Aethersis Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 Witam, Problem (zważywszy na to ile już wymodelowałem) jest wręcz trywialny, a nie mogę przez niego przebrnąć. Proszę, rzućcie okiem na ten render: http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2012/135/4/5/lagg_3_wip_2_by_aethersis-d4zvadt.jpg Z tyłu samolotu powinna być taka klapka, która po schowaniu małego kółka zamyka się, ale gdy wymodelowałem sobie tą klapkę, to nie potrafię zrobić tak, żeby obracając ją w tylko jednej osi, (znaczy normalnie za pomocą opcji rotate) owa klapka otwarła się pod odpowiednim kątem. Chodzi o to, ze klapka powstała po prostu przez oddzielenie fragmentu kadłuba i pivot jest tak obrócony, że nie wiem jak skalibrować oś obrotu. Ten sam problem dotyczy również klap ("lotek"). Obracają się pod nieodpowiednim kątem. Da się więc dostosować oś obrotu bryły do naszych potrzeb? Bardzo bym prosił o pomoc, bo ten trywialny problem sprawił że cała praca stanęła w miejscu.
gutekfiutek Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 Idź do menu Hierarchy, kliknij "affect pivot only", center to object, potem ustaw pivot (możesz go obracać i przesuwać jak normalny obiekt), po ustawieniu odkliknij "affect pivot only".
Aethersis Napisano 14 Maj 2012 Autor Napisano 14 Maj 2012 Gdyby to było takie proste to już dawno bym tak zrobił, tyle tylko, że nie wiem dlaczego, ale jak obracam pivotem, to cały model też mi się obraca :(
kotisded Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 - wrzuc do *.obj i zaimportuj z powrotem. - Reset x-form - stwórz boksa, zamien na poly, wejdz w element zaznacz, usun, attach klapki i masz restart pivota.
Aethersis Napisano 14 Maj 2012 Autor Napisano 14 Maj 2012 - wrzuc do *.obj i zaimportuj z powrotem. - Reset x-form - stwórz boksa, zamien na poly, wejdz w element zaznacz, usun, attach klapki i masz restart pivota. Tak właśnie myślałem zrobić, tylko to nie pomogło, ale pewnie dlatego, że nie wiem jak zrobić to reset xform. Gdzie mam tego szukać? Mam jeszcze jedno pytanie: Jak próbuję oteksturować ten model, to powyżej modyfikatora mesh smooth jest symmetry, a potem dopiero unwrap uvw. Niestety, jak zwiększam wygładzanie, to sypią się kordynaty tekstur. Da się temu jakoś zapobiec?
kotisded Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 - stwórz boksa, zamien na poly, wejdz w element zaznacz, usun, attach klapki i masz restart pivota. jeśli to nie działa to robisz coś nie tak. Gdzie mam tego szukać? NIe mam tu maxa, ostatnia zakladka w menu po prawej- utilities chyba, w liście modyfikatorów też chyba jest. Niestety, jak zwiększam wygładzanie, to sypią się kordynaty tekstur. Da się temu jakoś zapobiec? Sypią się bo najpierw teselujesz, po czym nadajesz mu koordynaty. Przenieś unwrap pod mesh smooth, symetry też.
Aethersis Napisano 14 Maj 2012 Autor Napisano 14 Maj 2012 (edytowane) W sumie model był tak prosty, że łatwiej było go zrobić od nowa. Widać coś się porąbało z maxem i wyjątkowo się uparł, żeby dziś mnie nie słuchać. Niestety jednak nie da się ciągle obrócić pivota za pomocą rotate, mimo że model został zrobiony od nowa. Da się coś z tym zrobić? Edytowane 14 Maj 2012 przez Aethersis
gutekfiutek Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 Czy masz ten obiekt podlinkowany/bindowany do jakiegoś parent obiektu? Zresetuj xform i sprawdź czy ci działa. Spróbuj najpierw to zrobić z jakimś boxem np. - jesli nie wyjdzie to coś robisz nie tak.
Aethersis Napisano 15 Maj 2012 Autor Napisano 15 Maj 2012 (edytowane) Sprawdziłem na nowo utworzonym boxie i nawet w przypadku boxa, nie da się obrócić pivota :( Problem jest jeszcze bardziej absurdalny bo właśnie zauważyłem, że jak daję affect pivot only, to da się go przesunąć, ale tego pivota w ogóle nie widać! W sensie wirtualnie coś się przesuwa i ma rzeczywisty wpływ na punkt względem którego obiekt się obraca, ale pivot zawsze się wyświetlał jako takie 3 pogrubione strzałeczki. Teraz nie ma nic! Edytowane 15 Maj 2012 przez Aethersis
Aethersis Napisano 15 Maj 2012 Autor Napisano 15 Maj 2012 Ok, zrobiłem nową scenę, dałem merge i wszystko jest ok, pivot się pojawia, ale obrócenie go nie sprawia że zmienia się również oś obrotu obiektu. Wie ktoś jak temu zaradzić?
Tores Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Zmień View na Local i wtedy będziesz na ustawieniach osi danego obiektu.
elemeledutky Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Na górnym pasku, w Reference Coordinate System.. :)
gutekfiutek Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 No tak - pewnie zmieniłeś pozycję/obrót pivota, a potem obracałeś w "view"coordinate system, a nie po local. Max daje ci wybór wielu różnych coordinate systems w których możesz przekształcać obiekt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się