Napisano 28 Maj 201212 l Witam serdecznie. Zabieram sie do oteksturowania modelu, ktory zrobilem na podstawie takiej refki: [ATTACH=CONFIG]86313[/ATTACH] Mam problem z pokretłami. Korzystam z Arch&design, probowalem wlasnych ustawien i presetow i nie moge osiagnac efektu, ktory widac na obrazku. Chodzi o takie ulozenie odbicia na "łepku" pokretła (niczym słój w pniu drzewa). Co mozecie mi doradzić ?
Napisano 29 Maj 201212 l to czego szukasz to "brushed metal" i "anisotropy" np tutaj mozesz zajzec, ale google daje duzo rezultatow. http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2012/archdesign-material-anisotropy-reflection nie mam pojecia co to ma wspolnego z HighEndem :) pozdrawiam
Napisano 29 Maj 201212 l Autor Hej, dzieki za zainteresowanie. Uzywalem brush metalu, anizo i wyglada mniej wiecej zadowalajaco. Ale nadal nie moge uzyskac reflexu na "przekroju" tego cylindra. Panel czolowy udalo mi sie zrobic taki jak na refce. POMOCY !
Napisano 30 Maj 201212 l Autor Czy naprawde nikt z was nie wie jak taki material stworzyć ? Nie wierze ! Moze chociaz jakis tutorial ?
Napisano 31 Maj 201212 l a probowales wpisac te hasla co ci podalem chociaz w google ? http://www.neilblevins.com/cg_education/brushed_metal/brushed_metal.htm http://www.neilblevins.com/cg_education/aniso_ref/aniso_ref.htm tu masz mase teori na ten temat
Napisano 31 Maj 201212 l Możesz to załatwić odpowiednim mapowaniem cylindra. Dajesz mapowanie cylindrem i odznaczasz cap. Trzeba pewnie będzie jeszcze wykonać parę tweaków. Sprawę rozjaśni ci drugi link miracha. Względnie możesz wykonać mapkę w shopie w ciągu pół minuty.
Napisano 31 Maj 201212 l Nie wiem czy materiały ArchDesign mają taką mozliwość, ale w Vrayu np. jest slot "Anisotropy Rotation" (mniej więcej). Wrzucając tam mapę gradientu kątowego: otrzymuje się właśnie takie rezultaty jak chcesz. Poszukaj tej opcji w swoich materiałach.
Napisano 31 Maj 201212 l co prawda do vray, ale myślę że i tak pomocny w tym temacie http://www.evermotion.org/tutorials/show/7875/anisotropic-shader-tutorial-using-vray-1-5-final-sp-1
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Autor Bardzo wam dziekuje za wszystkie linki i porady. Zapomnialem wspomniec ze jestem poczatkujacym..... w arch&desi jest slot na mape anizo rotation. Niestety otrzymalem taki oto rezultat: [ATTACH=CONFIG]86365[/ATTACH] W tutku wi reja widac ze "magiczna" opcja jest Phong->WARD. Niestety moje proby manipulacji przy BRDF nie przyniosly rezultatu. Czy to jest takie trudne dla poczatkujacego. Robie jakis elementarnie wstydliwy bład pod drodze ?
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Spróbuj jeszcze odwrócić wartość anizo - np. 1 na -1, lub -1 na 1, zależnie od tego co masz teraz.
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Zrób jakieś proste studio żeby model miał co odbijać. Poza tym testuj na zagęszczonej geometrii. Zrób jakiś garnek czy coś. Poza tym tak jak arev pisze.
Napisano 1 Czerwiec 201212 l Autor Hej. Niestety nie da sie wpisac w anizo negatywnych wartosci. [ATTACH=CONFIG]86368[/ATTACH] Ręce mi opadają. (wam pewnie tez...) Przejzalem 3 razy wszystkie podane przez was materialy i nadal nie potrafie tego wykonac, nie wiem co robie zle. Moze znajdzie sie ktos zyczliwy i wykona dla mnie, amatora ten material w standardzie, pro materials lub arch&design ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto