polka dot Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 (edited) cześć, robię merge modelu z przygotowanym wcześniej Unwrap UVW do osobnej sceny. po merge obiekt traci mapowanie albo skaluje UVkę, nie wiem. po dodaniu Unwrap UVW na szczyt stacka, mapowanie wygląda dobrze ale po konwersji do Editable Poly, znów znika. miałem kiedyś podobny problem i chodziło o sterowniki karty graficznej, teraz jednak utrata mapowania dotyczy również renderu, choć nie za każdym razem:/ może ktoś się z tym spotkał? pozdrawiam Edited June 16, 2012 by polka dot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 ja bym spróbował w tamtej scenie gdzie model jest dać reset Xform-> scolapować całość razem z unwrapem do editpoly i zapisac jako nowy plik który potem zamergować tej sceny w której potrzebujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 jeszcze bym sprobowal zrobic boxa, zmienic go na edit poly i attach ten problematyczny obiekt do boxa, czasem magicznie dziala na takie dziwne rzeczy. Inne co mi przychodzi do glowy to export do jakiegos obj czy cos i import (wczesniej mozna zapisac mapowanie w Unwrapie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted June 26, 2012 Author Share Posted June 26, 2012 dzięki panowie, wypróbuję dziś oba sposoby. problem w tym że dzieję się tak z każdym modelem, być może wina leży w samym maxie. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 hej, problem leży w sterownikach karty graficznej (Palit GeForce 8600GT), niestety aktualizacja niewiele wnosi. prawdopodobnie kiepskie wsparcie producenta dla windy XP x64 i tyle. da się z tym żyć, choć rewizja tekstur w OpenGL jest jak hardcore survival w Minecraft Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Gdyby problem leżał w sterownikach graficznych to powinien ograniczać się do viewportów. Przecież GPU nie nadpisuje ufałek. Może masz w materiale "Use real world scale"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 nie nie, na renderze jest ok - wprowadziłem wcześniej w błąd przez gapiostwo, sorry. też myślałem wcześnie o real world scale ale to nie to, choć ze dwa razy pomogło:) problem raz jest a raz go nie ma. max i jego kaprysy, nawet się wysypać na dobre nie może :d Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 A czy po przełączeniu na inny driver viewportu sytuacja się poprawia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 no tak, na OpenGL problem znika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now