akorn Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego czasami poligony mają dziwne kształty (górna część modelu). Model był ekstrudowany i skalowany, a na końcu widzę że coś jest nie tak, jakby verteksy na siebie zachodziły. Usunięcie dziwnie wyglądających poligonów,a następnie odbubowanie ich pomogło. Dziwi mnie też to, że patrząc z góry na tą powierzchnię poligony wyglądają normalnie, natomiast patrząc z boku widać jakieś zniekształcenia. Nie wiem czy popełniam gdzieś błąd czy to jakiś bug mayi. Chciałem się Was zapytać jak tego unikać (jeśli to możliwe) i czy da się to naprawić inaczej niż usunięcie poligonów.
gutekfiutek Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 To problem ze smoothing groups które muszą działać tutaj na ledwie kilku vertexach/edgach. 2 wyścia: Ustaw smoothing groups na tych poligonach inaczej. Czyli selekcjonuj faces i daj auto smooth z jakąś mniejszą liczbą. Albo zchamferuj te edges. To ma być lowpoly model?
Luki Luki Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 Czasem dobrze jest zrobić Unlock Normals z menu Normals i dopiero potem ustawić soften edge z jakimś pasującem kątem wygładzania.
akorn Napisano 13 Czerwiec 2012 Autor Napisano 13 Czerwiec 2012 Do gutekfiutek: tak to ma być lowpoly. Dzięki Panowie za pomoc. Teraz wszystko już działa. Odkryłem także że można zrobić na poligonie reverse normals -dwa razy, a potem na krawędziach przy nim dać soften edge.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się