polka dot Napisano 16 Czerwiec 2012 Share Napisano 16 Czerwiec 2012 (edytowane) cześć, robię merge modelu z przygotowanym wcześniej Unwrap UVW do osobnej sceny. po merge obiekt traci mapowanie albo skaluje UVkę, nie wiem. po dodaniu Unwrap UVW na szczyt stacka, mapowanie wygląda dobrze ale po konwersji do Editable Poly, znów znika. miałem kiedyś podobny problem i chodziło o sterowniki karty graficznej, teraz jednak utrata mapowania dotyczy również renderu, choć nie za każdym razem:/ może ktoś się z tym spotkał? pozdrawiam Edytowane 16 Czerwiec 2012 przez polka dot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 16 Czerwiec 2012 Share Napisano 16 Czerwiec 2012 ja bym spróbował w tamtej scenie gdzie model jest dać reset Xform-> scolapować całość razem z unwrapem do editpoly i zapisac jako nowy plik który potem zamergować tej sceny w której potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 16 Czerwiec 2012 Share Napisano 16 Czerwiec 2012 jeszcze bym sprobowal zrobic boxa, zmienic go na edit poly i attach ten problematyczny obiekt do boxa, czasem magicznie dziala na takie dziwne rzeczy. Inne co mi przychodzi do glowy to export do jakiegos obj czy cos i import (wczesniej mozna zapisac mapowanie w Unwrapie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 26 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2012 dzięki panowie, wypróbuję dziś oba sposoby. problem w tym że dzieję się tak z każdym modelem, być może wina leży w samym maxie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2012 hej, problem leży w sterownikach karty graficznej (Palit GeForce 8600GT), niestety aktualizacja niewiele wnosi. prawdopodobnie kiepskie wsparcie producenta dla windy XP x64 i tyle. da się z tym żyć, choć rewizja tekstur w OpenGL jest jak hardcore survival w Minecraft Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 19 Lipiec 2012 Share Napisano 19 Lipiec 2012 Gdyby problem leżał w sterownikach graficznych to powinien ograniczać się do viewportów. Przecież GPU nie nadpisuje ufałek. Może masz w materiale "Use real world scale"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2012 nie nie, na renderze jest ok - wprowadziłem wcześniej w błąd przez gapiostwo, sorry. też myślałem wcześnie o real world scale ale to nie to, choć ze dwa razy pomogło:) problem raz jest a raz go nie ma. max i jego kaprysy, nawet się wysypać na dobre nie może :d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 19 Lipiec 2012 Share Napisano 19 Lipiec 2012 A czy po przełączeniu na inny driver viewportu sytuacja się poprawia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2012 no tak, na OpenGL problem znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się