shemko Napisano 8 Wrzesień 2012 Napisano 8 Wrzesień 2012 Witam, mam problem z renderem sceny. Problem pojawia się przy krawędziach okien (tak jak na załączonym zdjęciu) tj. robią się dziwne przyciemnione linie, obrysy. Światło do wnętrza wpuszczone jest za pomocą pięciu 'vray light plane' ustawionych dokładnie w otworach okiennych. Sunlight jako 'target directional' oraz do tego pionowo postawiony za oknami plane z nałożonym vraylightmtl (biały kolor, multipler 10,0). Z czego wynikać może ten problem? Po usunięciu plane'a z vraylightmtl błąd znika. Tutorial sceny którą wykonuje: http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?id=153#.UEqT3bLN9OJ Podana jest tam dokładna konfiguracja jaką wykorzystuje. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
shadowsexpe Napisano 9 Wrzesień 2012 Napisano 9 Wrzesień 2012 (edytowane) Scenka jest przepalona i filtr aa zapewne catmull jeśli robisz według tutka, ząbkuję w taki nieładny sposób spalone krawędzie światła, catmul jest filtrem ostrzącym bez możliwości kontroli nad nim. Albo dopracujesz światło albo zmień filtr AA na area lub mitchella. Ogólnie strasznie mieszasz światłami . Jeśli chcesz zastosować system daylight lub sunlight to zastosuj do nich vraysun a w portalach okiennych daj światła z opcja skyportal +simple . Po co stosujesz obiekt za oknami z materiałem vrylightmtl czy tam ma być w przyszłości jakiś obrazek bo istnienie jego bez niczego jest zupełnie bezpodstawne. w ogóle na tutorialu jest inne cieniowanie i nie mówię o tym pod jakim katem wpada światło bo to jest już twój wybór ale tutorial daje światło lekko zachmurzonego nieba cienie są mniej wyraźne i miękkie a ty masz ostre jak przy bezchmurnym niebie z stąd mogą się także brać rozbieżności w twoim renderze i błędach jakie wychodzą. :) PS jak robisz tutka to sie trzymaj jego wytycznych, ale jesli wprowadzasz własne innowacje to sie licz z tym ze ustawienia nie sa standardowe do kazdej sceny i musisz nad nimi popracować już wtedy samodzielnie Edytowane 9 Wrzesień 2012 przez shadowsexpe
shemko Napisano 9 Wrzesień 2012 Autor Napisano 9 Wrzesień 2012 wydawało mi się, że robię wszystko według tutka. tzn. rodzaje źródeł świateł (do samych typów świateł nie jestem pewien, mogłem się pomylić i użyć innych niż tych w tutorialu) i ich parametry (6x vray plane, 1x target directional z vray shadows + ten nieszczęsny plane w vraylightmlt). Co do właśnie parametrów jak i samych ustawień rendera, robiłem dokładnie tak samo. Jeśli to nie problem, napisz mi mniej więcej co zrobiłem źle, nie zgodnie z tutorialem. Spróbuje pobawić się ze zmianą catmul na mitchell i zmianą na inne światła. Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Jim mee Napisano 9 Wrzesień 2012 Napisano 9 Wrzesień 2012 Zdaje się że sub-pixel maping w zakładce color mapping załatwia sprawę "twardych okien" . 1
shemko Napisano 10 Wrzesień 2012 Autor Napisano 10 Wrzesień 2012 Zdaje się że sub-pixel maping w zakładce color mapping załatwia sprawę "twardych okien" . Tak, załatwiło to sprawe. Dzięki wielkie! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się