Jump to content

Arthus

Members
  • Content Count

    144
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Excellent

About Arthus

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/11/1991

City (optional)

  • Miasto
    Wrocław
  1. Nie zostało Ci dużo modeli do dodania, dorób resztę i zacznij teksturować. :)
  2. Znalazłem dzisiaj trochę czasu i przetestowałem modo, jakby ktoś był zainteresowany to mogę powiedzieć że problemów z SG nie ma(geometry->poly->smooth groups, śmiem nawet rzec że jest to lepiej rozwiązane niż przy 3ds maxie.
  3. Cóż, dobrze wiedzieć że nie jest to dla Ciebie duży problem. Ogólnie 3ds max ma coś zrypane z tym importem z blendera, bo do innych softów czy silników graficznych normalnie wszystko śmiga. pecet a znasz kogoś kto operuje w modo? Niestety nie mam obecnie tego programu i nie wiem jak tam wygląda sprawa z SG. Zastanawiam się czy lecieć na blenderze czy inwestować w modo. Autodesk mnie bardzo zraził tym jak skubią kasę na europejczykach, 2x większa cena dla europy bez żadnego sensownego uzasadnienia. Jeżeli chodzi o moje poprzednie trzecie pytanie czyli Chodziło mi w sumie o coś w tym stylu, jeżeli jest full time, in house, to wymagają oprogramowania czy je zapewniają? (to już bardziej chyba podchodzi pod normalną prace) http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=135343
  4. Sorry, uciekło mi że to pytanie tyczy się game dev. Problem jest taki że Blender nie posiada takich smoothing groups jak np. 3ds Max, i aby uzyskać efekt hard surface trzeba używać modyfikatora edge split, który rozcina siatkę przy wybranych krawędziach dając efekt różnych smooth group. Czyli importując model z Blendera do 3ds Maxa mamy pociętą siateczkę, którą przy edycji trzeba będzie łączyć.
  5. A więc tak, w najbliższym czasie zamierzam zacząć działać jako freelancer, z tego względu mam zamiar założyć firmę aby uzyskać te 20 tys +/- z PuP. Niestety z tych pieniędzy nie będzie mnie stać na kupno oprogramowania typu 3Ds Max czy Maya. Z chęcią odziałbym się w Modo lub doszkolił się w Blenderze i dlatego kieruje do was takie trzy pytania. -Zakładając że moje prace są dobre. Czy mam jakieś szansę dostawać normalne zlecenia pracując w blenderze/modo? Czy zleceniodawcy szukają tylko i wyłącznie ludzi z 3ds maxem/mayą ze względu na ewentualne problemy z importem np. smoothing groups. O ile przy prostych rzeczach można jeszcze zastosować to blenderowe shade flat, to przy bardziej wymagających modelach hard surface trzeba już stosować edge split, co niszczy siatkę i przy ewentualnych poprawkach trzeba to wszystko łączyć co jednak zajmuję czas. -Nie wiem jak jest z Modo bo nigdy nie używałem, dlatego następne pytanie dla tych co znają to oprogramowanie, czy w Modo smoothing groups działa dobrze? Czy również trzeba 'ciąć' siateczkę. -Czasem napotykam oferty pracy zdalnej na dłuższy okres czasu, zazwyczaj wymagana znajomość 3ds Maxa. Czy aby starać się o taką prace potrzebuje mieć własną licencje 3ds Maxa czy to już pracodawca zapewnia dostęp do oprogramowania? Pozdrawiam.
  6. Nieźle, mam nadzieje że wygrasz.
  7. A więc testuje nowy sprzęcik, kiedyś oglądałem jakiegoś tutoriala zanim jeszcze nie miałem sprzętu, teraz uzyskaną wiedzę wykorzystałem w praktyce, i jako w sumie jest to mój pierwszy skończony render to jestem zadowolony :D Który lepszy bo chyba sobie wydrukuje jako że to pierwszy :D Prawie czysty render, trochę pobawiłem się kontrastem i gammą ;p A tutaj z aberracją.
  8. Arthus

    Robocik

    Na końcu widzę, robocik wandal :D Długo się tego animowania uczyłeś?
  9. Albo możesz zrobić inset -> extrude or usunąć jedną ze ścianek i dać shell. http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/insetextrude_zps0d5ec9f6.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/shell_zpsf359501e.jpg
  10. Poszukaj sobie refek, jak taka chusta wojskowa się układa, i leć z plane jak Ci ch3steros piszę, nie rób nigdy z głowy jeżeli nie jesteś pewny swych umiejętności, a nawet jeśli jesteś to i tak referencje są mega przydatne i powinieneś zawsze przed rozpoczęciem pracy je zbierać. Takim modelingiem podniesiesz sobie skilla trochę i będziesz miał pełną kontrole nad tym jak chusta się układa (wedle Twoich umiejętności). Nie wiem czy umiesz coś z modelingu, ale w plane, zrób sobie dość gęstą siateczkę(HP), modeluj takie rzeczy najlepiej przy użyciu soft selection, lub wykorzystaj jakiś program do sculptingu, chociaż radzę Ci jednak nauczyć się to robić na sucho np, w 3ds maxie, blenderze czy czego tam używasz. Następnym krokiem będzie wykonanie modelu low poly, zasada podobna, tworzysz plane tak aby nakładał się z HP, jednak przy jak najmniejszym nakładzie trisów, uv warp. Wypalasz ao, normalke(opcjonalnie), z pomocą ao robisz diffuse i masz piękną chustę. Pozdrawiam.
  11. Chodziło mi o równomierne rozłożenie siatki tam gdzie chcesz zginać Zrobiłem most w 2 min żeby pokazać o co mi chodzi. http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/1_zpsb0bdb355.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/2_zpse30eb985.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/3_zps485d5694.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/4_zps14904621.jpg ..... http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/6_zps075e9071.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/5_zpsf6ee34f4.jpg Nie jestem zbyt dobry w tłumaczeniu, ale mam nadzieje że coś tam pomogłem ;) Pozdrawiam.
  12. Po to się maluje w stylu handpainted żeby normalek nie dawać, chyba.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy