drumratio Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Witam Czy jest możliwość aby stworzyć efekt takich WIELU otworów w jednej płycie? Przy operacji boolean max sie zawiesza... [ATTACH=CONFIG]86026[/ATTACH]
Smoku Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Myślę, że możesz śmiało załatwić to mapką, ale jak chcesz koniecznie geometrią, to zrób rectangla rozmieść circle w równomiernie w nim (np. arrayem) zattachuj wszystko do edit splinea i przekonwertuj do poly
gutekfiutek Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Na większej powierzchni geometria czegoś takiego ci zarżnie scenę. Ja bym to zrobił normalmapką+diffuse, ew. displacem. Robisz sobie czarno białą teksturkę dziurek jako diffuse, potem jedziesz ją normalmap filtrem, ewentualnie diffuse możesz wykorzystać jako displace. Podejrzewam że jak położysz się na ziemi i zrobisz fotkę takiego panelu - masz teksturkę w minutkę. Nawet zniekształcenia od obiektywu nie powinno być przy ~3 m odległości i takiej małej powierzchni.
drumratio Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 dzięki Oczywiście myślałem żeby obrazkiem zrobić te otwory ,ale chodzilo mi tez po glowie ,ze jest moze jakis magiczny sposób na ogarniecie takiej geometrii.Były próby z boolenem, pozniej też robiłem circle na arrayu i extrudowanie -tak jak Smoku piszesz- ,ale też muliło. W sumie to musze jeszcze stestować czy da rade na arrayu powielic np jeden rząd okręgów to w malutkim fragmencie calosci plytki - to wyekstrudowac i powielac juz wyciete otwory na mneijszych plytkach wlasnie. ALe cos czuje ze i tak zostane przy mapce z diffuse i normal.pzdr
Aethersis Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Jest jeszcze fajniejszy sposób. W materiale architectural masz slot na teksturę cutout. To działa prawie tak, jakby efekt był robiony na geometrii (rzecz jasna będzie przezierał środek materiału, bo ma on pewną grubość, ale i tak lepsze to, niż robienie tego w rzeczywistości. Jakbyś rąbnął kilka takich siatek, to ci każdego kompa zarżnie :)
mihpolak Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 (edytowane) w przypadku Vraya - displacement z włączonym Water Level : Edytowane 15 Maj 2012 przez mihpolak
biszkopte Napisano 18 Maj 2012 Napisano 18 Maj 2012 jak już chcesz być hardcorem i zrobić geometrię to zrób sobie jeden panel jako model a potem rozmieść jako proxy...sceny nie zabije :)
Rekomendowane odpowiedzi