Skocz do zawartości

Modo viewport i jego obracanie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hejka, testuje sobie własnie triala MODO i ogólnie wszystko cacy itp, wkurza mnie tylko jedna rzecz: jak zrobic by dało się obracać widokiem wokół obiektu tak jak orbitka "żółta" z 3dsmaxa? Poprzeglądałem oficjalne tuty od luxa o nawigacji ale nic takiego nie znalazłem :(.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Mozna zmienic tryb machania viewportem (mayowcy sa wtedy zachwyceni), ale z maxa to tak sporadycznie korzystam wiec nawet nie wiem czy to jest zblizone. Ale do rzeczy.

[ATTACH=CONFIG]87017[/ATTACH]

uzu

Napisano

jest niby lepiej, ale wciaz kamera lata wokol srodka grida a nie obiektu :(

 

btw czy da sie przesuwac vertex za vertexem? troche wkurzajace jest zaznaczenie vertexa, klik "W" by przesunac, nacisnac znowu "W" badz escape dla wylaczenia mova i wybieranie kolejnego vertexa. Nie da sie tak by dalo sie zaznaczac i odrazu przesuwac?

Napisano
jest niby lepiej, ale wciaz kamera lata wokol srodka grida a nie obiektu :(

Oto to, musisz najpierw pacnac shift+a na obiekcie zeby to on byl centrum obrotu. Wtedy przy tym rozwiazaniu bedziesz majtac dookola obiektu.:)

 

btw czy da sie przesuwac vertex za vertexem? troche wkurzajace jest zaznaczenie vertexa, klik "W" by przesunac, nacisnac znowu "W" badz escape dla wylaczenia mova i wybieranie kolejnego vertexa. Nie da sie tak by dalo sie zaznaczac i odrazu przesuwac?

Jasne, ze sie da. Tool: Element Move, skrot "T".

uzu

Napisano
Oto to, musisz najpierw pacnac shift+a na obiekcie zeby to on byl centrum obrotu. Wtedy przy tym rozwiazaniu bedziesz majtac dookola obiektu.:)

Tylko ze jak oddale widok to jednak kreci sie wokol grida, nie obiektu :(

 

Jasne, ze sie da. Tool: Element Move, skrot "T".

uzu

Ten skrot to dopiero dziwnie dziala. Przy vertexach nie dziala wcale, by edgach i poly to wsumie roznie. Czasami jest tak ze zalpie za edga przesune sobie, zlapie za nastepnego i przesune, czesto jednak klikniecie innego edga powoduje dodanie go do selecji i mam dwa edge naraz, czasami jest jeszcze tak ze wogole nie da sie nic przesuwac :(

 

Mam triala najnowszego modo.

Napisano
Tylko ze jak oddale widok to jednak kreci sie wokol grida, nie obiektu :(

Oddalenie na rolce oddala od miejsca gdzie masz kursor. Dwa wyjscia. 1. oddalcac lupa w gornym prawm rogu; 2. odalac starajc sie miec kursor blisko centrum viewportu.

 

Ten skrot to dopiero dziwnie dziala. Przy vertexach nie dziala wcale, by edgach i poly to wsumie roznie. Czasami jest tak ze zalpie za edga przesune sobie, zlapie za nastepnego i przesune, czesto jednak klikniecie innego edga powoduje dodanie go do selecji i mam dwa edge naraz, czasami jest jeszcze tak ze wogole nie da sie nic przesuwac :(

 

Dziwne. Ciezko stwierdzic dlaczego tak sie Tobie dzieje. Zlap mnie na pm to moze jakas sesje skypeowa strzelimy i zobaczymy dlaczego tam nie bangla tak jak powinno.

Napisano (edytowane)

Pomyślałem, że pomogę:

1. Najlepiej jak włączysz spowrotem Trackball Rotation Im szybciej przywykniesz do modo tym lepiej a modo będzie reagować jak na tutkach.

2. Aby mieć środek obrotu w innym punkcie niż 0,0,0 - pokaż mysza gdzie ma byc i naciśnij "G"

3. Aby dobierac wierzchołki, krawędzie, poligony do istniejącej selekcji wczasie gdy masz uruchomione narzędie move,rotate lub scale wciśnij ";" Select Thorugh tool.

4. "T" element move dziala tak ze wybiera ten element nad którym jest mysz nie zależnie od trybu selekcji w jakim jesteś. jestes nad krawędzią - wybiera krawędź itd.

Edytowane przez tomerk
Napisano

Element Move domyślnie ustawiony jest w trybie auto czyli porusza zaznaczone elementy , ale ma też możliwość wyboru konkretnych elementów które mają być poruszane vertexy , edge , polygony , można to ustawać w zakładce Element Falloff .

 

I istotna sprawa przytrzymując PPM i przeciągając myszą w oknie roboczym regulujesz rozmiar brusha - zakres pola działania dla narzędzia Element Move , te narzędzie działa bardzo podobnie jak Move w Zbrushu tyle tylko że nie jest ograniczone do samych vertexów .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności