Napisano 29 Lipiec 201212 l Witam! Użylem mapy hdri do oświetlenia sceny, jednak w jednym jej miejscu występuje niebieski klin. Nic nie pomaga rotacja samej mapy hdri - klin pozostaje w tym samym miejscu. Co wiecej daje on niebieskie odbicie na w oknach czy na samochodzie, gdy nie jest on widoczny w danym ujęciu. Korzystałem już z różnych map hdri, tych darmowych i niedarmowych, jednak problem jest cały czas ten sam. Załączam zdjęcie probnego renderu, i oraz ustawienia mapy. Z góry dzieki za wszelka pomoc.
Napisano 29 Lipiec 201212 l Cześć. Napisz coś więcej jak wrzucasz tą Hdrkę to sceny. przez Vrayowe zarządzanie otoczeniem czy do Maxowego environmenta pod "8"?
Napisano 29 Lipiec 201212 l HDRI wrzucam w dwóch miejscach. 1.Rendering -> Render setup -> Vray: Enviroment GI Enviroment; multipert 1.0 Reflection/refraction; multipier 1.0 2.Rendering -> Enviroment W obydwu przypadkach odnoszę się do jednego materiału: VRayHDRI (ustawienia jak w załączniku wyżej) Po wgraniu nowego materialu z mapa w slate editorze i wrzuceniu go w podany wyżej sposób mogę już swobodnie obracać mapą HDRI (horyzontalnie) jednak niebieski klin pozostał i cały czas wioczny jest w odbiciu np. samochodu.
Napisano 29 Lipiec 201212 l troche strzelam na slepo, ale dlaczego w ustawieniach tej mapy w Angle masz wszedzie 90 stopni ?
Napisano 29 Lipiec 201212 l 90 stopni wzielo się z tego, że próbowałem manipulować wszystkimi ustawieniami i akurat prt scr jest z tego etapu. Pierwotnie jest tam 0 stopni - w tym problem, że te zmiany nie robią żadnej różnicy.
Napisano 29 Lipiec 201212 l Jak na mój gust to ta mapa jest znacznie przepalona - przerzuć ją sobie do Vray environment override aby zachować oświetlenie, a następnie w environment max'a wrzuć ją skopiowaną z Render mult np. 5. Ponadto sprawdź czy w Vray frame bufferze masz włączony force color clamping. Jeżeli nie to, to jeszcze mapa może być kopnięta...
Napisano 29 Lipiec 201212 l A dlaczego w koordynatach masz ustawione texture>explicit map channel zamiast environ>spherical?
Napisano 29 Lipiec 201212 l Problem rozwiazany. Przez niedopatrzenie w Vray enviroment override wgrana była inna mapa HDRI (kwetia podobnej nazwy i jeszcze nieobycia w programie). @Mozo Zastosowałem się do twoich sugestii. Jest dużo lepiej. Dzieki za zaangażowanie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto