student00 Napisano 19 Maj 2012 Napisano 19 Maj 2012 Póki co, zaliczając się do kategorii "początkujących" proszę o pomoc. Chce wykonać wizualizację dla napiętego materiału oraz widocznych na nim dłoni. Probowałam to zrobic za pomocą NURB Surface i CV Curve on Surface, chcialabym kształt dłoni (wektory krzywej) przesunącw drugą strone (tak aby własnie dłoń opadała na rozciagniety materiał).. ale wówczas przesówa się cały "materiał wraz z narysownym na niej kształtem dłoni" Czy istnieje jakis sposob aby wektory CV Curve przypisac do CV Surface?. Moje zmagania nadal trwają, bez efektów. Czy które mógłby udzielić mi wskazówek? Załączam przykładowy obrazek, który moze lepiej tłumaczyć o co mi chodzi.[ATTACH=CONFIG]86201[/ATTACH]
legomir Napisano 20 Maj 2012 Napisano 20 Maj 2012 Masz też constrainy, mógłbyś podać też soft, bo trudno bez tego cokolwiek powiedzieć.
student00 Napisano 20 Maj 2012 Autor Napisano 20 Maj 2012 Tak, myslalam o cloth, jednak kiedy poustawiam sobie wszystkie wasciwosci zgodnie z tutorialami, materiał opadajacy zahacza tylko o kilka punktów obiektu na ktory ma całkowicie opaść... i tu ordzi się kolejny porblem.. Czy ktoś wie jak temu zapobiec?
student00 Napisano 20 Maj 2012 Autor Napisano 20 Maj 2012 no i to tez zrobilam, za pomoca modyfikatora subdivide...
Aethersis Napisano 20 Maj 2012 Napisano 20 Maj 2012 no i to tez zrobilam, za pomoca modyfikatora subdivide... Zamiast użyć modyfikatora subdivide, zrób tak: Utwórz obiekt rectangle z zakładki splines, użyj modyfikatora garment maker, a następnie ustaw odpowiednie density. Zapewni to możliwie jak najbardziej losowy rozkład trójkątów, co sprawi, że tkanina będzie wyglądała bardziej naturalnie. Następnie użyj modyfikatora cloth, dodaj rękę jako collision object i ustaw większe parametry, co sprawi, że symulacja będzie dokładniejsza i nic nie będzie ci przenikać. Bez problemu w ciągu 3 minut uzyskałem taki efekt: [ATTACH=CONFIG]86216[/ATTACH] Jak nad tym troszkę popracujesz to na pewno będzie lepiej. Myślę że tak jest najprościej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się