Gość lasek2403 Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Witam! Użylem mapy hdri do oświetlenia sceny, jednak w jednym jej miejscu występuje niebieski klin. Nic nie pomaga rotacja samej mapy hdri - klin pozostaje w tym samym miejscu. Co wiecej daje on niebieskie odbicie na w oknach czy na samochodzie, gdy nie jest on widoczny w danym ujęciu. Korzystałem już z różnych map hdri, tych darmowych i niedarmowych, jednak problem jest cały czas ten sam. Załączam zdjęcie probnego renderu, i oraz ustawienia mapy. Z góry dzieki za wszelka pomoc.
Miłosz3ds Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Cześć. Napisz coś więcej jak wrzucasz tą Hdrkę to sceny. przez Vrayowe zarządzanie otoczeniem czy do Maxowego environmenta pod "8"?
Gość lasek2403 Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 HDRI wrzucam w dwóch miejscach. 1.Rendering -> Render setup -> Vray: Enviroment GI Enviroment; multipert 1.0 Reflection/refraction; multipier 1.0 2.Rendering -> Enviroment W obydwu przypadkach odnoszę się do jednego materiału: VRayHDRI (ustawienia jak w załączniku wyżej) Po wgraniu nowego materialu z mapa w slate editorze i wrzuceniu go w podany wyżej sposób mogę już swobodnie obracać mapą HDRI (horyzontalnie) jednak niebieski klin pozostał i cały czas wioczny jest w odbiciu np. samochodu.
mirach Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 troche strzelam na slepo, ale dlaczego w ustawieniach tej mapy w Angle masz wszedzie 90 stopni ?
Gość lasek2403 Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 90 stopni wzielo się z tego, że próbowałem manipulować wszystkimi ustawieniami i akurat prt scr jest z tego etapu. Pierwotnie jest tam 0 stopni - w tym problem, że te zmiany nie robią żadnej różnicy.
Mozo Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Jak na mój gust to ta mapa jest znacznie przepalona - przerzuć ją sobie do Vray environment override aby zachować oświetlenie, a następnie w environment max'a wrzuć ją skopiowaną z Render mult np. 5. Ponadto sprawdź czy w Vray frame bufferze masz włączony force color clamping. Jeżeli nie to, to jeszcze mapa może być kopnięta...
maru Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 A dlaczego w koordynatach masz ustawione texture>explicit map channel zamiast environ>spherical?
Gość lasek2403 Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Problem rozwiazany. Przez niedopatrzenie w Vray enviroment override wgrana była inna mapa HDRI (kwetia podobnej nazwy i jeszcze nieobycia w programie). @Mozo Zastosowałem się do twoich sugestii. Jest dużo lepiej. Dzieki za zaangażowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się