Skocz do zawartości

Kula do HDRI


xrs

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Sądzę że najwiecej zależy od aparatu. Jak masz dobre szkło i możesz dać zbliżenie to w istocie nie będzie ci robiło różnicy czy kulka ma 25cm czy 5cm, w końcu odbija wszystko sferycznie więc obrazek będzie taki sam. :D Miałem taką kulkę w łapach i ostrzegam że trzeba uważać na wgniecenia, od razu załatwiaj sobie na nią pokrowiec z gąbką. Większe są oczywiście bardziej podatne na wgniecenia przez większa powierzchnie i wagę ale za to na większej będą mniej widoczne drobne ryski które ci wyjdą przy zbliżeniu na małą kulkę. Jeśli to faktycznie metal to i na to jest sposób- pasta do zębów + bawełniana szmatka, jestem po szkole metaloplastycznej, trut me. ;)

Nie myślałeś żeby po prostu ogarnąć to ze zwykłej foty? Teraz byle komórka ma tyle megapixeli że spokojnie starczy na taką sferyzacje obrazka żeby to trzymało się dobrej jakości.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ogarnięcia wszystkiego aparatem to w zasadzie masz rację, tylko wydaje mi się, że z kuli trochę wygodniejsze i szybsze jest, tym bardziej że będę w jakimś terenie.. robię 3 zdjęcia i mam 360 stopni - co innego gdybym miał fisheye w moim aparacie :) ale dzięki za wyjaśnienie co do wielkości - nie wpadłem na to ;) a faktycznie jak zrobię odpowiednie przybliżenie żeby ogarnąć całą kulę to i tak będę miał pełny kadr z odbiciami :)

 

co do bombki to próbowałem i dwie rozbiłem ;) tylko, że bombki były takie trochę zdeformowane - może miałem jakieś badziewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.