Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Chciałem zrobić piłkę, jak z tego tutorialu: http://tutorial-z.com/ball-modeling-tutorial/. Niestety po zastosowaniu modyfikatora MeshSmooth powstaje mi coś, co widać w załączniku. (Chodzi o tą rozetkę widoczną na jasnych częściach). Dodam że zmiana Subdivision Method niewiele daje. Co zrobić, by obiekt był wygładzony?

 

Proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 967
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Słuchaj, jeśli chcesz używać jakiegoś smootha, to koniecznie pilnuj poprawności siatki! Czyli pilnuj żeby wszędzie były czworoboki. Musisz podzielić siateczkę niestety. I zredukuj te krawędzie, które są niepotrzebne! Np. nie wiem czy dobrze widzę, ale np. te wypukłe części piłki, te pięcio i sześcioboki mają na każdym boku po trzy niepotrzebne krawędzie! Przemyśl jak to załatwić żeby wszędzie były czworoboki :)

Edytowane przez Miłosz3ds

Napisano
  • Autor

Dobrze widzisz :)

 

Cóż, będzie mi łatwiej zrobić ten model od nowa, niż teraz go ciąć. Dzięki wielkie za pomoc :)

Napisano

Musiałeś coś źle zrobić, bo mi wyszła z tego tutka elegancka piłka. W Twoim przypadku możesz zaznaczyć te duże poligony i dać jakąś małą wartość inset przed dodaniem smootha, wtedy znikną te babole.

Napisano
  • Autor

Ten tutek jest tak prosty, że nie mam pojęcia co mogłem przeoczyć, albo zrobić niewłaściwie. Robiłem go nawet dwa razy, i wyszło to samo. Czasami mam wrażenie, że to mój komputer nie lubi się po prostu z maxem... ;)

 

Kolego, a skoro go zrobiłeś to czy mógłbyś pokazać jak wyglądała Twoja siatka przed dodaniem modyfikatora MeshSmooth?

Napisano
  • Autor

Faktycznie robiłem model źle. Przy dodaniu TurboSmooth klikałem "Isoline Display" i to było przyczyną moich problemów. Nie zdawałem sobie sprawy, że zmienia to siatkę, a nie tylko parametry wyświetlania jej. Teraz również siatka jest poprawna, ponieważ wszędzie są czworoboki.

 

Dziękuję serdecznie za udział w dyskusji i pomocne dłonie wyciągnięte w moją stronę :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.