Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć

Chciałem wyrenderować „w trybie Region” kawałek animacji.

W animacji którą już mam wyrenderowaną potrzebuje zamienić większy obiekt na mniejsz i tu niestety jest problem bo gdyby było odwrotnie użyłbym vrayspherefade .

Ponieważ nowy obiekt jest mniejszy chciałem żeby renderowały się również obiekty które dla niego stanowią tło a jednocześnie przysłonią one poprzednio wyrenderowany obiekt.

 

 

Pierwszy pomysł jak i miałem to wyrenderować w trybie „auto region selected” i w tym celu zrobiłem box który nie był widoczny dla kamery ale miał pozycjonować Region renderowania.

Niestety region od pierwszej klatki pozostał w tym samym miejscu i nie zmieniał swojej pozycji wraz z ruchem kamery.

 

 

Myślałem że może dlatego że jest niewidoczny dla kamery ale zrobiłem jeszcze testy i nawet jeśli obiekt jest widoczny to niestety region pozostaje w położeniu z pierwszej renderowanej klatki.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 725
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to robilem tak:

 

- tworzysz dwa prostokaty (spline) jeden wiekszy i mniejszy wewnatrz tego pierwszego.

- dodajesz extrude (1mm) i powinienes teraz miec prostokat z otworem (to bedzie twoj region/maska)

- kliknij align a nastepnie kamere z ktorej bedziesz renderowal i w Align zaznacz opcje Align orientation X, Y, Z

- w Reference Cooridinate System wybierz local i odsun maske od kamery tak zeby widziec tylko region po srodku a reszta renderu powinna byc zaslonieta

- kliknij Select and Link i zlinkuj maske do kamery, powinna teraz podazac za ruchem kamery

- zaznacz maske i w Vray properties WYLACZ: Generate GI / Receive GI / Visible to GI / Reflections / Refractions zmien tez Alpha contribution na -1

- w Object properites WYLACZ Visible to Reflection/Refreaction i Cast Shadows

- nadaj obiektowy czarny material

 

wyrenderuj teraz klatke i powinienes widziec tylko to co jest w regionie a reszta obszaru powinna miec Alphe do pozniejszego wykorzystania.

 

region mozna animowac, pamietaj tylko zeby przy przesuwaniu punktow wybrac Reference Cooridinate System - Parent

 

nie wiem czy czegos nie namieszalem po drodze ale jesli zrozumiesz o co mi chodzi to sam sobie poradzisz.

Napisano

btw, vrayspherefade też powinien dać radę, tylko trzeba by było dobrać rozmiar gizma większego od zastępowanego elementu.

Napisano
  • Autor

Dzięki

Metoda t0m3k'a patrzenia przez dziurkę bardzo mi się podoba:)

Zaraz zobaczę jak działa w praktyce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności