Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam taki problem,

Mam film na którym jest ulica, ztrackowałem go za pomocą boujou i wymodelowałem różne rzeczy.

Na materiał ziemi (plane) dałem shadow/matte/reflection, aby przedmioty rzucały cień na ulicę.

Teraz chodzi mi oto, że koło ulicy jest drzewo i chcę żeby ono rzucało cień na obiekty, ale nie na ulicę (plane).

Gdy jest to drzewo w 3Ds maxie (jako cylinder), rzuca cień na obiekty, oraz na ten plane z materiałem matte/shadow/refletion, chodzi oto, żeby nie było podwójnego cienia drzewa na ziemi:

jeden w realu rzucany przez drzewo, a drugi rzucany przez cylinder.

 

Używam mental raya.

 

Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez Barcio77

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jednym z rozwiązań będzie wyrenderowanie 2 przelotów i potem ich zlepienie:

 

- jeden z obiektami i cieniem który rzucają na plane

- drugi gdzie plane juz nie bierze udziału (jest ukryty), a te obiekty ktore maja przyjmowac cien drzewa beda miały przypisany matte/shadow/reflection.

Napisano
  • Autor

Wiem, tak bym zrobił, ale myślałem, że da się to zrobić jakoś prościej i bez renderowania 2 razy.

Napisano

Hmm... A nie ma w maxie czegoś takiego jak ligh linking? Możesz przecież podlinkować odpowiednio światło do obiektów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności