dziup Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 Witam, liczę na pomoc w wyjaśnieniu poniższej kwestii: ( jestem o pół kroku dalej niż poziom początkujący w wizualizacjach, ale nadal niezbyt zaawansowany,warto uwzględnić ) a więc nakładam materiał typu brushed steel lub jakikolwiek metal na płaski Box w roli blatu kuchennego umieszczonego w mieszkaniu, (oświetlenie: w oknach VralLighty, w suficie punkty świetlne - światła fotometryczne IES z katalogu, environment VraySky) i wszsytko wygląda ok, szkła, plastiki itp. ale metale wyglądają jak zwykły szary kolor, z widoczną texturą. Domyślam się, że być może trzeba je dodatkowo oświetlić (?) ale dodanie nad nimi VrayLight albo omni wiele nie zmienia, kolor szary jest jaśniejszy, ale nadal nie ma nic wspólnego z metalem, a już na pewno nie z próbką oryginału. Materiały metalu pobrałam z vraymaterials.de Co zrobić by metal, na płaskiej powierzchni, wyglądał tak realistycznie jak na próbkach?
Pawelkos Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 Pokaz jakies probne rendery, zrzuty z viewportu, ustawienia materialu, bo tak to ciezko wywrozyc co ci tam wychodzi i co moze to powodwac
dziup Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Napisano 20 Kwiecień 2012 nie czekam i działam więc trochę się ten metal poprawił [dodane światła bezpośrednio nad blatem] ale nadal jest mało metalowy i niewyraźny render: http://img444.imageshack.us/img444/7900/kuchniaz.jpg viewporty: http://img88.imageshack.us/img88/1920/viewporty.jpg metal: http://img705.imageshack.us/img705/3097/materialn.jpg do tego mapa w bump
mirach Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 material dziala poprawnie, zeby metal ciekawie wygladal musi miec co odbijac, u ciebie ma w zasadzie do dobicia tylko biel, dlatego tez tak wyglada
dziup Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Napisano 20 Kwiecień 2012 wydaje mi się, że widoczna na pierwszym planie, noga blatu powinna odbijać to co jest po drugiej stronie pokoju a tam ma co odbijać, sofy, tv z zabudową, stolik, biurko,fotel,komputer
Karrde Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 Materiałowi metalu brakuje mapki specular w slocie reflect/glossines, porządnego bumpa (trudno uzyskać wygląd metalu na idealnie płaskiej powierzchni) i dirt mapy. I ewidentnie nie ma co odbijać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się