zjadarka Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Witam, Chciałem zrobić piłkę, jak z tego tutorialu: http://tutorial-z.com/ball-modeling-tutorial/. Niestety po zastosowaniu modyfikatora MeshSmooth powstaje mi coś, co widać w załączniku. (Chodzi o tą rozetkę widoczną na jasnych częściach). Dodam że zmiana Subdivision Method niewiele daje. Co zrobić, by obiekt był wygładzony? Proszę o pomoc.
Miłosz3ds Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Czołem. Masz siateczkę brzydką. Pokaż samą siatkę, bez meshsmootha a coś zaradzimy. :)
zjadarka Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 Wybacz, mogłem sam od razu na to wpaść, by zamieścić siatkę obiektu :)
Miłosz3ds Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 (edytowane) Słuchaj, jeśli chcesz używać jakiegoś smootha, to koniecznie pilnuj poprawności siatki! Czyli pilnuj żeby wszędzie były czworoboki. Musisz podzielić siateczkę niestety. I zredukuj te krawędzie, które są niepotrzebne! Np. nie wiem czy dobrze widzę, ale np. te wypukłe części piłki, te pięcio i sześcioboki mają na każdym boku po trzy niepotrzebne krawędzie! Przemyśl jak to załatwić żeby wszędzie były czworoboki :) Edytowane 9 Maj 2012 przez Miłosz3ds
zjadarka Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 Dobrze widzisz :) Cóż, będzie mi łatwiej zrobić ten model od nowa, niż teraz go ciąć. Dzięki wielkie za pomoc :)
Kubajaniak Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Musiałeś coś źle zrobić, bo mi wyszła z tego tutka elegancka piłka. W Twoim przypadku możesz zaznaczyć te duże poligony i dać jakąś małą wartość inset przed dodaniem smootha, wtedy znikną te babole.
zjadarka Napisano 10 Maj 2012 Autor Napisano 10 Maj 2012 Ten tutek jest tak prosty, że nie mam pojęcia co mogłem przeoczyć, albo zrobić niewłaściwie. Robiłem go nawet dwa razy, i wyszło to samo. Czasami mam wrażenie, że to mój komputer nie lubi się po prostu z maxem... ;) Kolego, a skoro go zrobiłeś to czy mógłbyś pokazać jak wyglądała Twoja siatka przed dodaniem modyfikatora MeshSmooth?
zjadarka Napisano 10 Maj 2012 Autor Napisano 10 Maj 2012 Faktycznie robiłem model źle. Przy dodaniu TurboSmooth klikałem "Isoline Display" i to było przyczyną moich problemów. Nie zdawałem sobie sprawy, że zmienia to siatkę, a nie tylko parametry wyświetlania jej. Teraz również siatka jest poprawna, ponieważ wszędzie są czworoboki. Dziękuję serdecznie za udział w dyskusji i pomocne dłonie wyciągnięte w moją stronę :)
Rekomendowane odpowiedzi