Skocz do zawartości

Blender Cycles działa okrutnie wolno


Aethersis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam laptopa z Gf GT540M i intel i3. Ostatnio pobrałem najnowszą wersję Blendera, żeby dobrze się zapoznać z tym programem i ku mojemu rozczarowaniu Cycles działa strasznie wolno. Wygenerowanie głupiego podglądu najprostszej sceny zajmuje dobre 10 sekund. Każdy pass zajmuje około 1 sekundę, przy czym generuje mi się cała masa obrzydliwych artefaktów, tak, że wygląda to jak jakaś kasza albo zaszumiony obraz. Dotyczy to zwłaszcza połyskliwych odbić. Tak na oko, to żeby dostać jakiś w miarę dobry rezultat, to musiałbym czekać ze 12 godzin...

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie, jak ten problem rozwiązać, to prosiłbym bardzo o pomoc. Mam Windows 7 64 bit oraz 64 bitową wersję blendera 2.63. Mam najnowsze sterowniki karty graficznej. Nie chce mi się wierzyć, żeby mój laptop był po prostu tak beznadziejnie słaby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Mam o wiele wolniejszy laptop od Twojego, renderuję wyłącznie na CPU (Intel i5) sceny zewnętrzne (samolot ok. 500 tys. ścian, dość złożone tekstury różnego typu) i specjalnie na czas redneru nie narzekam (po 100 - 300 próbkach wygląda zupełnie porządnie, w zależności od ujęcia). Lepiej pokaż tą "najprostszą scenę", efekty renderowania i ustawienia, jakie masz w oknie Properties kontekst Render panel Integrator, to może będę mógł coś podpowiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze jeśli nie wybrałeś do renderowania karty graficznej, to jedziesz na procesorze, więc kilka razy wolniej (u mnie GPU jest 3,7 razy szybszy od CPU) przełączasz w opcjach w zakładce system

 

Po drugie wspomniana wyżej zakładka integrator. (na świetlinki pomaga clamp, co do reszty ustawień to najedź myszą, komentarz pojawia się i podpowiada co to...)

 

I po trzecie im mniejsze źródło światła, tym rzadziej algorytm trafia promieniem. Jak zaświecisz na przykład całym niebem (w world, background, environment texture) to to już po kilku samplach jest świetnie i wtedy jest w cholerę bardziej wydajny niż internal. Ale jak świecisz jednym malutkim obiektem całą scenę, interior z wieloma błyszczącymi i przeźroczystymi elementami, to cycles jest mniej wydajny, bo trafienie z kamery w lampę jest bardzo mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nigdzie możliwości wyboru między CPU a GPU. U mnie wygląda to tak:

[ATTACH=CONFIG]86768[/ATTACH]

Czas renderowania 1 przebiegu to 0,7 sek, potem coraz wolniej. W zakładce Render, w miejscu gdzie powinien być wybór procesora jest tylko feature set i mogę wybrać supported albo unsupported :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz.

Patrząc na obrazek, który załączyłeś, mogę tylko dodać, że jak ustawisz w panelu Integrator: Samples: Preview na 0 to podgląd będzie próbkował w nieskończoność, a Clamp możesz ustawić gdzieś w okolicach 2, jeżeli na szkle będziesz miał dużo białych kropek. (Włączenia No Caustics nie proponuję, bo masz szklaną kulę pod którą zapewne chciałbyś zobaczyć jakieś ciekawe efekty świetlne). Podstawowym źródłem informacji jest oczywiście wiki.blender.org, tu masz np. artykuł o redukcji szumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności