Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Grafiką interesuję się już od jakiegoś czasu, ale dopiero niedawno zacząłem "coś" z tym tematem robić, ogólnie brakuje mi wiedzy i umiejętności, oraz obycia z programem, ale od czegoś trzeba zacząć. Jeśli macie jakieś rady dla mnie to byłbym wdzięczny za ich udzielenie.

 

Moja ostatnia, myślę że w miarę udana praca (jak na moje umiejętności)

gradient1.jpg

 

Co wy na to? Nie umiem pracować z kolorami, może ktoś zna jakiś dobry tutek?:P

Edytowane przez mtmiszewski
  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli to jedna z pierwszych i początkowych prac to jest całkiem nieźle. Co do tutków nie pomogę bo nie siedzę w 2d tylko 3d ale na pewno ktoś się ze speców znajdzie tu na forum i coś doradzi.

Napisano

Widzę że oglądacie temacik, ale mało konkretnych postów, dzięki za tutka bardzo ciekawych informacji można się dowiedzieć.

Jeśli możecie to krytykujcie co jest źle, pomoże mi to w poprawie pracy :)

Napisano

pytanko - rysujesz z modela czy ze zdjęcia, a może z wyobraźni?

pytam bo z ustawieniem bioder nie bardzo współgra linia kręgosłupa ... jak tak sobie przyglądam się na szybko...

czy to jest WIP? jeśli tak to chętnie zobaczę kolejny level :D

Napisano (edytowane)

ok jednak zrobiłem coś z tą laską i wyszło to tak :)

 

[ATTACH=CONFIG]86492[/ATTACH]

 

proszę o ocenę, krytykę i rady co mógłbym zrobić żeby praca była jeszcze ciekawsza.

 

Edytowane przez mtmiszewski
Napisano

Ja wypowiem się od innej strony, bo nie mnie oceniać Twoje umiejętności...

...to *coś* między jej nogami wygląda jakoś ordynarnie... w moim kobiecym odczuciu :> psuje mi całe wrażenie pracy, która wydaje się delikatna, a tu taki hmm... bóbr :>

Napisano

No dobra, w pracy brak walory, nawet jesli to mial byc tzw high key, to i tak te relacje sa niezbyt poprawne.

Po drugie kolor, kolor, kolor. W ludkziej skorze znajdziesz o wiele wiecej barw i odcieni niz to, co zastosowales u siebie.

Nawet, jesli tego nie widac na pierwszy rzut oka, warto to czasem oszukac, i uwydatnic. Tylko po to by nadac ..."zycia"?

 

Scott+Burdick+Beautiful+Paintings+Part+III+%25284%2529.jpg

 

Rozumiem, ze poki co trudnosc sprawia ci tez sama nieznajomosc programu, ale uwierz mi w photoshopie warto i ztreba eksperymentowac, jest to program, ktory z glownego zamyslu nie powstal do prac tego typu, a do retuszu zdjec, wiec trzeba sie dodatkowo napracowac, by wyszlo to fajnie.

Napisano

dzięki Ice za krytykę, będę pracował nad poprawą tej pracki :) znajomy mi powiedział że brakuje jej kontrastu i polecił mi narzędzie burn do jego wydobycia, co wy na to? Z tym narzędziem jest mały problem bo w fazie testów i nauki programu ustawiłem sobie kolory na 32bity i tam nie działa to narzędzie, a gdy zmieniam na inną skalę kolorów praca gubi swoje kolory. Powinienem zmienić skalę i naprawić kolory ręcznie? Czy może jest jakieś narzędzie które mi w tym pomoże?

 

więc na razie w planie poprawy jest nadanie kolorów (praca nad walorem) i nadanie kontrastu (to też walor tak?).

 

@pctrix szukałem urozmaicenia w kolorach i wszyedł bóbr, nie brałem p[od uwagę delikatności pracki, ale dzięki za komentarz bo nawet z niego mogę wyciągnąć nauki, mianowicie żeby trzymać klimat i nastrój jaki panuje na pracy.

Napisano

Cześć, burn toola bym nie polecała, szczególnie przy tak delikatnie pracy i tym bardziej przy początkach. Ma tendencję do przepalania kolorów i do brudzenia ich. A jak sie przepali to wiadomo... nic z tego nie wyjdzie :) No ale spróbuj i zobacz, nigdy za mało własnego eksperymentowania.

 

Poza już cennymi poradami i linkami podanymi wyżej, dodaję ten

(kilka podstawowych zagadnien koloru). A tak już ogólnie photoshop to tylko narzędzie jak każde inne przy rysowaniu i malowaniu. Niestety raczej nie ma takich narzędzi, które magicznie załatwią sprawę :( Więc z założenia trzeba ręcznie a z czasem znajdziesz różne techniki i triki, które ci ułatwią pracę.

Napisano

ode mnie żeby się nie powtarzać to taka sugestia wywalenia póki co tego asparagusa [ to to zielone ;P ] co to ją atakuje dookoła i skupienia się na postaci, znacznie lepszy efekt da dopracowanie samej laski niż obciapanie jej zielonymi plamkami. no i bardzo fajnie jest pogapić się na impresjonistów i wyłapać jak oni korzystali z relatywizmu barwnego, ale o tym już było to się nie będę powtarzać :)

 

z własnego doświadczenia wiem że jak sobie człowiek siada do PS'a to mu się włącza klimat - to teraz zrobię coś z innej bajki, w ogóle to najlepiej od razu gotowy concept art albo coś w ten deseń, a tu się kłania nauka opcji programu ... i uwaga anatomia ! nie powtarzaj moich błędów :D i nie porywaj się od razu na jakieś mega skomplikowane tematy , tylko właśnie dopracuj postać.

 

nadal będę śledzić wątek, powodzenia :D

Napisano

Pogrzebałem troche i wyszło to tak... jeśli macie jakieś rady co jeszcze mógłbym zrobić, poprawić to walcie śmiało, ten wątek to taki tutorial dla mnie z waszymi radami :)

 

[ATTACH=CONFIG]86503[/ATTACH]

Napisano

Z pewnością musisz popracować nad anatomią. Na początek może nie decyduj się na takie skomplikowane układy ciała jak ten (który wymaga dokładnego zaobserwowania jak zachowują się mięśnie ramion i korpusu przy tak poniesionych rękach oraz uwzględnienie perspektywy), tylko weź na warsztat coś bardziej naturalnego, np.

http://www.pronografics.com/pictures/A/Russian_Academic_Art_One/NDT_1633.jpg

http://www.pronografics.com/pictures/A/Russian_Academic_Art_One/NDT_1637.jpg

Malujesz ciało jednym kolorem, różnicujesz tylko jego jasność. Lepsze efekty da wprowadzanie różnych barw, tu masz przykład http://muddycolors.blogspot.com/2012/01/mud-of-frodo.html Ciało ma w sobie różne kolory w zależności od oświetlenia, otoczenia czy twojej osobistej wewnętrznej palety barw.

Napisano

jeśli chodzi o anatomie i perspektywę to nie widzę dużych różnic względem mojej referki

na pewno do poprawy jest ucho, ręka, dłonie i cienie na szyi,czy mam rację? Może wybrałem sobie złą referkę.

 

[ATTACH=CONFIG]86514[/ATTACH]

Napisano

Nie wszystko jest źle, ale na twojej pracy wiele miejsc wygląda płasko i nie czuć perspektywy. Do listy dodałabym jeszcze uchwycenie miednicy, zaznaczenie głębi na dekolcie, prześledzenie linii tworzonej na (jej) prawym boku przez talię, żebra, łopatkę i staw barkowy, przyjrzenie się co się dzieje pod uniesioną ręką - miejsce jest mocno zacienione, ale niuanse światłocieniowe wydobywające bryły są do uchwycenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności