Napisano 13 Czerwiec 201212 l Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego czasami poligony mają dziwne kształty (górna część modelu). Model był ekstrudowany i skalowany, a na końcu widzę że coś jest nie tak, jakby verteksy na siebie zachodziły. Usunięcie dziwnie wyglądających poligonów,a następnie odbubowanie ich pomogło. Dziwi mnie też to, że patrząc z góry na tą powierzchnię poligony wyglądają normalnie, natomiast patrząc z boku widać jakieś zniekształcenia. Nie wiem czy popełniam gdzieś błąd czy to jakiś bug mayi. Chciałem się Was zapytać jak tego unikać (jeśli to możliwe) i czy da się to naprawić inaczej niż usunięcie poligonów.
Napisano 13 Czerwiec 201212 l To problem ze smoothing groups które muszą działać tutaj na ledwie kilku vertexach/edgach. 2 wyścia: Ustaw smoothing groups na tych poligonach inaczej. Czyli selekcjonuj faces i daj auto smooth z jakąś mniejszą liczbą. Albo zchamferuj te edges. To ma być lowpoly model?
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Czasem dobrze jest zrobić Unlock Normals z menu Normals i dopiero potem ustawić soften edge z jakimś pasującem kątem wygładzania.
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Autor Do gutekfiutek: tak to ma być lowpoly. Dzięki Panowie za pomoc. Teraz wszystko już działa. Odkryłem także że można zrobić na poligonie reverse normals -dwa razy, a potem na krawędziach przy nim dać soften edge.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto