Napisano 4 Czerwiec 201212 l Witam, Mam taki problem, Mam film na którym jest ulica, ztrackowałem go za pomocą boujou i wymodelowałem różne rzeczy. Na materiał ziemi (plane) dałem shadow/matte/reflection, aby przedmioty rzucały cień na ulicę. Teraz chodzi mi oto, że koło ulicy jest drzewo i chcę żeby ono rzucało cień na obiekty, ale nie na ulicę (plane). Gdy jest to drzewo w 3Ds maxie (jako cylinder), rzuca cień na obiekty, oraz na ten plane z materiałem matte/shadow/refletion, chodzi oto, żeby nie było podwójnego cienia drzewa na ziemi: jeden w realu rzucany przez drzewo, a drugi rzucany przez cylinder. Używam mental raya. Dzięki za pomoc :) Edytowane 4 Czerwiec 201212 l przez Barcio77
Napisano 4 Czerwiec 201212 l Jednym z rozwiązań będzie wyrenderowanie 2 przelotów i potem ich zlepienie: - jeden z obiektami i cieniem który rzucają na plane - drugi gdzie plane juz nie bierze udziału (jest ukryty), a te obiekty ktore maja przyjmowac cien drzewa beda miały przypisany matte/shadow/reflection.
Napisano 4 Czerwiec 201212 l Autor Wiem, tak bym zrobił, ale myślałem, że da się to zrobić jakoś prościej i bez renderowania 2 razy.
Napisano 4 Czerwiec 201212 l Hmm... A nie ma w maxie czegoś takiego jak ligh linking? Możesz przecież podlinkować odpowiednio światło do obiektów.
Napisano 4 Czerwiec 201212 l prawym na cylinder będący drzwewm-> object properties i odznaczyć "cast shadow"?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto