Napisano 31 Lipiec 201212 l Cześć Chciałem wyrenderować „w trybie Region” kawałek animacji. W animacji którą już mam wyrenderowaną potrzebuje zamienić większy obiekt na mniejsz i tu niestety jest problem bo gdyby było odwrotnie użyłbym vrayspherefade . Ponieważ nowy obiekt jest mniejszy chciałem żeby renderowały się również obiekty które dla niego stanowią tło a jednocześnie przysłonią one poprzednio wyrenderowany obiekt. Pierwszy pomysł jak i miałem to wyrenderować w trybie „auto region selected” i w tym celu zrobiłem box który nie był widoczny dla kamery ale miał pozycjonować Region renderowania. Niestety region od pierwszej klatki pozostał w tym samym miejscu i nie zmieniał swojej pozycji wraz z ruchem kamery. Myślałem że może dlatego że jest niewidoczny dla kamery ale zrobiłem jeszcze testy i nawet jeśli obiekt jest widoczny to niestety region pozostaje w położeniu z pierwszej renderowanej klatki.
Napisano 31 Lipiec 201212 l ja to robilem tak: - tworzysz dwa prostokaty (spline) jeden wiekszy i mniejszy wewnatrz tego pierwszego. - dodajesz extrude (1mm) i powinienes teraz miec prostokat z otworem (to bedzie twoj region/maska) - kliknij align a nastepnie kamere z ktorej bedziesz renderowal i w Align zaznacz opcje Align orientation X, Y, Z - w Reference Cooridinate System wybierz local i odsun maske od kamery tak zeby widziec tylko region po srodku a reszta renderu powinna byc zaslonieta - kliknij Select and Link i zlinkuj maske do kamery, powinna teraz podazac za ruchem kamery - zaznacz maske i w Vray properties WYLACZ: Generate GI / Receive GI / Visible to GI / Reflections / Refractions zmien tez Alpha contribution na -1 - w Object properites WYLACZ Visible to Reflection/Refreaction i Cast Shadows - nadaj obiektowy czarny material wyrenderuj teraz klatke i powinienes widziec tylko to co jest w regionie a reszta obszaru powinna miec Alphe do pozniejszego wykorzystania. region mozna animowac, pamietaj tylko zeby przy przesuwaniu punktow wybrac Reference Cooridinate System - Parent nie wiem czy czegos nie namieszalem po drodze ale jesli zrozumiesz o co mi chodzi to sam sobie poradzisz.
Napisano 31 Lipiec 201212 l btw, vrayspherefade też powinien dać radę, tylko trzeba by było dobrać rozmiar gizma większego od zastępowanego elementu.
Napisano 1 Sierpień 201212 l Autor Dzięki Metoda t0m3k'a patrzenia przez dziurkę bardzo mi się podoba:) Zaraz zobaczę jak działa w praktyce.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto