Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich

Mam pewien problem z 3ds max.

Chciałbym wyrównać podstawę obiektu, który widoczny jest na "screen_3dsmax_1.gif".

Tutaj "screen_3dsmax_2.gif" poradziłem sobie z wyrównaniem podstawy za pomocą narzędzia Select and Move (ustawiłem wartość 0 dla osi Z).

Nie mogę jednak poradzić sobie z wklęśnięciem.

Chciałbym aby po transformacji podstawa oraz wklęśnięcie były równoległe do siebie oraz w takich samych proporcjach jak poprzednio. Próbowałem zaznaczyć wszystkie wierzchołki naraz (tak jak jest to widoczne na screenach) jednak nie dawało to oczekiwanego rezultatu.

Ostateczny efekt, który widoczny jest na "screen_3dsmax_2.gif" uzyskałem wykorzystując dla wklęśniętej części narzędzie Select and Uniform Scale. Efekt ten mnie jednak nie zadowala, ponieważ gubię w ten sposób proporcje.

 

Mam zatem do Was pytanie. Istnieje skuteczny sposób na tego typu modyfikacje?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy o to chodzi - ja bym skasował wklęśnięcie i otaczające poligony (w sumie 5 poligonów), przeszedł w tryb edycji Border, zaznaczył tą otwartą przestrzeń, zastosował "Cap", a później w trybie Poligon, zaznaczył nowo powstały poligon i użył na niego Bevel.

Napisano
  • Autor

Chciałbym się jedynie dowiedzieć czy istnieje sposób na obrócenie podstawy i wklęśnięcia tak aby niezaznaczone punkty pozostały na swoim miejscu. Dodatkowo chciałbym zachować proporcje między wklęśnięciem a podstawą obiektu.

Czy jest to możliwe? :)

Na screen_3dsmax_2 przedstawiłem tylko efekt jaki chciałbym uzyskać. Podstawę wyrównałem po jednej z osi, natomiast gdy próbowałem tym samym sposobem zmodyfikować wklęśnięcie powstawały dziwne efekty na bryle co widać na drugim screenie.

Napisano

A próbowałeś bawić się opcją "make planar" (a w zasadzie trzema przyciskami obok tej funkcji) w editable poly (zaraz pod MSmooth i Tesalate, w zakładce "Edit Geometry") ?

Tam masz takie 3 przyciski [X] , [Y], [Z], które "spłaszczają ci wybraną grupę poly w danej osi . Może to ci pomoże ?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.