kasztan Napisano 28 Kwiecień 2012 Share Napisano 28 Kwiecień 2012 Witam, to moje pierwsze wnętrze. Używam 3ds max 2009: - Vraya - Image sampler: Adaptive DMC; Catmull-Rom Mam problem z wewnętrzną ścianką biurka. Są na niej widoczne smugi, jakby było coś na niej rozmazane. Zrobiłem unwrapp uvw dla tych scianek biurka. Dałem czystą teksturę w PS i nie wiem skąd te smugi. Może ktoś ma jakiś pomysł, co z tym zrobić: http://imageshack.us/photo/my-images/21/test5a.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/21/test5a.png/ Z góry dzięki za pomoc:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 28 Kwiecień 2012 Share Napisano 28 Kwiecień 2012 Jaki masz materiał podłogi zastosowany, jesli zwykły vray to zastosuj vrayoverride mtl jako podstwowy dajesz mateiał podłogi który masz, natomiast w zakładce GI wsadasz materiał zwykły vray z colorem diffus ustawionym na 200 PS a jak podajesz ustawienia to bardziej szczegółowe bo to ze masz adptiv DMC i catmula właczonego to jeszcze nic nie mówi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasztan Napisano 28 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 28 Kwiecień 2012 (edytowane) no właśnie nie wiem jakie info jest potrzebne :) podłogę mam jako gotowy VrayMtl z dołączoną mapą diffuse i bump. Z podłogą nic nie zmieniałem ogólnie. Dopiero jak zrobiłem unwrap biurka to tak się porobiło. Zmieniłem materiał podłogi na coś zupełnie innego i problem dalej jest. Nie wiem jak ten uwrap biurka mógł na to wpłynąć. Edytowane 28 Kwiecień 2012 przez kasztan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 28 Kwiecień 2012 Share Napisano 28 Kwiecień 2012 Materiał podłogi rzutuje kolorami po róznych elemntach np na sufit na meble na ściany dlatego powiedziałem abys wsadził go jako overridemtl http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm. Co do info to najlepiej pokaz wszytkie ustawienia czyli robisz screeshoty z render setup interesuja nas zakładki render(image sampler, color maping, adaptive .... image sampler. vray environmet - jesli cos w nim zminiałes). Indirect illumination, settings. Dobrze jak podaz jak kamere maz i w razie czego jej ustawienia oraz czym swiecisz scene. Ogólnie plamy u ciebie powstaja poprzez ciniowanie najpierw spróbuj z ta podłoga to co ci pozradziłem a jak podasz parametry to moze sie znajdzie jeszcze jaks odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pressenter Napisano 28 Kwiecień 2012 Share Napisano 28 Kwiecień 2012 Spróbuj podnieść preset iradiance map na medium-animation i hsph subs na 50-70. To bardziej wygląda jak "brud" spowodowany niskimi ustawieniami irradiance map, a nie wina tekstury. Sz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasztan Napisano 28 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 28 Kwiecień 2012 Zmieniłem parametry, jest lepiej: http://imageshack.us/photo/my-images/543/test6final.png/ Dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 28 Kwiecień 2012 Share Napisano 28 Kwiecień 2012 Tak ale nadal masz to zaciemnienie a to jest własnie wina matriału podłogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się