Skocz do zawartości

3Ds max - problem z cieniami


Barcio77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem,

Mam film na którym jest ulica, ztrackowałem go za pomocą boujou i wymodelowałem różne rzeczy.

Na materiał ziemi (plane) dałem shadow/matte/reflection, aby przedmioty rzucały cień na ulicę.

Teraz chodzi mi oto, że koło ulicy jest drzewo i chcę żeby ono rzucało cień na obiekty, ale nie na ulicę (plane).

Gdy jest to drzewo w 3Ds maxie (jako cylinder), rzuca cień na obiekty, oraz na ten plane z materiałem matte/shadow/refletion, chodzi oto, żeby nie było podwójnego cienia drzewa na ziemi:

jeden w realu rzucany przez drzewo, a drugi rzucany przez cylinder.

 

Używam mental raya.

 

Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez Barcio77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jednym z rozwiązań będzie wyrenderowanie 2 przelotów i potem ich zlepienie:

 

- jeden z obiektami i cieniem który rzucają na plane

- drugi gdzie plane juz nie bierze udziału (jest ukryty), a te obiekty ktore maja przyjmowac cien drzewa beda miały przypisany matte/shadow/reflection.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności