emik1 Napisano 25 Kwiecień 2012 Napisano 25 Kwiecień 2012 witam, jestem początkującym w maxie stąd moje pytanie dotyczące ruchu dwóch obiektów po elipsie lub okręgu. Będe wdzięczny za wskazówki jak taki efekt osiągnąć Dla ułatwienia przedstawiam rysunek na podstawie którego chcę zrobić taką animację ruchu. [ATTACH=CONFIG]85906[/ATTACH] własnie chodzi mi o to jak wprowadzić te dwie czerwone kulki w ruch. Dziękuje za wskazówki
Orangegraphics Napisano 25 Kwiecień 2012 Napisano 25 Kwiecień 2012 tworzysz sobie splinea który ma być trajektorią twojego ruchu, tworzysz obiekt który będzie się poruszał po nim, zaznaczasz ten obiekt, wchodzi w menu motion ( w command panel 4 ikonka) później trajectories>spline conversion> convert from i wybierasz twoją ścieżkę. voila!
mt Napisano 25 Kwiecień 2012 Napisano 25 Kwiecień 2012 (edytowane) albo przez path constraint.. Edytowane 25 Kwiecień 2012 przez mt
emik1 Napisano 25 Kwiecień 2012 Autor Napisano 25 Kwiecień 2012 już się zabieram do pracy - dzięki wielkie za podpowiedź. Jak coś pójdzie nie tak to jeszcze napiszę :)
emik1 Napisano 25 Kwiecień 2012 Autor Napisano 25 Kwiecień 2012 ok zrobiłem tworząc elipsę, zrobiłem 2xsphere jako obiekty i nałożyłem na elipsę. Udało mi się wszak ruszyć "kulkę" ale tylko jedną. Drugą skopiowałem ale chyba coś źle zrobiłem bo lata tylko jedna. Drugi mój problem to fakt iż tor jazdy tej kulki nie jest idealnie "gładki" tzn na zakrętach kulka nie przemieszcza się płynnie (jak to zmienić). No i trzeci problem to kręci się w lewo a ja chcę w prawo:) To tyle jak narazie i dzięki za pomoc.
Paranoid Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Żeby wygładzić ruch kulki spróbuj użyć refine w edycji spline tej ścieżki ruchu. Dodasz wtedy splinowi (elipsie) więcej węzłów, dla obliczeń maxa będzie to trajektoria bardziej wygładzona. Co do kierunku ruchu - w momencie gdy przypinasz ruch kuli do ścieżki domyślnie maks ustawia animację tak, że w pierwszej klatce jesteś na domyślnym początku ścieżki a w klatce ostatniej na samym końcu ścieżki. Ponieważ elipsa to krzywa zamknięta więc pojęcia "początek" i "koniec" są umowne. Ale to nieważne. Ważne że możesz odwrócić kierunek lotu na 2 sposoby: pierwszy to w przestrzeni obrócić elipsę "do góry nogami". Drugi to stanąć w pierwszej klatce ustawić animację parametru określającego procentowy postęp na ścieżce ruchu z 0 na 100 a w ostatniej klatce zakluczować ten sam parametr ze 100 na 0. Mam nadzieję że nie napisałem Ci głupot - sam jestem mało doświadczony - ale inni mi pomagają to czuję potrzebę pomóc Tobie.
emik1 Napisano 15 Maj 2012 Autor Napisano 15 Maj 2012 hej hej dzięki za podpowiedź jak zrobię to dam znać ale wskazówki bardzo cenne. pozdrawiam
emik1 Napisano 15 Maj 2012 Autor Napisano 15 Maj 2012 a pytanie mam jeszcze takie, czy zamiast elipsy mogę zrobić torus i na tym torusie ruch czy działa to tylko na elipsie??A jeżeli tak to jak zmodyfikować elipsę aby wyglądała "grubiej" powiedzmy jak torus??
legomir Napisano 16 Maj 2012 Napisano 16 Maj 2012 No więc masz elipse, po nie idą obiekty są zpatchowane. Teraz jeśli chcesz mieć torus extudujesz po elipsie odpowiedni kształt. Co do szczegółowych nazw i sposobów, nie pomogę bo nie używam maxa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się