Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Potrzebuje pomocy przy filmiku i uzyskania efektu falowania macki.

zaczynam dopiero przygodę z animacją i nie bardzo rozumiem jak autor to zrobił. (Chodzi mi o fragment od 12 sek do 1.30sek min. mniej więcej).

Chodzi mi o uzyskanie takiego ruchu macki jak u niego, pytanie jak on powoduje takie falowanie, że podniesienie początku macki pociąga za soba jej reszte, jakich kontrolerów tam użył, no i w sumie jak on to zrobił :-))).

 

Jak on zrobił tę pętelkę? Będę wdzięczna za pomoc.

 

P.S.

Jak rozumiem te cylindry w środku to kości, jednakże wyglądają inaczej niż w 3dmax?!

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Cylindry w środku to prawdopodobnie kości na systemie CAT. Falowanie można uzyskać na kilka sposobów najprostszym będzie chyba użycie odpowiedniego deformera na geometrii(nie powiem Ci jak się nazywa to maxie bo go nie używam).

Napisano

Cylindry w środku to nie CAT.. tylko zwykłe cylindry. Koleś którego tutaj przytoczyłaś jest naprawdę znakomitym riggerem i jeżeli zaczynasz zabawę z animacja i robieniem szkieletów to zapomnij, że zrobisz kiedyś cokolwiek takiego. Po tylu latach w branży czasami się sam zastanawiam jak on zrobił nie które patenty.

 

Macki, w brew pozorom, to jest naprawdę ciężki temat, bo nie dość, że trzeba zrobić predefiniowane animacyjne patenty to jeszcze trzeba mieć w pełni kontrolę nad segmentami i pojedynczymi kostkami i nie tylko rotacja wchodzi w grę ale także skręcanie, streczowanie i przesuwanie. Koleś użył tam 4 różnych "systemów kości" i połączył to w całość bardzo zgrabnie.

 

Okej żeby nie zamęczać. Tutaj masz przepis na bardzo prostą mackę z dużymi ograniczeniami.

 

- Robisz długą kość i dzielisz ją np. na 20 części

- robisz splajna i dzielisz go na 2 lub 3 segmenty.

- zaznaczasz pierwszą kość i dajesz splineIKsolver, zaznaczasz ostatnią, a na końcu splajna

- Na splajnie pojawił ci się modyfikator splineIK, wywal go

- do splaina przypisz modyfikator normalizeSPl a następnie Wave, normalizeSpl ustaw np. na 20

- Następnie przypisz modyfikator skin i dodaj trzy/cztery helpery, które to zostały po splineIK modyfikatorze

- Oskinuj splajna ustaw Wava i proszę bardzo o to super prosty Rigg macki, z super dużymi ograniczeniami

 

Powodzenia i pozdrawiam.

 

P.s. Zapomnij o pętelce.

-

-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności