Zernat Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Witam. Mam do was takie pytanko, mam zamiar wymodelować pewien most, będzie on trochę skomplikowany (dużo rur, złączeń itp. itd.) jednak most ten w domyśle ma być lekko skręcający w bok (wygięty). I tutaj pojawia się moje pytanie, jak to rozegrać ? Czy mogę wymodelować go na prosto a później za pomocą jakiegoś narzędzie delikatnie go wygiąć ? Nic się wtedy nie wykrzaczy,nie popsuje, nie porozjeżdża ? Czy może lepiej od razu modelować ten most wygięty i się trochę pomęczyć ale mieć pewność, że wszystko będzie w porządku ? Pozdrawiam i z góry dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Bend modyfikator? Deformowanie po krzywej, zeskinować i powyginać jointami co tam wolisz. Zawsze też możesz używać curve modelingu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted July 3, 2013 Author Share Posted July 3, 2013 Też właśnie myślałem o Bend'dzie. Czy mówisz, że ogólnie wykonalne tak ? Wolałem się upewnić zanim straciłbym na tym parę godzin zabawy ^^ Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Nie wiem jak wygląda ten most, ale jak nałożysz bend na grupie a krzywizna nie będzie okrągła to będzie ok. w przypadku dużej lepiej modelować od razu krzywo albo curve modeling(tą opcje wybrałbym sam, bo w ten sposób mam lepiej kontrolowaną i bardziej proceduralną geometrie, a to lubię). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 modelujesz prosty a potem wyginasz modyfikatorem który nakłada most na krzywą przynajmniej tak jest w blenderze w maxie pewno też tak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Bend chyba tylko w przypadku niewielkiej krzywizny. Inaczej mogą być widoczne różnice w teoretycznie takich samych elementach na zewnętrznym i wewnętrznym łuku mostu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 wystarczy tylko zadbać aby wyginane elementy miały podobne podziały i można giąć bendem :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted July 5, 2013 Author Share Posted July 5, 2013 wystarczy tylko zadbać aby wyginane elementy miały podobne podziały i można giąć bendem :) Podobne podziały ? Mógłbyś sprecyzować ? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthus Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 równomierne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 równomierne. Czy ja jestem w ukrytej kamerze ? xd Ale co ma być równomiernie ? Siatka ma być symetryczna względem wszystkich obiektów ? Podziały polygonów mają być podobne dla każdego elementu ? Czy o co chodzi ? :P Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthus Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 (edited) Chodziło mi o równomierne rozłożenie siatki tam gdzie chcesz zginać Zrobiłem most w 2 min żeby pokazać o co mi chodzi. http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/1_zpsb0bdb355.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/2_zpse30eb985.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/3_zps485d5694.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/4_zps14904621.jpg ..... http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/6_zps075e9071.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/5_zpsf6ee34f4.jpg Nie jestem zbyt dobry w tłumaczeniu, ale mam nadzieje że coś tam pomogłem ;) Pozdrawiam. Edited July 7, 2013 by Arthus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 Rozumiem, bardzo dobrze wytłumaczyłeś, dzięki wielkie za pomoc i wybacz moją wrodzoną niekumatość ^^ Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts