Napisano 20 Sierpień 201212 l Piszę pewien skrypcik, w którym muszę rozpoznać edgeloopa, a mianowicie: mam zaznaczoną krawędź i muszę teraz rozszerzyć zaznaczenie o 2 kolejne krawędzie wchodzące w skład tego samego loopa, czyli zaznaczam czerwoną, a program zwiększa zaznaczenie o kolejne 2 pomarańczowe: O ile sprawa w takich oczywistych przykładach wydaje się łatwa (jesteśmy w jednym z końców, mamy do wyboru 3 nowe krawędzie i wybieramy tę, która tworzy z pierwszą krawędzią najmniejszy kąt), o tyle w takich sytuacjach naprawdę nie wiem jak wykryć loopa, a max robi to bezbłędnie: Jakieś pomysły?
Napisano 30 Listopad 201212 l Ja bym sie zabral za to z innej strony. Odrzucasz te edge, z ktorym Twoj dotychczasowy tworzy te same polygony. Zostaje Ci wiec jeden edge.
Napisano 30 Listopad 201212 l Przy nierównej ilości kantów (nie licząc zaznaczonego) odchodzących od tego samego vertexa, odrzucasz po prawej i lewej stronie tą samą ilość i bierzesz co zostanie. Przy równej ilości kantów (nie licząc zaznaczonego) loop się kończy. W ten sposób uwzględniasz skrzyżowania nie tylko czterech kantów, ale również większej ilości. Edytowane 30 Listopad 201212 l przez Ania
Napisano 30 Listopad 201212 l To inne pytanie nie znam maxa ale czy jest jakieś narzędzie do zaznaczania loopów? Jeśli tak to chyba wystarczyłoby sprawdzić jaką komendą jest wywoływane.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto