Skocz do zawartości

Problem z Distributed Rendering V-ray.


placebo29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Chciałbym prosić Was o poradę ponieważ męczę się już z tym problemem od ponad tygodnia.

Chodzi mi o możliwość renderowania jednego obrazka za pomocą dwóch komputerów. Wiadomo, że służy do tego opcja Distributed Rendering. Jednakże u mnie ta możlowść kuleje.

Mam dwa komputery. Pierwszy główny 64-bitowy system Vista ,vray zainstalowany na nim jako workstation oraz drugi komputer: 64-bitowy system Windows 7, Vray zainstalowany jako render slave.

Na drugim komputerze z systemem Windows 7 odpalam Vray spawner a na głównym zaznaczam zakładkę Ditributed Rendering i dodaję tam nazwy oraz adresy IP tych dwóch kompów. Naciskam F9 i oto co dostaję za wiadomość od Vraya:

http://zapodaj.net/dff6fc5ccf98.jpg.html

 

Bardzo proszę o poradę co oznacza taki komunikat aha i dodam, że zapory i firewelle na obu kompach mam wyłączone.

Jeżeli cośrobię nie tak proszę o dokładne instrukcję co trzeba zrobić po kolei aby \distributed rendering zaczął działać.

Denerwuje mnie to że ludzie potrafią latać na Księżyc a ja tu zmagam się z takim schitem:)

Testowałem też backburnera i komputery oba były wykrywalne tzn. były podświetlone jako zielone, że gotowe do działania.

tutaj jeszcze widok przpisywanego automatycznie adresu IP w moim komputerze:

http://zapodaj.net/b182f768128a.jpg.html

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam i serdecznie dziekuję forumowiczowi Mirach, który dzielnie mi pomagai zawsze służy cennymi radami mniej doświadczonym użytkownikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam!!!

Chciałbym prosić Was o poradę ponieważ męczę się już z tym problemem od ponad tygodnia.

Chodzi mi o możliwość renderowania jednego obrazka za pomocą dwóch komputerów. Wiadomo, że służy do tego opcja Distributed Rendering. Jednakże u mnie ta możlowść kuleje.

Mam dwa komputery. Pierwszy główny 64-bitowy system Vista ,vray zainstalowany na nim jako workstation oraz drugi komputer: 64-bitowy system Windows 7, Vray zainstalowany jako render slave.

Na drugim komputerze z systemem Windows 7 odpalam Vray spawner a na głównym zaznaczam zakładkę Ditributed Rendering i dodaję tam nazwy oraz adresy IP tych dwóch kompów. Naciskam F9 i oto co dostaję za wiadomość od Vraya:

http://zapodaj.net/dff6fc5ccf98.jpg.html

 

Bardzo proszę o poradę co oznacza taki komunikat aha i dodam, że zapory i firewelle na obu kompach mam wyłączone.

Jeżeli cośrobię nie tak proszę o dokładne instrukcję co trzeba zrobić po kolei aby \distributed rendering zaczął działać.

Denerwuje mnie to że ludzie potrafią latać na Księżyc a ja tu zmagam się z takim schitem:)

Testowałem też backburnera i komputery oba były wykrywalne tzn. były podświetlone jako zielone, że gotowe do działania.

tutaj jeszcze widok przpisywanego automatycznie adresu IP w moim komputerze:

http://zapodaj.net/b182f768128a.jpg.html

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam i serdecznie dziekuję forumowiczowi Mirach, który dzielnie mi pomagai zawsze służy cennymi radami mniej doświadczonym użytkownikom.

 

Chodzi o to, że render slave nie ma dostepu do map (textur), i render zostaje przerwany. Informacje wyswietlane na kolorze kupy o tym mówią. A twoj admin-pc nie odpowiada. Zatem generalnie coś nie dizała.

 

To ci może pomoc:

http://vray.info/tutorials/vray_distributed_rendering_and_backburner/part3.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że jeśli render slave nie ma dostępu do tekstur to powinien renderować chociaż czarne kradraciki ale generalnie powinien się podłączyć do procesu renderu. Dziwna sprawa i jesli ktoś cokolwiek wie więcej to bardzo proszę o informacje za które będę bardzo wdzięczny. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem także z tym backburnerem ale też nie udało się . Na gównym komputerze odpaliłem backburner manager i server a na drugim komputerze backburner server ale sprawdze to jeszcze raz dla świętego spokoju bo ręce opadają:(

 

 

Jak włączę backburner server na komputerze głównym to 3d max wywala sie po chwili. Nie wiem już teraz nic z tego.

Mam też problem jak mapować dysk sieciowy w systemie Vista. Jeśli chcę sie połączyć z drugi mkomputerem to wymagane jest nzwa użytkownika oraz hasło. Zupełnie nie wiem jak znalezć te dane.

Edytowane przez placebo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem także z tym backburnerem ale też nie udało się . Na gównym komputerze odpaliłem backburner manager i server a na drugim komputerze backburner server ale sprawdze to jeszcze raz dla świętego spokoju bo ręce opadają:(

 

 

Jak włączę backburner server na komputerze głównym to 3d max wywala sie po chwili. Nie wiem już teraz nic z tego.

Mam też problem jak mapować dysk sieciowy w systemie Vista. Jeśli chcę sie połączyć z drugi mkomputerem to wymagane jest nzwa użytkownika oraz hasło. Zupełnie nie wiem jak znalezć te dane.

 

na glownym komputerza ma byc tylko manager odpalony (i ew. monitor do podglądu całego procesu) - serwer na drugim kompie - dlatego głupieją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey sprawdzam po raz enty dam znać o postępach iwielkie dzieki bo w Was cała nadzieja:)

Najlepiej byłoby pogadać z kimś telefonicznie. Jeżeli ma kto czas to prosze o sygnał na 601 404 868 to ja oddzwonię i wtedy będzie lepiej opisac problem.

Edytowane przez placebo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee, Jaras, co to ma do rzeczy? Server moze byc na azdym kompie, nawet na tym gdzie jest manager. Wielokrotnie to stosowalem i nigdy nie bylo glupawki.

Po to by miec dodatkowa jednostke przeliczeniowa gdy na nim nie pracujemy, a np śpimy.

 

podpisuje sie pod tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu Distributed Rendering nie działa. Jeśli włączam backubrnera to czy mam mieć zafajkowane net rendering oraz distributed Rendering?

Proszę napiszcie jak to u Was działa co po kolei włączacie? I chodzi mi tylko o renderowanie na dwa kompy aby uzyskać moc prcesora z drugiego komputera.

 

 

Po odpaleniu bacburener serverna komputerze głównym program 3dmax włącza sie automatycznie i potem wywala się. Czy u Was też tak się dzieje?

 

 

Powoli poddaje się chyba sobie darujeten DR. 1,5 tygodnia walki to chyba wystarczająco?

Edytowane przez placebo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Udało się w końcu uruchomić DR!!!:)

U mnie było z tym tak, że na obu maszynach włączony był Vray spawner , zaznaczona opcja Distributed rendering z przydzielonymi numerami IP obu maszyn oraz koniecznie musiałem mieć odznaczoną opcję check for missing files. Dopiero wtedy pojawiły się nowe buckety. Jeżeli miałem zafajkowaną opcje -check for missing files to wtedy drugi komp nie chciał sie dołączyć. dlaczego ? nie wiem. Dla mnie tajemnica poliszynela:) Najważniejsze że działa. Myśloę, że DR należy uzywać już tylko do finalnych renderów ponieważ bardzo długo trwa przyłącnie się drugiej maszyny i w ogóle rozpoczęcie całego procesu. Wszystkim dziękuję zzza wszelkie sugestie. A i dodam, że w ogłe nie ruszalem backbyrnera czy to managera czy to server. Net rendering zaznaczone w vrayu to inna bajka niż DR. pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Opisze swoj sposob na render na wielu kompach. Mianowicie na kadym kompie instaluje Hamachi, robie sobie jakis serwer do ktorego przylaczam komputery na ktorych chce renderowac. Adres ip z hamachi trzeba wpisac w distributed rendering. Na komputerach musi byc wlaczony vray spawner. Jesli chodzi o mapy, to na kazdym komputerze instaluje dropbox, w takiej samej sciezce np g/dropbox, i tam umieszczam wszystkie mapy uzyte w scenie dzieki czemu wszystkie komputery je widza. Mam nadzieje ze troche pomoglem na przyszlosc:P

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie troche z innej beczki; otóż jeśli chcemy renderować na kilku maszynach, czy definitywnie być musi taki układ ze komp główny to "workstation" a reszta to "render slave'y"?, czy mozna np. mieć na każdej maszynie zainstalowanego v-ray'a jako "workstation" a to dałoby nam większe pole manewru tzn. mozna zapodac render z jakiejkolwiek maszyny na wybrane sąsiednie.. gdy są akurat nieużywane.

 

Np. w biurze wiele grafików pracuje w ciągu dnia, przed wyjściem z pracy kazdy z nich może sobie wrzucić render na farme i nie trzeba tego robić z maszyny głownej (oczywiście nie wszyscy na raz).

 

Taki układ jest możliwy Drodzy Forumowicze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli uzywasz backburnera to rendery mozesz wysylac z ktorej chcesz maszyny, ze wszystkich na raz tez :)

pamietaj tylko zeby Backburner manager byl uruchomiony tylko na jednej maszynie bo jesli bedzie kilka managerow w jednej sieci to zaczna sie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jak działa render slave, a dokładniej. (backburner zupełnie mnie nie interesuje)

Jeśli mam jednostanowiskową licencje max'a i jedną licencje VRAY (+10 slave), to czy mogę zainstalować Vray slave for 3ds max na drugim (trzecim) komputerze?

Na chwile obecną wydaje mi się, że powinienem mieć licencje wielostanowiskową na maxa, żeby zainstalować "Vray slave for 3ds max"?

Podczas instalacji VRay'a jest również opcja VRay - slave, ale działa na innych portach...

 

Czy ktoś się z tym spotkał i jest wstanie udzielić mi precyzyjnej informacji. Z góry dziękuję.

 

PS. Chodzi mi tylko o kwestie instalacyjno/legalne...

Edytowane przez MPająk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności