Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Problem (zważywszy na to ile już wymodelowałem) jest wręcz trywialny, a nie mogę przez niego przebrnąć. Proszę, rzućcie okiem na ten render:

http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2012/135/4/5/lagg_3_wip_2_by_aethersis-d4zvadt.jpg

 

Z tyłu samolotu powinna być taka klapka, która po schowaniu małego kółka zamyka się, ale gdy wymodelowałem sobie tą klapkę, to nie potrafię zrobić tak, żeby obracając ją w tylko jednej osi, (znaczy normalnie za pomocą opcji rotate) owa klapka otwarła się pod odpowiednim kątem. Chodzi o to, ze klapka powstała po prostu przez oddzielenie fragmentu kadłuba i pivot jest tak obrócony, że nie wiem jak skalibrować oś obrotu. Ten sam problem dotyczy również klap ("lotek"). Obracają się pod nieodpowiednim kątem.

Da się więc dostosować oś obrotu bryły do naszych potrzeb? Bardzo bym prosił o pomoc, bo ten trywialny problem sprawił że cała praca stanęła w miejscu.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Idź do menu Hierarchy, kliknij "affect pivot only", center to object, potem ustaw pivot (możesz go obracać i przesuwać jak normalny obiekt), po ustawieniu odkliknij "affect pivot only".

Napisano

Gdyby to było takie proste to już dawno bym tak zrobił, tyle tylko, że nie wiem dlaczego, ale jak obracam pivotem, to cały model też mi się obraca :(

Napisano

- wrzuc do *.obj i zaimportuj z powrotem.

- Reset x-form

- stwórz boksa, zamien na poly, wejdz w element zaznacz, usun, attach klapki i masz restart pivota.

Napisano
- wrzuc do *.obj i zaimportuj z powrotem.

- Reset x-form

- stwórz boksa, zamien na poly, wejdz w element zaznacz, usun, attach klapki i masz restart pivota.

 

Tak właśnie myślałem zrobić, tylko to nie pomogło, ale pewnie dlatego, że nie wiem jak zrobić to reset xform. Gdzie mam tego szukać?

Mam jeszcze jedno pytanie: Jak próbuję oteksturować ten model, to powyżej modyfikatora mesh smooth jest symmetry, a potem dopiero unwrap uvw. Niestety, jak zwiększam wygładzanie, to sypią się kordynaty tekstur. Da się temu jakoś zapobiec?

Napisano
- stwórz boksa, zamien na poly, wejdz w element zaznacz, usun, attach klapki i masz restart pivota.

 

jeśli to nie działa to robisz coś nie tak.

 

Gdzie mam tego szukać?

 

NIe mam tu maxa, ostatnia zakladka w menu po prawej- utilities chyba, w liście modyfikatorów też chyba jest.

 

Niestety, jak zwiększam wygładzanie, to sypią się kordynaty tekstur. Da się temu jakoś zapobiec?

 

Sypią się bo najpierw teselujesz, po czym nadajesz mu koordynaty. Przenieś unwrap pod mesh smooth, symetry też.

Napisano (edytowane)

W sumie model był tak prosty, że łatwiej było go zrobić od nowa. Widać coś się porąbało z maxem i wyjątkowo się uparł, żeby dziś mnie nie słuchać.

Niestety jednak nie da się ciągle obrócić pivota za pomocą rotate, mimo że model został zrobiony od nowa. Da się coś z tym zrobić?

Edytowane przez Aethersis
Napisano

Czy masz ten obiekt podlinkowany/bindowany do jakiegoś parent obiektu?

Zresetuj xform i sprawdź czy ci działa.

Spróbuj najpierw to zrobić z jakimś boxem np. - jesli nie wyjdzie to coś robisz nie tak.

Napisano (edytowane)

Sprawdziłem na nowo utworzonym boxie i nawet w przypadku boxa, nie da się obrócić pivota :( Problem jest jeszcze bardziej absurdalny bo właśnie zauważyłem, że jak daję affect pivot only, to da się go przesunąć, ale tego pivota w ogóle nie widać! W sensie wirtualnie coś się przesuwa i ma rzeczywisty wpływ na punkt względem którego obiekt się obraca, ale pivot zawsze się wyświetlał jako takie 3 pogrubione strzałeczki. Teraz nie ma nic!

Edytowane przez Aethersis
Napisano

Ok, zrobiłem nową scenę, dałem merge i wszystko jest ok, pivot się pojawia, ale obrócenie go nie sprawia że zmienia się również oś obrotu obiektu. Wie ktoś jak temu zaradzić?

Napisano

No tak - pewnie zmieniłeś pozycję/obrót pivota, a potem obracałeś w "view"coordinate system, a nie po local.

Max daje ci wybór wielu różnych coordinate systems w których możesz przekształcać obiekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności