Barcio77 Napisano 4 Czerwiec 2012 Napisano 4 Czerwiec 2012 (edytowane) Witam, Mam taki problem, Mam film na którym jest ulica, ztrackowałem go za pomocą boujou i wymodelowałem różne rzeczy. Na materiał ziemi (plane) dałem shadow/matte/reflection, aby przedmioty rzucały cień na ulicę. Teraz chodzi mi oto, że koło ulicy jest drzewo i chcę żeby ono rzucało cień na obiekty, ale nie na ulicę (plane). Gdy jest to drzewo w 3Ds maxie (jako cylinder), rzuca cień na obiekty, oraz na ten plane z materiałem matte/shadow/refletion, chodzi oto, żeby nie było podwójnego cienia drzewa na ziemi: jeden w realu rzucany przez drzewo, a drugi rzucany przez cylinder. Używam mental raya. Dzięki za pomoc :) Edytowane 4 Czerwiec 2012 przez Barcio77
deshu Napisano 4 Czerwiec 2012 Napisano 4 Czerwiec 2012 Jednym z rozwiązań będzie wyrenderowanie 2 przelotów i potem ich zlepienie: - jeden z obiektami i cieniem który rzucają na plane - drugi gdzie plane juz nie bierze udziału (jest ukryty), a te obiekty ktore maja przyjmowac cien drzewa beda miały przypisany matte/shadow/reflection.
Barcio77 Napisano 4 Czerwiec 2012 Autor Napisano 4 Czerwiec 2012 Wiem, tak bym zrobił, ale myślałem, że da się to zrobić jakoś prościej i bez renderowania 2 razy.
legomir Napisano 4 Czerwiec 2012 Napisano 4 Czerwiec 2012 Hmm... A nie ma w maxie czegoś takiego jak ligh linking? Możesz przecież podlinkować odpowiednio światło do obiektów.
Orangegraphics Napisano 4 Czerwiec 2012 Napisano 4 Czerwiec 2012 prawym na cylinder będący drzwewm-> object properties i odznaczyć "cast shadow"?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się