Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Mam pewien problem z 3ds max.

Chciałbym wyrównać podstawę obiektu, który widoczny jest na "screen_3dsmax_1.gif".

Tutaj "screen_3dsmax_2.gif" poradziłem sobie z wyrównaniem podstawy za pomocą narzędzia Select and Move (ustawiłem wartość 0 dla osi Z).

Nie mogę jednak poradzić sobie z wklęśnięciem.

Chciałbym aby po transformacji podstawa oraz wklęśnięcie były równoległe do siebie oraz w takich samych proporcjach jak poprzednio. Próbowałem zaznaczyć wszystkie wierzchołki naraz (tak jak jest to widoczne na screenach) jednak nie dawało to oczekiwanego rezultatu.

Ostateczny efekt, który widoczny jest na "screen_3dsmax_2.gif" uzyskałem wykorzystując dla wklęśniętej części narzędzie Select and Uniform Scale. Efekt ten mnie jednak nie zadowala, ponieważ gubię w ten sposób proporcje.

 

Mam zatem do Was pytanie. Istnieje skuteczny sposób na tego typu modyfikacje?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy o to chodzi - ja bym skasował wklęśnięcie i otaczające poligony (w sumie 5 poligonów), przeszedł w tryb edycji Border, zaznaczył tą otwartą przestrzeń, zastosował "Cap", a później w trybie Poligon, zaznaczył nowo powstały poligon i użył na niego Bevel.

Napisano

Chciałbym się jedynie dowiedzieć czy istnieje sposób na obrócenie podstawy i wklęśnięcia tak aby niezaznaczone punkty pozostały na swoim miejscu. Dodatkowo chciałbym zachować proporcje między wklęśnięciem a podstawą obiektu.

Czy jest to możliwe? :)

Na screen_3dsmax_2 przedstawiłem tylko efekt jaki chciałbym uzyskać. Podstawę wyrównałem po jednej z osi, natomiast gdy próbowałem tym samym sposobem zmodyfikować wklęśnięcie powstawały dziwne efekty na bryle co widać na drugim screenie.

Napisano

A próbowałeś bawić się opcją "make planar" (a w zasadzie trzema przyciskami obok tej funkcji) w editable poly (zaraz pod MSmooth i Tesalate, w zakładce "Edit Geometry") ?

Tam masz takie 3 przyciski [X] , [Y], [Z], które "spłaszczają ci wybraną grupę poly w danej osi . Może to ci pomoże ?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności