Del Ivered Napisano 9 Sierpień 2012 Napisano 9 Sierpień 2012 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Popełniłem ostatnio taki oto model, skorzystam więc z okazji żeby coś w końcu pokazać. Historia powstawania jest dosyć skomplikowana, bez wchodzenia w szczegóły powiem tylko że auto powstawało kolejno w: Modo, Maya, Blender. Render Luxrender: EDIT: wrzucam ostateczną wersję obok pierwszej (którą nadal lubię), żeby nie trzeba było czytać całego wątku: Edytowane 16 Sierpień 2012 przez Del Ivered final
kpulka Napisano 9 Sierpień 2012 Napisano 9 Sierpień 2012 Świetne! Dlaczego Luxrender, a nie jakiś renderer Mayi? :) Założę się, że pracka będzie wkrótce tam w galerii :D Może trochę bok jest zbytnio w cieniu, a może jakoś światło na koła by puścić (żeby bardziej kontrastowały na tle ciemnego boku karoserii) //ile czasu renderowałeś? Przy jakiej rozdzielczości? GPU? Hybrid? CPU? :P
Del Ivered Napisano 9 Sierpień 2012 Autor Napisano 9 Sierpień 2012 Dzięki :) Model kończyłem w Blenderze bo chciałem przetestować jak działa nowy knife tool i jakoś nie miałem ochoty wysyłać tego z powrotem do Mayi :) Poza tym zawsze chciałem zrobić fajny render jakimś unbiasem. Render to około 35h, tylko CPU, głównie na 2 rdzeniach 3GHz (kilka godzin szło na 4) , rozdzielczość 1920x970, metoda: SPPM. Próbowałem na początku bidirectionalem ale po tygodniu liczenia nadal było koszmarnie dużo noisu, zwłaszcza na chromie. Może niedługo pokombinuję z jakąś sceną, może jakiś exteriorek? Zobaczymy.
Slim_ Napisano 9 Sierpień 2012 Napisano 9 Sierpień 2012 Ważne że w blenderze kończyłeś ;) Spróbuj Cyclesa do renderowania ;) 35h chyba bym nie dał rady czekać na render ;)
thecrev Napisano 10 Sierpień 2012 Napisano 10 Sierpień 2012 Przednia kratka i światła fajne wyglądają, studio jest trochę za ciemne albo model za słabo doświetlony sczególnie z boku, jego lakier jest taki trochę plastelinowy widać to na masce (przynajmniej mi się tak wydaje), można by sie jeszcze czepiać do przedniej szyby,bo wygląda jagby miało mało sampli, ale ogólnie bardzo fajnie.
kpulka Napisano 10 Sierpień 2012 Napisano 10 Sierpień 2012 35h to diabelnie dużo ;O ale to cecha charakterystyczna luxrendera. Ciekawe jaka różnica byłaby z GPU albo cyclesa. Najbardziej podobają mi się chyba światła :) Jak to jest robione? Samo modelowanie czy tekstura też?
KMiklas Napisano 10 Sierpień 2012 Napisano 10 Sierpień 2012 o matko, a ja rozpaczam jak mi coś renderuje dłużej niż 5 godzin. ;) Ładne światełko pozycyjne. A z narzekań: chrom wygląda jak aluminium, lakier jak plastik. Generalnie ciemno i te kolory jakieś takie, nieciekawe. To niebieskie podświetlenie jakieś takie ciemne jakbyś się wstydził że tam jest. Od góry z kolei zatraca się kontur wozu, a jego bok to jedna wielka ciemnica. ;) Model świetny, ale prezentacja jak na mój gust, słaba. Wykrzesałbym z tego więcej na Twoim miejscu. :)
kpulka Napisano 10 Sierpień 2012 Napisano 10 Sierpień 2012 Jeśli chodzi o ten chrom i lakier to chyba brakuje im ostrych kontrastów światła. Rozbłyski są tak jakby matowe. Wydaje mi się, że powinny być tak jak w szybie. A co do ustawienia sceny to może pokombinuj z light groups (luxrender ma taki bajer z tego co pamiętam :P ) na różnych światłach, teraz dominuje jedno oświetlające przód samochodu. Może jakieś światło z tyłu samochodu podkreślające kontur? Gdy przymrużysz oczy to zobaczysz o co chodzi ;)
Del Ivered Napisano 10 Sierpień 2012 Autor Napisano 10 Sierpień 2012 Ok, poprawki w drodze, będzie mniej więcej to co sugerowaliście. W sumie nieduże zmiany. @kpulka - światła tylko modelowane, żadnych bumpów :) Doszedłem do wniosku że razem z chromowanym przodem (jak to się fachowo nazywa w ogóle?) to główny "feature" wozu, stąd też w doświetliłem mocno przód, a bok jest w cieniu. Teraz sporo to wyrównam, chociaż idea zostaje ta sama. Light groups są elegancko poustawiane, myślę że bez nich nie ma się co zabierać do renderowania jakimkolwiek unbiasem. Co się tyczy cyclesa, na pewnym etapie ustawiłem scenę i materiały pod niego, ale nie byłem zadowolony z efektu. 2000 sampli (ta sama rozdziałka) liczyła mi się ok. 4h (4 rdzenie) i w chromowanej części z przodu (która nie wiem jak się fachowo nazywa) nadal było dużo noisu, chociaż reszta ok. Niezbyt dobrze wyszło też szkło. Ale do poustawiania świateł i szybkiego renderu przed luxem cycles nadaje się wyśmienicie :)
KMiklas Napisano 11 Sierpień 2012 Napisano 11 Sierpień 2012 doświetliłem mocno przód, a bok jest w cieniu. A to błąd, bo spory kawałek modelu zniknął. ;) W materiale chromu zwiększyłbym odbicia i zmniejszył ich rozmycie. I może jakoś podświetlić studio od góry? Żeby się miało co odbijać (teraz odbite studio jest ciemne, co sprawia że lakier w tych miejscach też jest jednolicie ciemny).
Del Ivered Napisano 12 Sierpień 2012 Autor Napisano 12 Sierpień 2012 Tym razem w sumie 2 dni liczenia, bardziej połyskliwy chrom liczy się dużo szybciej.
FF Napisano 12 Sierpień 2012 Napisano 12 Sierpień 2012 Uh... 2 dni, podziwiam cierpliwośc:P Troche dziwny kolor podloża
Slim_ Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 No masz cierpliwość ;) Myślę że w cycles nawet na CPU C2D ~ 3 ghz miał byś obrazek w 2-3 h i osiągnął byś podobny efekt.
Del Ivered Napisano 13 Sierpień 2012 Autor Napisano 13 Sierpień 2012 Cierpliwość to cnota ;) Dla porównania (wrzucam link żeby nie robić bałaganu) testowy render w cycles: 2000 sampli, około 4h renderowania na 4 rdzeniach. Ustawienie świateł jest w zasadzie takie samo, kilka małych różnic w modelu. Niektóre materiały są kompletnie od czapy (szkło szyb) ale generalnie chodziło o to samo co w luxie. Jest też inna HDRka. http://www.fileden.com/files/2007/6/27/1215524/pontiac2_2000smpls.png Nie jestem przeciwnikiem cycles (wręcz przeciwnie) ale biorąc pod uwagę tylko liczenie na CPU nie widzę żeby był jakimś demonem szybkości. Myślę że gdyby nieco potweakować jeszcze ustawienia SPPM w luxie efekty mogłyby być podobne, przy czym lux wygląda mniej "sztucznie". Nie wiem jak jest z GPU, może zmienia wszystko na korzyść cycles?
Rekomendowane odpowiedzi