Jump to content

3Ds max - problem z cieniami


Barcio77
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Mam taki problem,

Mam film na którym jest ulica, ztrackowałem go za pomocą boujou i wymodelowałem różne rzeczy.

Na materiał ziemi (plane) dałem shadow/matte/reflection, aby przedmioty rzucały cień na ulicę.

Teraz chodzi mi oto, że koło ulicy jest drzewo i chcę żeby ono rzucało cień na obiekty, ale nie na ulicę (plane).

Gdy jest to drzewo w 3Ds maxie (jako cylinder), rzuca cień na obiekty, oraz na ten plane z materiałem matte/shadow/refletion, chodzi oto, żeby nie było podwójnego cienia drzewa na ziemi:

jeden w realu rzucany przez drzewo, a drugi rzucany przez cylinder.

 

Używam mental raya.

 

Dzięki za pomoc :)

Edited by Barcio77
Link to comment
Share on other sites

Jednym z rozwiązań będzie wyrenderowanie 2 przelotów i potem ich zlepienie:

 

- jeden z obiektami i cieniem który rzucają na plane

- drugi gdzie plane juz nie bierze udziału (jest ukryty), a te obiekty ktore maja przyjmowac cien drzewa beda miały przypisany matte/shadow/reflection.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy