Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć wszystkim,

 

mam problem z Vray normal maps. Przygotowuje teksturę w Photoshopie, przerabiam ją filtrem Nvidia Tools -> NormalMapFilter

po czym wrzucam ją do 3d max. Tam mając materiał Vray podłaczam w slocie "diffuse" mapę jaka bedzie widoczna w renderze a do slotu "Bump" podłączam "VrayNormalMap" i tam w zakładkę "Normal" wrzucam wcześniej przygotowaną i przepuszczoną przez filter różowo-fioletową teksturę normal. Efekt przy renderingu jest taki że wszystko jest płaskie jakby nawet bump nie był położony a przecież jest. Bawiłem się zwiększając i zmniejszając jego wartość ale to nic nie zmnienia. Wrzucałem też tą teksturę w slot "Displacement" i też nic...

Dodam że wrzucam tą teksturę na ścianę budynku (nie wiem czy to ma znaczenie?)

 

 

Pomóżcie proszę. Z góry wielkie dzięki!!!

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Daj jakis screen z Material Editora i samego renderu. Normal mapa to prawie jak bump, tworzy tylko iluzje wglebien wiec jak bedziesz patrzyl z ostrego kata to nie zobaczysz zadnych uwypuklen

Napisano

no i światło tez jest ważne, żeby ja widzieć :-)

Napisano
no i światło tez jest ważne, żeby ja widzieć :-)
kolega to ostanio wprowadza mnie notorycznie w dobry chumor ;) co prawda zartem zapytam czy scianie dałes jakis modyfikator mapujacy typu uvw map lub unvrap bo wtedy tez moze ci sie nic nie pokazywac ;)
Napisano
  • Autor

chodzi o to że na budynku mam kamienie których nie dam rady wymodelować bo nie ma na to czasu a chce by wyglądały jak najbardziej realistycznie pod względem kształtu i dlatego zastosowałem VrayNormalMap bo gdzie nie czytałem to wszędzie to chwalili realistyczność. Czy może jest jakiś inny sposób?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności