Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

ponieważ jest dosyć dużo całkiem rozbieżnych opinii na temat tych dwóch silników to przeprowadziłem własne badanie, porównałem czasy renderowania dla różnych scen i ustawień, całość spisałem i udostępniam w postaci pdf, może komuś się przyda a może ktoś coś doda.

http://www.sendspace.com/file/eaq3o4

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Oczywiście uwzględniłeś wszystkie algorytmy do fakowania efektów w mental ray'u ;) Np. blurowane reflekcje z tego co wiem da się specjalnym shaderem jakieś 100% szybciej liczyć...

 

Dalej co to znaczy high ustawienia final gather? Point density w przedziele .25 do .5 nieźle się sprawdza w finalnych renderach. Przy pierwszym exteriorze nawet nie trzeba za bardzo używać GI...

 

Dalej użyłeś innego algorytmy do anti-aliasingu.

 

Ustawienia lens z mental ray'a?

 

Na razie taka lista zarzutów ;)

 

Lecimy dalej na jakiej podstawie V-Ray jest lepszy skoro Mental wygrywa 2:1 ;)

 

Ogólnie mam wrażenie, że nie wykorzystałeś tego co czyni w pewnych momentach przewagę Mentala nad V-ray a podkreśliłeś zalety V-ray. Jak dla mnie mocno subiektywna opinia

 

Co do GI należało też sprawdzić ustawienia GI i FG aby ilość reflection i refraction oraz deph była taka sama.

Edytowane przez legomir

Napisano
  • Autor

Legomir co do twojej listy zarzutów to pisanie typu " z tego co wiem da się specjalnym shaderem..." - to napisz co wiesz konkretnie, ja to badanie właśnie dlatego stworzyłem bo tego typu gości co coś wiedzieli ale bardzo znali detale jest w sieci mnooostwooo.

Ustawienia High dla FG - tłumaczę jak zajrzysz do menu Mentala to tam masz taki suwaczek :) na jednym z poziomów ma opis High:). Co do twojego kolejnego komentarza "Przy pierwszym exteriorze nawet nie trzeba za bardzo używać GI..." jak przeczytasz dokładnie doczytasz ze odradzam używania przy exteriorze fotonów czyli inaczej mówiąc GI :). Do reszty już się nie odnoszę bo mam wrażenie że nie do końca zapoznałeś się z treścią.

Napisano

Badanie całkiem spoko .Może gdyby tak wywołało małą burzę na forum można by się pokusić by osoby ze swoimi propozycjami ustawień zrobiły taką listę wówczas można by się pokusić by to do kupy zebrać .Zanim pojawią się posty typu kto to będzie renderował to myślę ,że można by tu przykleić wątek i wrzucać na zasadzie rendery testowe po 2 obrazki jeden w MR drugi w V-ray-u.Przy okazji by można po zerkać na wasze ustawienia :) .

Napisano

Ja bym użył mib_ocllusion podłączonego pod światło i małego ressa FG żeby mieć większą kontrolę i jakość

 

Nie użyłeś też materiałów dedykowanych pod GI z tego co czytałem.

 

Zapoznałem się... Tylko nie rozumiem wniosku V-ray jest lepszy i to zdecydowanie. Przekonałeś, że te silniki są na podobnym poziomie. Poza tym czemu inny algorytm AA? To raczej nie sprzyja obiektywizmowi.

 

 

Ogólnie to oglądałem dokomentacje jest sporo uktytych shaderów MIP, a i używam mayi jak coś.

Edytowane przez legomir

Napisano

Kiedyś masowo przerabiałem sceny V-Rayowe na Mentalowskie aby szybciej się renderowały przy zachowaniu jakości, bo były potrzebne do animacji. To jest kwestia obeznania ze wszystkimi opcjami i tym jak dany silnik sprawdza się w określonych warunkach. Potrzebna jest perfekcyjna znajomość obu silników i dziesiątki przykładów z różnymi sytuacjami do renderowania - wątpię żeby ktoś taki się znalazł (i do tego nikogo nie faworyzował), więc cokolwiek będzie prezentowane będzie nieobiektywne, lepiej zostawić ten temat bo nie raz był drążony i tylko kłótnie się z tego robiły i nic więcej.

Dodam tylko że gotowe ustawienia w mentalu są bez sensu - to znaczy są dobre jak komuś nie zależy na czasie renderu, ale ja robię przy animacji więc nigdy ich nie używam (nie licząc drafta oczywiście na samym starcie)

Napisano

Ja natomiast nie jestem zagorzałym zwolennikiem tego czy innego renderera ale to co niedawno w innym wątku umieścił Tetunio daje tez dużo do myślenia nad tym jak autodesk traktuje maxowego mentala i ze duzo zależy także od wersji samego maxa a nie tylko renderera www.extremetech.com/computing/133121-maximized-performance-comparing-the-effects-of-hyper-threading-software-updates/2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności