DJSLOMA Napisano 28 Maj 2012 Napisano 28 Maj 2012 Witam serdecznie. Zabieram sie do oteksturowania modelu, ktory zrobilem na podstawie takiej refki: [ATTACH=CONFIG]86313[/ATTACH] Mam problem z pokretłami. Korzystam z Arch&design, probowalem wlasnych ustawien i presetow i nie moge osiagnac efektu, ktory widac na obrazku. Chodzi o takie ulozenie odbicia na "łepku" pokretła (niczym słój w pniu drzewa). Co mozecie mi doradzić ?
mirach Napisano 29 Maj 2012 Napisano 29 Maj 2012 to czego szukasz to "brushed metal" i "anisotropy" np tutaj mozesz zajzec, ale google daje duzo rezultatow. http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2012/archdesign-material-anisotropy-reflection nie mam pojecia co to ma wspolnego z HighEndem :) pozdrawiam
DJSLOMA Napisano 29 Maj 2012 Autor Napisano 29 Maj 2012 Hej, dzieki za zainteresowanie. Uzywalem brush metalu, anizo i wyglada mniej wiecej zadowalajaco. Ale nadal nie moge uzyskac reflexu na "przekroju" tego cylindra. Panel czolowy udalo mi sie zrobic taki jak na refce. POMOCY !
DJSLOMA Napisano 30 Maj 2012 Autor Napisano 30 Maj 2012 Czy naprawde nikt z was nie wie jak taki material stworzyć ? Nie wierze ! Moze chociaz jakis tutorial ?
mirach Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 a probowales wpisac te hasla co ci podalem chociaz w google ? http://www.neilblevins.com/cg_education/brushed_metal/brushed_metal.htm http://www.neilblevins.com/cg_education/aniso_ref/aniso_ref.htm tu masz mase teori na ten temat
Lucek Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 Możesz to załatwić odpowiednim mapowaniem cylindra. Dajesz mapowanie cylindrem i odznaczasz cap. Trzeba pewnie będzie jeszcze wykonać parę tweaków. Sprawę rozjaśni ci drugi link miracha. Względnie możesz wykonać mapkę w shopie w ciągu pół minuty.
arev Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 Nie wiem czy materiały ArchDesign mają taką mozliwość, ale w Vrayu np. jest slot "Anisotropy Rotation" (mniej więcej). Wrzucając tam mapę gradientu kątowego: otrzymuje się właśnie takie rezultaty jak chcesz. Poszukaj tej opcji w swoich materiałach.
pecet Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 co prawda do vray, ale myślę że i tak pomocny w tym temacie http://www.evermotion.org/tutorials/show/7875/anisotropic-shader-tutorial-using-vray-1-5-final-sp-1
DJSLOMA Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Napisano 1 Czerwiec 2012 Bardzo wam dziekuje za wszystkie linki i porady. Zapomnialem wspomniec ze jestem poczatkujacym..... w arch&desi jest slot na mape anizo rotation. Niestety otrzymalem taki oto rezultat: [ATTACH=CONFIG]86365[/ATTACH] W tutku wi reja widac ze "magiczna" opcja jest Phong->WARD. Niestety moje proby manipulacji przy BRDF nie przyniosly rezultatu. Czy to jest takie trudne dla poczatkujacego. Robie jakis elementarnie wstydliwy bład pod drodze ?
arev Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Spróbuj jeszcze odwrócić wartość anizo - np. 1 na -1, lub -1 na 1, zależnie od tego co masz teraz.
Lucek Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Zrób jakieś proste studio żeby model miał co odbijać. Poza tym testuj na zagęszczonej geometrii. Zrób jakiś garnek czy coś. Poza tym tak jak arev pisze.
DJSLOMA Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Napisano 1 Czerwiec 2012 Hej. Niestety nie da sie wpisac w anizo negatywnych wartosci. [ATTACH=CONFIG]86368[/ATTACH] Ręce mi opadają. (wam pewnie tez...) Przejzalem 3 razy wszystkie podane przez was materialy i nadal nie potrafie tego wykonac, nie wiem co robie zle. Moze znajdzie sie ktos zyczliwy i wykona dla mnie, amatora ten material w standardzie, pro materials lub arch&design ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się