Skocz do zawartości

Artefakty w renderze - Maya 2013


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Od kilku godzin męczę się z pewnymi artefaktami, które wychodzą mi podzczas renderowania.. chodzi o te ciemne plamy przy krawędziach. Występują one podczas gdy włączam FinalGathering. Dodam, że pracuję na Maya 2013 i sprawdzałem tą scenkę na innym kompie przy tej samej wersji softu - niestety tak samo się dzieje.

 

podgladp.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Pracuję w MentalRay, bo nie napisałem tego.. poniżej przesyłam screen z ustawieniami (praktycznie defaultowe), GI wyłączone. Materiał chyba nie gra roli, bo zrobiłem nawet zwykłego boxa z defaultowym materiałem i też się tak robi.

 

indirect.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

Zwiększ filter do jeden. Wydaje mi się, że normal tolerance jest za małe. Point density na 0.1 do 0.5 będzie sie nadawać do finalnego renderu i Accuracy możesz na razie zmniejszyć do 60 a w finalnym dajesz do 150/200 ;)

Napisano

niestety to nic nie pomaga.. oczywiście sama zmiana tych wartości ma wpływ na to jak obiekt finalnie jest oświetlony, robiłem też "extramalne próby" z różnymi wartościami, ale te plamy przy krawędziach wciąż są. Tak się zastanawiam, czy nie jest to wina maya 2013, którą niedawno zaktualizowałem, a wcześniej nie miałem takich problemów :/

Napisano

ten artefakt występuje też na nowo utworzonej scenie.. przeniosłem ustawienia z rendera, dodałem dwa światła i te artefakty wciąż są :/ maxTrace depth mam na 2. Nie bardzo rozumiem o jaki sampling Unified pytasz.

 

74848022.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

46835513.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

Bez przesady zadene z tych ustawien nie pomoze bo to jakas anomalia niedosamplowanie wyglada troche inaczej.

Wykesportuj modele do obj/fbx i zaimportuj Jescze raz. Uzywales smooth edge?hard edge? Sprobuj dac bevele na kraweziach i sprawdz normalki. display-poligon face normals. Jezeli na tych krawedziech dales smooth edge (ostrych 90 degree) to beda babole. daj hard edge na nie albo daj bevel choc jeden segment poprawi Ci shading.

 

P.S. Raytracing/scaline? zmien na raytracing. Scaline to przezytek chyba tylko do hair juz sie uzywa i to do scen nieruchomych. Shadowmaps?/Raytrace shadows? no ale ja tu cienie nie widz :).

NA cylindrze moje oczy nic zlego nie widza.

 

Zapisz wyrenderowany obrazzek do pliku i zobacz jak wyglada. Sprawdz czy nie wlaczyles przypadkeim ambiet oclusion cos ciemno w tych rogach masz.

 

Mozesz sprobuwac wywalic ustawienia defautlowe z documents and setting widowsa. Sproboj zaiorwac scene do czystej. Nie otwierac tylko zaimporwac pzdr.

Napisano

Sebazx6r - próbowałem tych rzeczy, ale nie działa. Raytrace mam cały czas, siatka nie jest super zbudowana i ma pewne błędy, ale na zwykłych bryłach czy innych siatkach też to występuje, cienie są jeszcze wyłączone. Owszem jak mieszam z ustawieniami FG i tymi, o których piszesz (smooth/hard edge) to jakieś tam zmiany są. Jak wyłączam FG to te artefakty znikają.

 

Poniżej przesyłam tą scenę pod podanym linkiem (do Poozona też to wysłałem):

 

http://pixelworld.strefa.pl/scena.rar

Napisano

Czy screeny które zamieściłeś to rendery sceny którą mi podesłałeś ?

U mnie bez zmieniania czegokolwiek Twoja scena wygląda tak:

render.jpeg

 

Jak dla mnie Twój problem leży gdzieś w systemie (Windows, Maya) lub w hardwarze komputera. Jak masz możliwość to zainstaluj sobie Mayke na innym komputerze i zrób testy.

 

Tak przy okazji to trochę przekombinowałeś z ustawieniami Raytracing'u w zakładce Quality.

Bez sensu jest podkręcać parametr Refractions skoro w scenie nie masz materiałów przeźroczystych.

Druga sprawa to według mojej wiedzy parametr Max Trace Depth powinien być sumą dwóch wcześniejszych czyli Refractions i Reflections i podobnie w zakładce Indirect Light -> Final Gathering Tracing.

Jednakże zmiana tych parametrów w obu tych miejscach nie jest lekarstwem na Twój problem.

 

Pzdro,

Poozon

  • Like 1
Napisano

Część błędów wynika ze złych normali, w viemie z zakładce lighting odznacz two saides lighting i sam zaraz zobaczysz. Drugi problem to za mała skala. Bo FG działa fizycznie. Poza tym na tym schodkowanym w niektórych miejscach face Ci sie na siebie nachodzą

Napisano

hmm a nie wyrenderowałeś sceny z warstwy renderującej "AO_Scene"? Ja mam tam ustawiony Ambien Occlusion.. spróbuj wyrenderować to z MasterLayer.

 

Dzięki za uwagi. Max Trace Depth mam faktycznie źle ustawiony, a Refractions mam ustawiony, bo w scenie były elementy przezroczyste, tylko na potrzeby tego testu je wywaliłem... ale faktycznie mogłem zmniejszyć ten parametr.

 

Co do sprzętu to w ostatnich tygodniach zmieniałem kartę graficzną. Wcześniej nie przypominam sobie żebym miał problemy takie. Może powinienem przy zmianie tej karty na nowo system postawić.. z windowsem to różnie bywa :)

 

- - - Updated - - -

 

legomir - a jak się powinno ustawić prawidłowo skalę w stosunku do FG? jest jakaś "złota recepta"?

ten błąd widzę siatki.. zaraz sobie poprawię - dzięki :)

Napisano

Dobra mam błędy ;) W czarnych miejscach przebijają się normale tych nałożonych na siebie face. Co do prawidłowej skali najlepiej chyba stosować fizyczną tj. maya używa centymetrów więc 100 maya units = 1 metr

Napisano

Z tego co próbowałem pomaga:

a)zwiększenie angle tolerance

b)zmiana materiału

c)zagęszczenie siatki

d)ustawienia normali odpowiednio

 

Nie wiem też czy to nie kwestia ustawień clip size w kamerze.

  • Like 1
Napisano

miałem bardzo mały ten obiekt i zmniejszyłem clip size.

 

Super wielkie dzięki legomir i Poozon, że się temu przyglądnęliście i pomogliście :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności