Tamyl91 Napisano 20 Sierpień 2012 Napisano 20 Sierpień 2012 Piszę pewien skrypcik, w którym muszę rozpoznać edgeloopa, a mianowicie: mam zaznaczoną krawędź i muszę teraz rozszerzyć zaznaczenie o 2 kolejne krawędzie wchodzące w skład tego samego loopa, czyli zaznaczam czerwoną, a program zwiększa zaznaczenie o kolejne 2 pomarańczowe: O ile sprawa w takich oczywistych przykładach wydaje się łatwa (jesteśmy w jednym z końców, mamy do wyboru 3 nowe krawędzie i wybieramy tę, która tworzy z pierwszą krawędzią najmniejszy kąt), o tyle w takich sytuacjach naprawdę nie wiem jak wykryć loopa, a max robi to bezbłędnie: Jakieś pomysły?
plutko Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 Ja bym sie zabral za to z innej strony. Odrzucasz te edge, z ktorym Twoj dotychczasowy tworzy te same polygony. Zostaje Ci wiec jeden edge.
Ania Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 (edytowane) Przy nierównej ilości kantów (nie licząc zaznaczonego) odchodzących od tego samego vertexa, odrzucasz po prawej i lewej stronie tą samą ilość i bierzesz co zostanie. Przy równej ilości kantów (nie licząc zaznaczonego) loop się kończy. W ten sposób uwzględniasz skrzyżowania nie tylko czterech kantów, ale również większej ilości. Edytowane 30 Listopad 2012 przez Ania
legomir Napisano 30 Listopad 2012 Napisano 30 Listopad 2012 To inne pytanie nie znam maxa ale czy jest jakieś narzędzie do zaznaczania loopów? Jeśli tak to chyba wystarczyłoby sprawdzić jaką komendą jest wywoływane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się