drumratio Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Witam Czy jest możliwość aby stworzyć efekt takich WIELU otworów w jednej płycie? Przy operacji boolean max sie zawiesza... [ATTACH=CONFIG]86026[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Myślę, że możesz śmiało załatwić to mapką, ale jak chcesz koniecznie geometrią, to zrób rectangla rozmieść circle w równomiernie w nim (np. arrayem) zattachuj wszystko do edit splinea i przekonwertuj do poly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Na większej powierzchni geometria czegoś takiego ci zarżnie scenę. Ja bym to zrobił normalmapką+diffuse, ew. displacem. Robisz sobie czarno białą teksturkę dziurek jako diffuse, potem jedziesz ją normalmap filtrem, ewentualnie diffuse możesz wykorzystać jako displace. Podejrzewam że jak położysz się na ziemi i zrobisz fotkę takiego panelu - masz teksturkę w minutkę. Nawet zniekształcenia od obiektywu nie powinno być przy ~3 m odległości i takiej małej powierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drumratio Napisano 9 Maj 2012 Autor Share Napisano 9 Maj 2012 dzięki Oczywiście myślałem żeby obrazkiem zrobić te otwory ,ale chodzilo mi tez po glowie ,ze jest moze jakis magiczny sposób na ogarniecie takiej geometrii.Były próby z boolenem, pozniej też robiłem circle na arrayu i extrudowanie -tak jak Smoku piszesz- ,ale też muliło. W sumie to musze jeszcze stestować czy da rade na arrayu powielic np jeden rząd okręgów to w malutkim fragmencie calosci plytki - to wyekstrudowac i powielac juz wyciete otwory na mneijszych plytkach wlasnie. ALe cos czuje ze i tak zostane przy mapce z diffuse i normal.pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aethersis Napisano 15 Maj 2012 Share Napisano 15 Maj 2012 Jest jeszcze fajniejszy sposób. W materiale architectural masz slot na teksturę cutout. To działa prawie tak, jakby efekt był robiony na geometrii (rzecz jasna będzie przezierał środek materiału, bo ma on pewną grubość, ale i tak lepsze to, niż robienie tego w rzeczywistości. Jakbyś rąbnął kilka takich siatek, to ci każdego kompa zarżnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihpolak Napisano 15 Maj 2012 Share Napisano 15 Maj 2012 (edytowane) w przypadku Vraya - displacement z włączonym Water Level : Edytowane 15 Maj 2012 przez mihpolak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biszkopte Napisano 18 Maj 2012 Share Napisano 18 Maj 2012 jak już chcesz być hardcorem i zrobić geometrię to zrób sobie jeden panel jako model a potem rozmieść jako proxy...sceny nie zabije :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi