Paranoid Napisano 26 Kwiecień 2012 Napisano 26 Kwiecień 2012 3Dmax 8 - scanline renderer. tutaj link fragmentu animacji: http://kasiawrona.com/inne/lot2c.avi Spróbuję też umieścić jako video - nigdy tego nie próbowałem na tym forum: http://kasiawrona.com/inne/lot2c.avi kompresja wykonana cinepakiem wiec każdy powinien zobaczyć. Chodzi mi o rwanie sie animacji (brak płynności) szczególnie widoczny przy przesuwaniu się gwiazd w tle. Sprawdzałem po kilka razy czy nie jest to efektem niezgodności ilości klatek na sekunde zadanych w 3D na timelinie oraz zadanych przy setupie kodeka - w obu przypadkach jest to 25kl/sek. Próbowałem też dawać w obu miejscach 30kl/sek - to samo. Poza tym rwanie jest widoczne już przy samym procesie renderowania w okienku podglądu. Może jeszcze dodam, że kamera jest zlinkowana z dummy, a dummy porusza się po ścieżce czyli ma kontroler pozycji Path Constraint z zaznaczonym Follow, Bank oraz Constant Velocity. Może macie pomysł co robię nie tak oraz co i jak powinienem zmienić by animacja była płynna?
mirach Napisano 26 Kwiecień 2012 Napisano 26 Kwiecień 2012 bardzo ci to dziwnie wyglada, nie masz przypadkiem czegos ze skalą pokopanego? max przy duzej skali traci dokladnosc i moze to powoduje skakanie dummy.
arturro Napisano 26 Kwiecień 2012 Napisano 26 Kwiecień 2012 Takie cuda się dzieją jeśli masz pozycję daleko od punktu 0.0.0. a patrząc na tematykę animacji jest to możliwe. Przy ekstremalnych pozycjach są błędy zaokrągleń i różnice między klatkami. zobacz czy to się będzie działo jak przesuniesz wszystko tak, żeby dummy i ścieżka były bliżej 0. Ewentualnie zmień skalę sceny
cucsoniuss Napisano 26 Kwiecień 2012 Napisano 26 Kwiecień 2012 a nie masz czasem "kwadratowej" scieki sprobuj zrobic to na bardziej smooth
Paranoid Napisano 26 Kwiecień 2012 Autor Napisano 26 Kwiecień 2012 Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc - brawo cusconius! Pomimo, że ścieżka, przynajmniej w tym fragmencie który przedstawia załączony fragment animacji, wygląda gładko, właściwie to jest prawie linią prostą, to użycie refine i dodanie kilku dodatkowych węzłów na ścieżce usunęło "drganie". Takie gówienko, taka prosta rzecz, a trzeba było do tego Twojej intuicji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się