, ustawiłem dwa światła w odwrotnych kierunkach minimalnie jedno nad drugim, efekt dużo lepszy - krecha prawie znikła. Czas renderingu praktycznie taki sam. Gdyby ktoś jednak mógł coś napisać na ten temat to było by miło, z czystej ciekawości! Pozdrawiam
Napisano 20 Kwiecień 201212 l jesli potrzebujesz takie swiatlo we wszystkich kireunkach to nie lepiej zrobic z tego sphere light zamiast plane ?
Napisano 20 Kwiecień 201212 l Autor Cześć. Naświetlę trochę jak to wygląda: To jest jedna klatka animacji. Chodzi o to, żeby cały pokój od góry musi być wypełniony światełkiem - dlatego odpada sphere light, bo w jednych miejscach będzie bardziej naświetlone (nawet prześwietlone), w innnych nie. A jak powiększę światło żeby pokój był opisany na tym kole, a nie odwrotnie to dzieją się bardzo dziwne rzeczy. Udało mi się wywalczyć wstępnie to, co jest na obrazku. Jednak przez środek przebiega taka niewyraźna linia no i rogi są w okolicy światła bardzo zacienione. Co do tego ostatniego, w minimalnym stopniu jest to sprawka Ambient Occlusion, ale tylko w naprawdę minimalnym. Da się jakoś może powalczyć przynajmniej o te krawędzie? :) powiem dodatkowo, że tym światłem będę musiał manipulować w animacji, tzn. będzie się przemieszczać góra/dół, i zmiana temperatury i intensywności światła.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto