Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego czasami poligony mają dziwne kształty (górna część modelu). Model był ekstrudowany i skalowany, a na końcu widzę że coś jest nie tak, jakby verteksy na siebie zachodziły. Usunięcie dziwnie wyglądających poligonów,a następnie odbubowanie ich pomogło. Dziwi mnie też to, że patrząc z góry na tą powierzchnię poligony wyglądają normalnie, natomiast patrząc z boku widać jakieś zniekształcenia. Nie wiem czy popełniam gdzieś błąd czy to jakiś bug mayi. Chciałem się Was zapytać jak tego unikać (jeśli to możliwe) i czy da się to naprawić inaczej niż usunięcie poligonów.

 

406895358b45a7f55acc8d5a0027328513561.jpg

 

7efa190c6e36ecf9fbf15763137588f013433.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 802
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To problem ze smoothing groups które muszą działać tutaj na ledwie kilku vertexach/edgach.

2 wyścia:

Ustaw smoothing groups na tych poligonach inaczej.

Czyli selekcjonuj faces i daj auto smooth z jakąś mniejszą liczbą.

Albo zchamferuj te edges.

 

To ma być lowpoly model?

Napisano

Czasem dobrze jest zrobić Unlock Normals z menu Normals i dopiero potem ustawić soften edge z jakimś pasującem kątem wygładzania.

Napisano
  • Autor

Do gutekfiutek: tak to ma być lowpoly.

Dzięki Panowie za pomoc. Teraz wszystko już działa. Odkryłem także że można zrobić na poligonie reverse normals -dwa razy, a potem na krawędziach przy nim dać soften edge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności