Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jako początkujący w 3d załączam mój drugi już wipek na forum. W planach mam zrobienie całego zestawu perkusyjnego Pearl Forum Series, ale to potrwa. Na razie do pokazania mam werbel 14' x 5.5', chociaż jeszcze nie jest skończony. Oceńcie, krytykujcie. Czekam na kreatywne uwagi :)

 

Przód:

przod.jpg

Tył(od grającego):

tyl2.jpg

Góra:

gora.jpg

Dół:

dol.jpg

 

pozdr,

Imaginner

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Oto mały updacik.

Leciutko poprawilem werbel i dorobiłem statyw. Oto renderki statywu z próbnymi materiałkami.

 

Wybaczcie lipne tło ale lepszego nie wymyślę :), a na takim lepiej widać materiały.

 

Mulczas: Wiem, że kanciaste trochę, w końcu ręczna robota taki bęben ;) postaram się poprawić :)

 

Ogólnie:

statyw2.jpg

Zbliżenie na górę:

statyw1.jpg

Zbliżenie na dół:

statyw3.jpg

Z werblem:

statyw4.jpg

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

albo w przejściu podziemnym z napisem "zbieram na licencję" :D

a co do pracy wygląda coraz ładniej, tylko dziwnie wygląda ten materiał nóżek (ten czarny na dole) - dziwnie odbija światło.

Napisano

He he... :) dzięki za wsparcie ;)

Nad scenką będę myślal, kiedy skończę calość. Na razie jutro jadę na wakacje i przez 3 tygodnie będzie cisza :(

A tymczasem spodziewajcie się update już dziś wieczór. :)

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

Po kolejnym dniu pracy pora na następny update. :)

Oto pedał do centralki, czyli inaczej bębna basowego albo stopki.

 

Ogólnie:

pedal1.jpg

Zbliżenie na sprężynę:

pedal2.jpg

Zbliżenie na sam pedał:

pedal3.jpg

Od strony bębna:

pedal4.jpg

 

Proszę o krytykę i ocenę :)

 

pozdr,

Imaginner

 

p.s. Jak już mówiłem, jutro wyjeżdżam, więc to będzie ostatni post przez najbliższe 3 tygodnie :(

Napisano

Całkiem całkiem, nie wiem czy to jest zgodne z oryginałem bo nie jestem perkusistą :> ale jest spoko... czekam na całość!

Napisano

Bardzo mi się podoba. Statyw i stopa wrecz genialne. Czepiajac sie dokladnosci: patrząc na te renderki niedokonca wiadomo, jak dziala mechanizm naciagajacy sprezyny od werbla, ale to szczegol, jak juz mowilem, jak narazie bomba. Nie mogę się doczekac az wrzucisz jakies talerze, najmilej widziana by byla jakas recznie kuta china :) Pozdrawiam

Napisano

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze i podpowiedzi :)

Loono - masz rację co do sprężyny, to jest do poprawienia :)

Na razie jestem na wakacjach, ale od 21 sierpnia z powrotem do roboty ;)

 

3mcie się,

Imaginner

Napisano

No to prosze - zgodnie z terminem updacik :)

Oto bęben basowy, zwany również bass drum'em, centralką, stopką, wielkim bębnem lub taktowym :)

 

stopa1.jpg

stopa2.jpg

stopa3.jpg

stopa4.jpg

Podłoże tutaj jest tylko po to, aby sprawdzić odbicia :)

stopa5.jpg

 

proszę o obiektywną krytykę :)

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

Mi sie podoba. Tez kiedyś zrobiłem centralke, jeśli można to tu zamieszcze, jak przeszkadza komus, to skasuje, nie ma problemu. Bardzo fajnie sie rozwija pracka. Tomy beda na tom-holderze, czy na ramie?? Pozdrawiam

Napisano

Fajna centrala :)

Co do tomów to jeszcze nie wiem. W oryginale są na centralce, ale i tak już odbiegłem od oryginału bardzo mocno :) może nawet zmienie temat, bo szczerze to to nijak przypomina Forumy :D

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

Witam.. ciekawy temat pracy.. jednakze musze sie troszke doczepic.. bo sam gram juz pare dobrych lat na perkusji i widze pewne niedociagniecia przy kilku elementach.. oczywiscie sa to drobiazgi, ale gdyby to poprawic to naprawde bylaby pieknie odwzorowana perkusja. Mianowicie chodzi mi o gniazda na centrali na werblu.. spojrz na fotke bebna Pearl http://perkusja.rockmetal.art.pl/800/galeria/bebny/pearl/pearl2/duze/mppbtd.jpg

Porownaj sobie sam ksztalt tych gniazg. A takze mozna by bylo popracowac nad materialem dla czesci chromowanych na bebnach. Kolejna rzecza sa Nogi podtrzymujace Centrale: http://perkusja.rockmetal.art.pl/800/galeria/bebny/pearl/pearl3/d/7.jpg

Na tej fotce dobrze widac jakie firma Pearl montuje nogi. Ciekawie sobie poradziles z kolorem farby - wyglada realistycznie, chociaz proponowalbym popracowac nad polyskiem lakieru. Moznaby tu zastosowac taka technike jaka stosuje sie dla tworzenia lakieru samochodowego. I jeszcze dwa male szczegoly - stopka raczej powinna byc na lancuch a nie na pasek i ostatnie.. Firma remo na naciagach ma inne troszke Logo :P .. Ogolnie bardzo mi sie podoba pomysl.. jak chcesz to mozesz wiasc pod uwage moje spostrzezenia, a jak nie .. to nie :D POzdrawiam i czekam na kolejne efekty twojej pracy :)

Napisano

Hmm.. przegladam rendery werbla i statywu.. Jak juz ktos zauwazyl maszynka troszke niedokladna.. nie wiadomo w jaki sposob ona dziala. I pytanko: czy ten statyw to napewno Pearl czy Power Beat ?? :-> Pozdrawiam :)

Napisano

pinki: gniazda wyglądają zupełnie inaczej w każdym innym modelu werbla. Tak naprawdę szczegóły wszystkich bębnów nie są i nie będą zgodne z oryginalnym Pearl Forum FX, ale będą pościągane z róznych zestawów i referencji z netu, jako że nie obecnie nie mam dostępu do tego zestawu :)

co do gniazd wzorowałem się na werblach z zestawu Session http://www.pearldrum.com/session.asp , mam nadzieję, że "profesjonalni" perkusiści nie przechrzczą mnie za takie profanacje :)

Tak samo z nogami do centralki, tak naprawdę Pearl montuje takie tylko w drogich modelach i modelach na zamówienie. Najzwyklejsze modele Pearla mają takie dokładnie proste nóżki.

 

Lakier(okleina) jest tylko wstępna i z góry do poprawki, a pasek może byc wykorzystywany zamiast łańcucha (robi tak głownie Yamaha).

 

A znaczek REMO jest troche inny, ale bardzo podobny. Przyznaję, że mechanizm do sprężyny na werblu jest absolutnie do poprawy.

 

A tak w ogóle to dzięki za komentarze ;)

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

Imaginner: no chyba ze tak.. myslalem ze odzworowanie chcesz miec bezbledne - stad moje uwagi, jednakze modelujesz Pearl'a "skladaka" to spoko :D . Jezeli chodzi o te nogi do centrali to jednak mimo wszystko uwazam, iz Pearl stosuje we wszystkich wspolczesnych zestawach wszystkich serii nogi teleskopowe.. . Jezeli chodzi o pasek - wszystkie wspolczesne modele maja stopki na lancuch.. jedynie starsze modele moga miec pasek . Podsumowujac.. wszystkie moje uwagi mozna potraktowac jako ciekawostki, a model zalezy od Twojej inwencji tworczej. Zatem czekam na kolejne rendery :)

P.S. ze dwa lata temu sam robilem perkusje Pearl'a i jezeli bym znazl jakis render to za twoim pozwoleniem bym go tu wrzucil .. (?) :)

Pozdrawiam Kamil

Napisano

pinki: spox... :) twoje uwagi są zarówno ciekawe, jak i trafne. Jednak nie chodzi mi o jakieś dokładne odwzorowanie, chcę tylko zrobić zestaw, spojrzeć na render i powiedzieć: fajne bębny sobie zrobiłem... ;)

 

co do twoich wypocin, wrzucaj jeśli chcesz :)

 

pozdr, Imaginner

Napisano

znalazlem scenke gdzie jest zapisana centralka.. dodalem Skylight i opcje Light Tracker. nie jest zbyt dokladnie wymodelowana, jednak najwazniejsze czesci posiada.

Napisano

Chcialem uzyc Brazil'a aby uzyskac ladny efekt odblasku lakieru.. jednak zrezygnowalem, poniewaz na krawedzial w renderze widoczne sa pikselki.. a chromy przybraly kolor prawie calkowicie bialy.. Moze ktos wiedzialby jak za pomoca Brazil'a mozna uzyskac realistyczny material chromu i jak sie pozbyc tych pikselkow na krawedziach ?? Pozdro.

Napisano

fajne bardzo tegez, skoncz szybko modelowanie i przyloz sie przy texturowaniu, do metalowych czesci koniecznie hdri, stojak stopa ok wiekszych zarzutow nie mam, nie chce sie powtarzac ale okleina od werbla ma nieciekawa texturke i w moim odczuciu powinna miec wiekszy polysk, fajny temat chyba tez niedlugo ulepie sobie jakis zestaw...

 

 

Pozdrofka on innego drummera :)

 

acha bym zapomnial; koniecznie popracuj nad sprezyna w werblu, moze troche ja przezadz i zrob cos z tym jej mocowaniem

Napisano

Dzieki za opinie.

Staram się poprawiać tekstury i inne szczegóły i mam pytanie: czy ktoś może wie co robi za HDRI w Cinemie 4D R8? Bo w tym właśnie robie...

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

Spox :)

Poczytałem już trochę o HDRI, bo szczerze to w ogóle nie wiedziałem co to jest i czym to sie je, trochę się tym pobawię... :)

Jak jutro będzie padać to update.

pozdr,

Imaginner

Napisano

Taaa...

Po dłuższej przerwie spowodowanej początkiem roku szkolnego i innym projektem wracam do ukochanej perkusji. Wymęczyłem werbel, poprawiłem naciąg sprężyny. Zmieniłem okleinę - powiedzcie, jak wam się podoba.

Do poprawy zostały jeszcze mocowania obręczy i już potem nie będę ruszał werbla.

 

Zbliżenie na mechanizm naciągu

werbel_fillet.jpg

Cały werbel

werbel_ho.jpg

 

pozdr, Imaginner

Napisano

O, jak dużo komentarzy... :/

Ludzie, komentujcie! Mówcie, co myślicie!

Tak a propos, to czy ktoś wie jak w Cinema4D mieć HDRI w odbiciach a nie mieć w tle?

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

No własnie - wyszło inaczej, przede wszystkim materiał chromu / stali nierdzewnej - wygląda bardzo przykro - jak mokre mydło - ani to matowe / pólmatowe a tym bardziej nie błyszczące. Pamiętam takie materiały chromu w Imagine 3D - tak właśnie wyglądały - bleeh :\ I nie stosuj takiego zżółkniętego environmentu - zabijasz cały "stalowy chłód" materiału!

Poza tym dobra robota, choć detali lepiej nie przybliżać aż tak, bo widać niedoróbki modelingu - ale oczywiście jakąś granice skąplikowania detali należy oczywiście przyjąć (rozsądną granicę) - dlatego bez mocnych zbliżeń w finalnych renderach bym polecał;)

 

No i tyle na razie! Brzmienie instrumentów perkusyjnych po prostu kocham, bo bez nich muzyka żadko kiedy jest mnie w stanie zainteresować! Na szczęście mam znajomego muzyka - perkusistę, którego mogę zamęczać laickimi pytaniami no i pomagać rozstawiać zestaw na graniu i poudeżać w to cudo! :)

 

Pozdro

Marek

Napisano

Spojrzałem na ustawienia swojego chromu i mało co nie spadłem z krzesła. Reflection miałem niesamowicie niskie. Jak zmieniłem to cały render miałem prześwietlony. Już nie wiem. Będę dalej się męczył.

P.S. Czy ktoś zna jakieś stronki z ciekawymi HDRI?

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

Wrzucam tak na szybko jeden renderek, poprzestawiany chrom i próby radiosity (GI w Cinema4D). Okazało się jednak, że wybrałem okropne HDRI i że shader BhodiNUT nie działa dobrze z GI. Poza tym ustawiłem kiepskie parametry i są plamy i brudy charakterystyczne dla GI. Powiedzcie, jak wygląda ten chrom. Czekam na wasze opinie.

 

Render time: 2h 32min

 

werbel_rad.jpg

 

pozdr,

Imaginner

Napisano

Chrom wygląda super... okleina też... ilość detali i wykonanie jest pierwsza klasa póki co... nie wiem co z teksturą napiętej membrany.. (jak to się fachowo zwie?)... jest tak idelanie czysta.. hm... widziałem trochę werbli i wszystkie miały ślady od uderzeń i zabrudzenia po bokach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności