Napisano 11 Czerwiec 201212 l Witam Grafiką interesuję się już od jakiegoś czasu, ale dopiero niedawno zacząłem "coś" z tym tematem robić, ogólnie brakuje mi wiedzy i umiejętności, oraz obycia z programem, ale od czegoś trzeba zacząć. Jeśli macie jakieś rady dla mnie to byłbym wdzięczny za ich udzielenie. Moja ostatnia, myślę że w miarę udana praca (jak na moje umiejętności) Co wy na to? Nie umiem pracować z kolorami, może ktoś zna jakiś dobry tutek?:P Edytowane 13 Czerwiec 201212 l przez mtmiszewski
Napisano 11 Czerwiec 201212 l Jeśli to jedna z pierwszych i początkowych prac to jest całkiem nieźle. Co do tutków nie pomogę bo nie siedzę w 2d tylko 3d ale na pewno ktoś się ze speców znajdzie tu na forum i coś doradzi.
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Autor Widzę że oglądacie temacik, ale mało konkretnych postów, dzięki za tutka bardzo ciekawych informacji można się dowiedzieć. Jeśli możecie to krytykujcie co jest źle, pomoże mi to w poprawie pracy :)
Napisano 12 Czerwiec 201212 l pytanko - rysujesz z modela czy ze zdjęcia, a może z wyobraźni? pytam bo z ustawieniem bioder nie bardzo współgra linia kręgosłupa ... jak tak sobie przyglądam się na szybko... czy to jest WIP? jeśli tak to chętnie zobaczę kolejny level :D
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Autor rysuje ze zdjęcia, a czy to wip? Jak się dowiem co to jest to Ci odpowiem...
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Work In Progress - czyli WIP :) w sensie czy zamierzasz jeszcze nad tym pracować ?
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Autor ok jednak zrobiłem coś z tą laską i wyszło to tak :) [ATTACH=CONFIG]86492[/ATTACH] proszę o ocenę, krytykę i rady co mógłbym zrobić żeby praca była jeszcze ciekawsza. Edytowane 12 Czerwiec 201212 l przez mtmiszewski
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Ja wypowiem się od innej strony, bo nie mnie oceniać Twoje umiejętności... ...to *coś* między jej nogami wygląda jakoś ordynarnie... w moim kobiecym odczuciu :> psuje mi całe wrażenie pracy, która wydaje się delikatna, a tu taki hmm... bóbr :>
Napisano 12 Czerwiec 201212 l No dobra, w pracy brak walory, nawet jesli to mial byc tzw high key, to i tak te relacje sa niezbyt poprawne. Po drugie kolor, kolor, kolor. W ludkziej skorze znajdziesz o wiele wiecej barw i odcieni niz to, co zastosowales u siebie. Nawet, jesli tego nie widac na pierwszy rzut oka, warto to czasem oszukac, i uwydatnic. Tylko po to by nadac ..."zycia"? Rozumiem, ze poki co trudnosc sprawia ci tez sama nieznajomosc programu, ale uwierz mi w photoshopie warto i ztreba eksperymentowac, jest to program, ktory z glownego zamyslu nie powstal do prac tego typu, a do retuszu zdjec, wiec trzeba sie dodatkowo napracowac, by wyszlo to fajnie.
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Autor dzięki Ice za krytykę, będę pracował nad poprawą tej pracki :) znajomy mi powiedział że brakuje jej kontrastu i polecił mi narzędzie burn do jego wydobycia, co wy na to? Z tym narzędziem jest mały problem bo w fazie testów i nauki programu ustawiłem sobie kolory na 32bity i tam nie działa to narzędzie, a gdy zmieniam na inną skalę kolorów praca gubi swoje kolory. Powinienem zmienić skalę i naprawić kolory ręcznie? Czy może jest jakieś narzędzie które mi w tym pomoże? więc na razie w planie poprawy jest nadanie kolorów (praca nad walorem) i nadanie kontrastu (to też walor tak?). @pctrix szukałem urozmaicenia w kolorach i wszyedł bóbr, nie brałem p[od uwagę delikatności pracki, ale dzięki za komentarz bo nawet z niego mogę wyciągnąć nauki, mianowicie żeby trzymać klimat i nastrój jaki panuje na pracy.
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Cześć, burn toola bym nie polecała, szczególnie przy tak delikatnie pracy i tym bardziej przy początkach. Ma tendencję do przepalania kolorów i do brudzenia ich. A jak sie przepali to wiadomo... nic z tego nie wyjdzie :) No ale spróbuj i zobacz, nigdy za mało własnego eksperymentowania. Poza już cennymi poradami i linkami podanymi wyżej, dodaję ten (kilka podstawowych zagadnien koloru). A tak już ogólnie photoshop to tylko narzędzie jak każde inne przy rysowaniu i malowaniu. Niestety raczej nie ma takich narzędzi, które magicznie załatwią sprawę :( Więc z założenia trzeba ręcznie a z czasem znajdziesz różne techniki i triki, które ci ułatwią pracę.
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Jesli chcesz cos korekcyjnie przyciemnic uzywaj do tego nowej warstwy w trybie multiply ( mnozenie w polskiej wersji )
Napisano 13 Czerwiec 201212 l ode mnie żeby się nie powtarzać to taka sugestia wywalenia póki co tego asparagusa [ to to zielone ;P ] co to ją atakuje dookoła i skupienia się na postaci, znacznie lepszy efekt da dopracowanie samej laski niż obciapanie jej zielonymi plamkami. no i bardzo fajnie jest pogapić się na impresjonistów i wyłapać jak oni korzystali z relatywizmu barwnego, ale o tym już było to się nie będę powtarzać :) z własnego doświadczenia wiem że jak sobie człowiek siada do PS'a to mu się włącza klimat - to teraz zrobię coś z innej bajki, w ogóle to najlepiej od razu gotowy concept art albo coś w ten deseń, a tu się kłania nauka opcji programu ... i uwaga anatomia ! nie powtarzaj moich błędów :D i nie porywaj się od razu na jakieś mega skomplikowane tematy , tylko właśnie dopracuj postać. nadal będę śledzić wątek, powodzenia :D
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Autor Pogrzebałem troche i wyszło to tak... jeśli macie jakieś rady co jeszcze mógłbym zrobić, poprawić to walcie śmiało, ten wątek to taki tutorial dla mnie z waszymi radami :) [ATTACH=CONFIG]86503[/ATTACH]
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Z pewnością musisz popracować nad anatomią. Na początek może nie decyduj się na takie skomplikowane układy ciała jak ten (który wymaga dokładnego zaobserwowania jak zachowują się mięśnie ramion i korpusu przy tak poniesionych rękach oraz uwzględnienie perspektywy), tylko weź na warsztat coś bardziej naturalnego, np. http://www.pronografics.com/pictures/A/Russian_Academic_Art_One/NDT_1633.jpg http://www.pronografics.com/pictures/A/Russian_Academic_Art_One/NDT_1637.jpg Malujesz ciało jednym kolorem, różnicujesz tylko jego jasność. Lepsze efekty da wprowadzanie różnych barw, tu masz przykład http://muddycolors.blogspot.com/2012/01/mud-of-frodo.html Ciało ma w sobie różne kolory w zależności od oświetlenia, otoczenia czy twojej osobistej wewnętrznej palety barw.
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Autor jeśli chodzi o anatomie i perspektywę to nie widzę dużych różnic względem mojej referki na pewno do poprawy jest ucho, ręka, dłonie i cienie na szyi,czy mam rację? Może wybrałem sobie złą referkę. [ATTACH=CONFIG]86514[/ATTACH]
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Nie wszystko jest źle, ale na twojej pracy wiele miejsc wygląda płasko i nie czuć perspektywy. Do listy dodałabym jeszcze uchwycenie miednicy, zaznaczenie głębi na dekolcie, prześledzenie linii tworzonej na (jej) prawym boku przez talię, żebra, łopatkę i staw barkowy, przyjrzenie się co się dzieje pod uniesioną ręką - miejsce jest mocno zacienione, ale niuanse światłocieniowe wydobywające bryły są do uchwycenia.
Napisano 16 Czerwiec 201212 l wrzuc sobie do ps obok siebie grafike i zdjecie i porownaj, albo nawet wrzuc jedno na drugie zobaczysz gdzie są różnice
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto