Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hejka, testuje sobie własnie triala MODO i ogólnie wszystko cacy itp, wkurza mnie tylko jedna rzecz: jak zrobic by dało się obracać widokiem wokół obiektu tak jak orbitka "żółta" z 3dsmaxa? Poprzeglądałem oficjalne tuty od luxa o nawigacji ale nic takiego nie znalazłem :(.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mozna zmienic tryb machania viewportem (mayowcy sa wtedy zachwyceni), ale z maxa to tak sporadycznie korzystam wiec nawet nie wiem czy to jest zblizone. Ale do rzeczy.

[ATTACH=CONFIG]87017[/ATTACH]

uzu

Napisano
  • Autor

jest niby lepiej, ale wciaz kamera lata wokol srodka grida a nie obiektu :(

 

btw czy da sie przesuwac vertex za vertexem? troche wkurzajace jest zaznaczenie vertexa, klik "W" by przesunac, nacisnac znowu "W" badz escape dla wylaczenia mova i wybieranie kolejnego vertexa. Nie da sie tak by dalo sie zaznaczac i odrazu przesuwac?

Napisano
jest niby lepiej, ale wciaz kamera lata wokol srodka grida a nie obiektu :(

Oto to, musisz najpierw pacnac shift+a na obiekcie zeby to on byl centrum obrotu. Wtedy przy tym rozwiazaniu bedziesz majtac dookola obiektu.:)

 

btw czy da sie przesuwac vertex za vertexem? troche wkurzajace jest zaznaczenie vertexa, klik "W" by przesunac, nacisnac znowu "W" badz escape dla wylaczenia mova i wybieranie kolejnego vertexa. Nie da sie tak by dalo sie zaznaczac i odrazu przesuwac?

Jasne, ze sie da. Tool: Element Move, skrot "T".

uzu

Napisano
  • Autor
Oto to, musisz najpierw pacnac shift+a na obiekcie zeby to on byl centrum obrotu. Wtedy przy tym rozwiazaniu bedziesz majtac dookola obiektu.:)

Tylko ze jak oddale widok to jednak kreci sie wokol grida, nie obiektu :(

 

Jasne, ze sie da. Tool: Element Move, skrot "T".

uzu

Ten skrot to dopiero dziwnie dziala. Przy vertexach nie dziala wcale, by edgach i poly to wsumie roznie. Czasami jest tak ze zalpie za edga przesune sobie, zlapie za nastepnego i przesune, czesto jednak klikniecie innego edga powoduje dodanie go do selecji i mam dwa edge naraz, czasami jest jeszcze tak ze wogole nie da sie nic przesuwac :(

 

Mam triala najnowszego modo.

Napisano
Tylko ze jak oddale widok to jednak kreci sie wokol grida, nie obiektu :(

Oddalenie na rolce oddala od miejsca gdzie masz kursor. Dwa wyjscia. 1. oddalcac lupa w gornym prawm rogu; 2. odalac starajc sie miec kursor blisko centrum viewportu.

 

Ten skrot to dopiero dziwnie dziala. Przy vertexach nie dziala wcale, by edgach i poly to wsumie roznie. Czasami jest tak ze zalpie za edga przesune sobie, zlapie za nastepnego i przesune, czesto jednak klikniecie innego edga powoduje dodanie go do selecji i mam dwa edge naraz, czasami jest jeszcze tak ze wogole nie da sie nic przesuwac :(

 

Dziwne. Ciezko stwierdzic dlaczego tak sie Tobie dzieje. Zlap mnie na pm to moze jakas sesje skypeowa strzelimy i zobaczymy dlaczego tam nie bangla tak jak powinno.

Napisano

Pomyślałem, że pomogę:

1. Najlepiej jak włączysz spowrotem Trackball Rotation Im szybciej przywykniesz do modo tym lepiej a modo będzie reagować jak na tutkach.

2. Aby mieć środek obrotu w innym punkcie niż 0,0,0 - pokaż mysza gdzie ma byc i naciśnij "G"

3. Aby dobierac wierzchołki, krawędzie, poligony do istniejącej selekcji wczasie gdy masz uruchomione narzędie move,rotate lub scale wciśnij ";" Select Thorugh tool.

4. "T" element move dziala tak ze wybiera ten element nad którym jest mysz nie zależnie od trybu selekcji w jakim jesteś. jestes nad krawędzią - wybiera krawędź itd.

Edytowane przez tomerk

Napisano

Element Move domyślnie ustawiony jest w trybie auto czyli porusza zaznaczone elementy , ale ma też możliwość wyboru konkretnych elementów które mają być poruszane vertexy , edge , polygony , można to ustawać w zakładce Element Falloff .

 

I istotna sprawa przytrzymując PPM i przeciągając myszą w oknie roboczym regulujesz rozmiar brusha - zakres pola działania dla narzędzia Element Move , te narzędzie działa bardzo podobnie jak Move w Zbrushu tyle tylko że nie jest ograniczone do samych vertexów .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności