Skocz do zawartości

Problem z poligonami


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego czasami poligony mają dziwne kształty (górna część modelu). Model był ekstrudowany i skalowany, a na końcu widzę że coś jest nie tak, jakby verteksy na siebie zachodziły. Usunięcie dziwnie wyglądających poligonów,a następnie odbubowanie ich pomogło. Dziwi mnie też to, że patrząc z góry na tą powierzchnię poligony wyglądają normalnie, natomiast patrząc z boku widać jakieś zniekształcenia. Nie wiem czy popełniam gdzieś błąd czy to jakiś bug mayi. Chciałem się Was zapytać jak tego unikać (jeśli to możliwe) i czy da się to naprawić inaczej niż usunięcie poligonów.

 

406895358b45a7f55acc8d5a0027328513561.jpg

 

7efa190c6e36ecf9fbf15763137588f013433.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

To problem ze smoothing groups które muszą działać tutaj na ledwie kilku vertexach/edgach.

2 wyścia:

Ustaw smoothing groups na tych poligonach inaczej.

Czyli selekcjonuj faces i daj auto smooth z jakąś mniejszą liczbą.

Albo zchamferuj te edges.

 

To ma być lowpoly model?

Napisano

Do gutekfiutek: tak to ma być lowpoly.

Dzięki Panowie za pomoc. Teraz wszystko już działa. Odkryłem także że można zrobić na poligonie reverse normals -dwa razy, a potem na krawędziach przy nim dać soften edge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności