DigPix Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 Przygotowuję się do stworzenia modelu samochodu. Obejrzałem ten tutorial Pociąłem wszystko według wskazówek i przystąpiłem do nakładania rzutów na plane'y. I tu zaczęły się problemy. Ku mojemu zdziwieniu 3ds max wyświetlił komunikat o błędzie. "Memory error." http://i48.tinypic.com/2v9um8g.jpg Domyślam się, że problem wynika z niewystarczającej ilości pamięci. Mam w związku z powyższym pytanie. Mogę użyć mniejszych rzutów niż te w skali 1:1? Np. wymodelować auto na podstawie nieprzeskalowanych blueprintów po czym przeskalować auto w 3ds max już jako model? W tutku gość powiększa rzuty do rzeczywistych rozmiarów auta. Wychodzą z tego strasznie duże grafiki w moim przypadku jeden z rzutów przykładowo ma 13122 x 4686 px.
Miłosz3ds Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 Jak najbardziej, nie ma sensu aż tak wielkich plików używać. Trzymaj się tylko i wyłącznie proporcji. Nie wiem jakiej jakości masz blueprinty, ale wstawianie takich wielkich nie jest potrzebne. Przeskaluj je w Photoshopie do takiego rozmiaru żeby wszystko było nadal widoczne i do roboty! Myślę że nawet jak dasz dłuższy bok ok. 2000 px będzie spoko. 1
Rekomendowane odpowiedzi