Napisano 25 Wrzesie艅 201212 l Witajcie. Wcze艣niej nie pokazywa艂em swoich prac, ale dzisiaj specjalnie zamieszczam t膮 teczk臋, aby umieszcza膰 wszytkie prace nad kt贸rymi pracuje. Uwagi oraz porady, kt贸re poprawi膮 m贸j warsztat modelowania mile widziane. Pierwszym modelem b臋dzie samoch贸d AMO F15. Narazie tylko sam model, nieco p贸藕niej tekstury gdy je sko艅cz臋.
Napisano 25 Wrzesie艅 201212 l Planujesz zmienia膰 co艣 na modelu? Na razie dystrybucja poly jest bardzo s艂aba - je艣li ten model planujesz texturowac...;)
Napisano 25 Wrzesie艅 201212 l Autor Planujesz zmienia膰 co艣 na modelu? Na razie dystrybucja poly jest bardzo s艂aba - je艣li ten model planujesz texturowac...;) 聽 聽 Zosta艂o mi do wymodelowania kilka ma艂ych element贸w. Model po藕niej chc臋 umie艣ci膰 w Unity3D. Chodzi ci o zwi臋kszenie szczeg贸艂owo艣ci modelu, czy o zwi臋kszenie poly na modelu??
Napisano 25 Wrzesie艅 201212 l Lepsze roz艂o偶enie poly na modelu - masz np. bardzo okr膮g艂e kola, ale ostre kraw臋dzie na karoserii.
Napisano 25 Wrzesie艅 201212 l True, poplynales troche z kolami. 24/30pare podzialow wystarczy w zupelnosci. Do prezentacji zapodaj tez chociaz standardowe smoothgroupy. Na oko 3/4 polycountu to kola tutaj teraz ;D
Napisano 11 Czerwiec 201312 l Autor Witajcie. Ci臋偶ar贸wki nadal nie zrobi艂em, jako艣 nie mia艂em czasu na ni膮, ale nie znaczy to, 偶e nad niczym nie pracuje. Dzisiaj model przeno艣nego wc z XIX wieku, na razie sam model. [
Napisano 11 Czerwiec 201312 l Ci臋偶ar贸wka fajna. Doko艅cz bo warto. 聽 Do czego maj膮 s艂u偶y膰 te modele? Model mo偶e by膰 albo High Poly - g臋sta siatka, szczeg贸艂y detale, albo Low Poly - minimalna siatka oddaj膮ca kszta艂t obiektu. Twoje modele to ani jedno ani drugie. Zbyt kanciaste na High Poly, za ci臋偶ka siatka na Low Poly. Poczytaj o modelowaniu High Poly i Low Poly. 聽 AQ
Napisano 11 Czerwiec 201312 l Autor Modele umieszczane b臋d膮 w programie strata oraz unity. Jednak jeszcze za du偶o na Low Poly, wi臋c pomniejsze jeszcze siatk臋, aby by艂o odpowiednie. Jeszcze si臋 tylko zastanawiam nad tym czy lepiej jest zrobi膰 High Poly model i wypali膰 z tego normal map臋 i na艂o偶y膰 na model Low Poly?
Napisano 11 Czerwiec 201312 l ...lepiej od czego? To co powiedzia艂e艣, to jeden z "mus贸w" robienia normalek - musisz mie膰 HP 偶eby z niego detal na LP przenie艣膰, chyba 偶e chcesz si臋 bawi膰 nDo i tym podobnymi, ale okr膮g艂ych brzeg贸w nie uzyskasz jednak. Ci臋偶ar贸wka ma ko艂a nadaj膮ce si臋 do przepalenia (ale mo偶na by im doda膰 bie偶niki, rowki, napisy itp), reszta wygl膮da bardzo sk膮po. Trudno cokolwiek powiedzie膰, nie pokaza艂e艣 siatki.
Napisano 12 Czerwiec 201312 l Autor oto siatka samochodu Amo F15 [ATTACH=CONFIG]90770[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90771[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]90772[/ATTACH]
Napisano 12 Czerwiec 201312 l No pod "gry" to to si臋 nie nadaje niestety. Masz strasznie nier贸wno rozmieszczone tr贸jk膮ty, sporo rzeczy mog艂o by膰 prostszych, a zyskane tr贸jk膮ty mo偶na by wpakowa膰 w inne miejsca. Du偶o n-gon贸w tam masz, co艣 czuj臋 偶e wcze艣niej robi艂e艣 w autocadach etc, a tutaj sporo rzeczy robi艂e艣 ze spline'贸w. Generalnie podpisuje is臋 pod zdaniem kolegi asdaq - ni to HP, ni to LP. Takie do niczego niepodobne :(
Napisano 12 Czerwiec 201312 l Autor I tutaj Piro si臋 nie myli艣z je艣li chodzi o te autocady, to by艂 chyba najwi臋kszy b艂膮d i strata czasu zaczynaj膮c uczy膰 si臋 najpierw ich, ale mam nadziej臋, ze z czasem wypleni臋 to g艂upie przyzwyczajenie z tego:)
Napisano 13 Czerwiec 201312 l B艂膮d nie b艂膮d - do modelowania pod gry na pewno, ale zna膰 inny soft zawsze plus - znaj膮c autocada i modelowanie spline'ami/powierzchniami, oraz maxa i boxmodelling, zawsze masz kolejnego skilla w zanadrzu - nigdy nie wiesz czego b臋dzie chcia艂 pracodawca, poza tym, autocadowcy pracuj膮cy przy cnc maj膮 znacznei lepsze warunki ni偶 gamedevowcy :P 聽 Pozdrawiam, Piro~
Napisano 13 Czerwiec 201312 l Poogl膮daj troch臋 tutoriali, speed modeling贸w, jak ludzie maj膮 roz艂o偶on膮 siatk臋, obczaj jakie s膮 zasady i dopiero wtedy bierz si臋 za powa偶ne samodzielne modelowanie. Uczenie si臋 Cada nie by艂o b艂臋dem, tylko now膮 przydatn膮 umiej臋tno艣ci膮, uwierz mi jak poznasz troch臋 zasad to od razu lepiej Ci p贸jdzie. 聽 Pozdro :)
Napisano 13 Czerwiec 201312 l Modelowa膰 mo偶esz na dwa sposoby: 1. modelujesz ka偶d膮 kraw臋d藕, ka偶dy wierzcho艂ek, ka偶dy polygon i wyg艂adzasz poprzez odpowiednie smoothing groupsy. 2. modelujesz model o uproszczonej siatce, a wyg艂adzanie i g臋sto艣膰 siatki uzyskujesz poprzez odpowiednie modyfikatory np. TurboSmooth. 聽 Ty dzia艂asz wg metody nr 1. Moim zdaniem nie warto. Dawno temu j膮 testowa艂em: i si臋 nie op艂aca. Nie ma 偶adnych plus贸w, a sporo minus贸w: 1. modelowanie jest bardzo mozolne, 2. a wprowadzenie ewentualnych zmian to ju偶 istna makabra. Przyk艂ad: powiedzmy, 偶e w Twojej ci臋偶ar贸wce chcia艂by艣 teraz poszerzy膰 skrzyni臋 silnika. Masa przesuwania wierzcho艂k贸w i wyr贸wnywania. Koszmar. 3. siatka nie b臋dzie oszcz臋dniejsza. Dla sprawdzenia zrobi艂em kiedy艣 model oboma sposobami i ilo艣膰 wierzcho艂k贸w wysz艂a podobna. 4. model jest bezu偶yteczny je艣li chcia艂by艣 go wykorzysta膰 real-time np. w silniku gry z powod贸w o kt贸rych pisa艂em wcze艣niej. 聽 Poczytaj o modelowaniu z u偶yciem Turbosmooth. A znajomo艣膰 AutoCADa nie zaszkodzi. Spline modeling w Maxie 艂ykniesz jak pelikan, odruchowo te偶 b臋dziesz schludnie pracowa艂 na warstwach. 聽 AQ
Napisano 13 Czerwiec 201312 l asdaq: M贸g艂bym Ci udowodni膰 偶e w ka偶dym punkcie si臋 mylisz niestety, ale nie ma sensu. Pracowa膰 na spline mo偶na, w wielu wypadkach nawet trzeba. To o czym piszesz, to modelowanie pod sub-d, ale je艣li chodzi o bry艂臋 lowpoly (a p贸ki co tak膮 w艂a艣nie chce uzyska膰), a tak膮 powinien wymodelowa膰 tak, jak mu jest najwygodniej i najszybciej - ta mask臋 te偶 bym prawdopodobnie ze splajn贸w na szybko zrobi艂, jedynie bym poweldowa艂 conieco. Splajny daj膮 zajebista kontrol臋 odno艣nie interpolacji brzeg贸w, co cz臋stokro膰 oszcz臋dza艂o mi przemodelowywania takich element贸w jak rury, kable czy p艂yty r贸偶norakie. Na editpoly zamieniam r贸偶 przed mapowaniem, kiedy ju偶 mam ca艂膮 bry艂e modelu przed sob膮 i widz臋 co mo偶na 艣ci膮膰 a co mo偶na wzbogaci膰. 聽 Czego kolega ostwid1985 musi si臋 nauczy膰 tutaj, to umiej臋tnie zarz膮dza膰 bud偶etem poligon贸w, oraz tego, co wejdzie na i wyjdzie z normalmapy dobrze, a co 藕le. (samego modelowania sup-d pewnie te偶 :D)
Napisano 31 Lipiec 201311 l @ostwid1985: 6 tygodni ciszy i co z t膮 ci臋偶ar贸wk膮? b臋dzie co艣 z tego? 聽 @Piro: Ka偶dy z nas inaczej podszed艂 do tego co z pokazanego modelu mo偶na zrobi膰. Ja opisa艂em pr贸b臋 wymodelowania w ten spos贸b modelu High Poly, Ty Low Poly. Zgadzam si臋 z tym co napisa艂e艣 o modelowaniu Low Poly - ka偶da metoda dobra. R贸wnocze艣nie obstaj臋 przy tym, 偶e modelowanie w ten spos贸b modelu High Poly mija si臋 z celem. 聽 poza tym, autocadowcy pracuj膮cy przy cnc maj膮 znacznei lepsze warunki ni偶 gamedevowcy :P 聽 mo偶esz co艣kolwiek rozwin膮膰?
Napisano 31 Lipiec 201311 l Rzecz polega na tym, 偶e AutoCAD to do艣膰 proste narz臋dzie jest. Nie za wiele funkcji. Po nied艂ugim okresie pracy, poznasz je, a p贸藕niej w u艂amku sekund musisz odla膰 decyzj臋, kt贸ra z funkcji przy najmniejszej liczbie klikni臋膰 da Ci Efekt. 聽 3ds jest znacznie bardziej skomplikowany, mnogo艣膰 i r贸偶norodno艣膰 funkcji, wiele r贸偶nych sposob贸w na dotarcie do celu, powoduj膮, 偶e ogarni臋cie Maxa jest trudne,a przy tym spos贸b poruszania si臋 i klikania jest inny. 聽 T艂o praca i szlifowanie.
Napisano 13 Sierpie艅 201311 l Autor Witajcie. Ze wzgl臋du na przeprowadzk臋 oraz od miesi膮ca trwaj膮cy remont nie by艂em wstanie nic zrobi膰. Jak wreszcie dojd臋 z tym wszytskim do ko艅ca zabieram si臋 za samoch贸d.
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto