Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

cześć,

 

robię merge modelu z przygotowanym wcześniej Unwrap UVW do osobnej sceny. po merge obiekt traci mapowanie albo skaluje UVkę, nie wiem. po dodaniu Unwrap UVW na szczyt stacka, mapowanie wygląda dobrze ale po konwersji do Editable Poly, znów znika. miałem kiedyś podobny problem i chodziło o sterowniki karty graficznej, teraz jednak utrata mapowania dotyczy również renderu, choć nie za każdym razem:/

może ktoś się z tym spotkał?

 

Rv5qz.jpg

 

cHfqQ.jpg

 

pozdrawiam

Edytowane przez polka dot

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym spróbował w tamtej scenie gdzie model jest dać reset Xform-> scolapować całość razem z unwrapem do editpoly i zapisac jako nowy plik który potem zamergować tej sceny w której potrzebujesz.

Napisano

jeszcze bym sprobowal zrobic boxa, zmienic go na edit poly i attach ten problematyczny obiekt do boxa, czasem magicznie dziala na takie dziwne rzeczy.

Inne co mi przychodzi do glowy to export do jakiegos obj czy cos i import (wczesniej mozna zapisac mapowanie w Unwrapie).

Napisano
  • Autor

dzięki panowie, wypróbuję dziś oba sposoby. problem w tym że dzieję się tak z każdym modelem, być może wina leży w samym maxie. pozdrawiam

Napisano
  • Autor

hej, problem leży w sterownikach karty graficznej (Palit GeForce 8600GT), niestety aktualizacja niewiele wnosi. prawdopodobnie kiepskie wsparcie producenta dla windy XP x64 i tyle. da się z tym żyć, choć rewizja tekstur w OpenGL jest jak hardcore survival w Minecraft

Napisano

Gdyby problem leżał w sterownikach graficznych to powinien ograniczać się do viewportów. Przecież GPU nie nadpisuje ufałek. Może masz w materiale "Use real world scale"?

Napisano
  • Autor

nie nie, na renderze jest ok - wprowadziłem wcześniej w błąd przez gapiostwo, sorry. też myślałem wcześnie o real world scale ale to nie to, choć ze dwa razy pomogło:) problem raz jest a raz go nie ma. max i jego kaprysy, nawet się wysypać na dobre nie może :d

Napisano

A czy po przełączeniu na inny driver viewportu sytuacja się poprawia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności