Skocz do zawartości

Renderowanie regionu w animacji


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Chciałem wyrenderować „w trybie Region” kawałek animacji.

W animacji którą już mam wyrenderowaną potrzebuje zamienić większy obiekt na mniejsz i tu niestety jest problem bo gdyby było odwrotnie użyłbym vrayspherefade .

Ponieważ nowy obiekt jest mniejszy chciałem żeby renderowały się również obiekty które dla niego stanowią tło a jednocześnie przysłonią one poprzednio wyrenderowany obiekt.

 

 

Pierwszy pomysł jak i miałem to wyrenderować w trybie „auto region selected” i w tym celu zrobiłem box który nie był widoczny dla kamery ale miał pozycjonować Region renderowania.

Niestety region od pierwszej klatki pozostał w tym samym miejscu i nie zmieniał swojej pozycji wraz z ruchem kamery.

 

 

Myślałem że może dlatego że jest niewidoczny dla kamery ale zrobiłem jeszcze testy i nawet jeśli obiekt jest widoczny to niestety region pozostaje w położeniu z pierwszej renderowanej klatki.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to robilem tak:

 

- tworzysz dwa prostokaty (spline) jeden wiekszy i mniejszy wewnatrz tego pierwszego.

- dodajesz extrude (1mm) i powinienes teraz miec prostokat z otworem (to bedzie twoj region/maska)

- kliknij align a nastepnie kamere z ktorej bedziesz renderowal i w Align zaznacz opcje Align orientation X, Y, Z

- w Reference Cooridinate System wybierz local i odsun maske od kamery tak zeby widziec tylko region po srodku a reszta renderu powinna byc zaslonieta

- kliknij Select and Link i zlinkuj maske do kamery, powinna teraz podazac za ruchem kamery

- zaznacz maske i w Vray properties WYLACZ: Generate GI / Receive GI / Visible to GI / Reflections / Refractions zmien tez Alpha contribution na -1

- w Object properites WYLACZ Visible to Reflection/Refreaction i Cast Shadows

- nadaj obiektowy czarny material

 

wyrenderuj teraz klatke i powinienes widziec tylko to co jest w regionie a reszta obszaru powinna miec Alphe do pozniejszego wykorzystania.

 

region mozna animowac, pamietaj tylko zeby przy przesuwaniu punktow wybrac Reference Cooridinate System - Parent

 

nie wiem czy czegos nie namieszalem po drodze ale jesli zrozumiesz o co mi chodzi to sam sobie poradzisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności