Barcio77 Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 (edited) Witam, Mam taki problem, Mam film na którym jest ulica, ztrackowałem go za pomocą boujou i wymodelowałem różne rzeczy. Na materiał ziemi (plane) dałem shadow/matte/reflection, aby przedmioty rzucały cień na ulicę. Teraz chodzi mi oto, że koło ulicy jest drzewo i chcę żeby ono rzucało cień na obiekty, ale nie na ulicę (plane). Gdy jest to drzewo w 3Ds maxie (jako cylinder), rzuca cień na obiekty, oraz na ten plane z materiałem matte/shadow/refletion, chodzi oto, żeby nie było podwójnego cienia drzewa na ziemi: jeden w realu rzucany przez drzewo, a drugi rzucany przez cylinder. Używam mental raya. Dzięki za pomoc :) Edited June 4, 2012 by Barcio77 Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Jednym z rozwiązań będzie wyrenderowanie 2 przelotów i potem ich zlepienie: - jeden z obiektami i cieniem który rzucają na plane - drugi gdzie plane juz nie bierze udziału (jest ukryty), a te obiekty ktore maja przyjmowac cien drzewa beda miały przypisany matte/shadow/reflection. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barcio77 Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Wiem, tak bym zrobił, ale myślałem, że da się to zrobić jakoś prościej i bez renderowania 2 razy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Hmm... A nie ma w maxie czegoś takiego jak ligh linking? Możesz przecież podlinkować odpowiednio światło do obiektów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 prawym na cylinder będący drzwewm-> object properties i odznaczyć "cast shadow"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now