DigPix Napisano 23 Lipiec 2012 Share Napisano 23 Lipiec 2012 Przygotowuję się do stworzenia modelu samochodu. Obejrzałem ten tutorial Pociąłem wszystko według wskazówek i przystąpiłem do nakładania rzutów na plane'y. I tu zaczęły się problemy. Ku mojemu zdziwieniu 3ds max wyświetlił komunikat o błędzie. "Memory error." http://i48.tinypic.com/2v9um8g.jpg Domyślam się, że problem wynika z niewystarczającej ilości pamięci. Mam w związku z powyższym pytanie. Mogę użyć mniejszych rzutów niż te w skali 1:1? Np. wymodelować auto na podstawie nieprzeskalowanych blueprintów po czym przeskalować auto w 3ds max już jako model? W tutku gość powiększa rzuty do rzeczywistych rozmiarów auta. Wychodzą z tego strasznie duże grafiki w moim przypadku jeden z rzutów przykładowo ma 13122 x 4686 px. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 23 Lipiec 2012 Share Napisano 23 Lipiec 2012 Jak najbardziej, nie ma sensu aż tak wielkich plików używać. Trzymaj się tylko i wyłącznie proporcji. Nie wiem jakiej jakości masz blueprinty, ale wstawianie takich wielkich nie jest potrzebne. Przeskaluj je w Photoshopie do takiego rozmiaru żeby wszystko było nadal widoczne i do roboty! Myślę że nawet jak dasz dłuższy bok ok. 2000 px będzie spoko. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DigPix Napisano 23 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2012 Dzięki za konkretną odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi