Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, jestem początkującym w maxie stąd moje pytanie dotyczące ruchu dwóch obiektów po elipsie lub okręgu. Będe wdzięczny za wskazówki jak taki efekt osiągnąć Dla ułatwienia przedstawiam rysunek na podstawie którego chcę zrobić taką animację ruchu.

[ATTACH=CONFIG]85906[/ATTACH]

własnie chodzi mi o to jak wprowadzić te dwie czerwone kulki w ruch.

Dziękuje za wskazówki

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tworzysz sobie splinea który ma być trajektorią twojego ruchu, tworzysz obiekt który będzie się poruszał po nim, zaznaczasz ten obiekt, wchodzi w menu motion ( w command panel 4 ikonka) później trajectories>spline conversion> convert from i wybierasz twoją ścieżkę.

 

voila!

Napisano

ok zrobiłem tworząc elipsę, zrobiłem 2xsphere jako obiekty i nałożyłem na elipsę. Udało mi się wszak ruszyć "kulkę" ale tylko jedną. Drugą skopiowałem ale chyba coś źle zrobiłem bo lata tylko jedna. Drugi mój problem to fakt iż tor jazdy tej kulki nie jest idealnie "gładki" tzn na zakrętach kulka nie przemieszcza się płynnie (jak to zmienić). No i trzeci problem to kręci się w lewo a ja chcę w prawo:) To tyle jak narazie i dzięki za pomoc.

Napisano

Żeby wygładzić ruch kulki spróbuj użyć refine w edycji spline tej ścieżki ruchu. Dodasz wtedy splinowi (elipsie) więcej węzłów, dla obliczeń maxa będzie to trajektoria bardziej wygładzona. Co do kierunku ruchu - w momencie gdy przypinasz ruch kuli do ścieżki domyślnie maks ustawia animację tak, że w pierwszej klatce jesteś na domyślnym początku ścieżki a w klatce ostatniej na samym końcu ścieżki. Ponieważ elipsa to krzywa zamknięta więc pojęcia "początek" i "koniec" są umowne. Ale to nieważne. Ważne że możesz odwrócić kierunek lotu na 2 sposoby: pierwszy to w przestrzeni obrócić elipsę "do góry nogami". Drugi to stanąć w pierwszej klatce ustawić animację parametru określającego procentowy postęp na ścieżce ruchu z 0 na 100 a w ostatniej klatce zakluczować ten sam parametr ze 100 na 0. Mam nadzieję że nie napisałem Ci głupot - sam jestem mało doświadczony - ale inni mi pomagają to czuję potrzebę pomóc Tobie.

Napisano

a pytanie mam jeszcze takie, czy zamiast elipsy mogę zrobić torus i na tym torusie ruch czy działa to tylko na elipsie??A jeżeli tak to jak zmodyfikować elipsę aby wyglądała "grubiej" powiedzmy jak torus??

Napisano

No więc masz elipse, po nie idą obiekty są zpatchowane. Teraz jeśli chcesz mieć torus extudujesz po elipsie odpowiedni kształt. Co do szczegółowych nazw i sposobów, nie pomogę bo nie używam maxa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności