Skocz do zawartości

model 3d - cywilizacja


zyga1990

Rekomendowane odpowiedzi

[ATTACH=CONFIG]87736[/ATTACH]

 

Witam pierwszy raz udzielam się na forum 3d :)

 

Jest to projekt który ilustruje wydobycie dóbr wszelakich z planety przez cywilizacje :) takie założenie ogolne :) zastanawiam sie jak poprowadzić to dalej i liczyłbym na sugestie i pomysły :) na szczycie obrazka bedzie bardzo realistycznie wymodelowane miasto (taki plan ;) ) mam nadzieje że efekt końcowy bedzie bardzo interesujący bo to właściwie moj pierwszy bardziej szczegółowy projekt :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez zyga1990
źle opisany temat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

wiesz, to nie za dobrze. Może ktoś funkcjonuje inaczej niż ja, ale ja nigdy nie skończyłem nic bez konkretnego konceptu. inm lepszy koncept, tym lepszy efekt - bez wyjątków.

Jak masz koncept(art), jakiś choćby szkic szczegółowy to:

*Możesz wszystkie pomysły zarysować, zanim zapomnisz

*widzisz kompozycję całości

*możesz się zająć modelowaniem całości a potem materiałami a na koniec ewentualnie compositingiem i postprodukcją.

*wiesz ile ci zostało pracy do końca

*stawiasz sobie wyzwania, bo koncept miewa rzeczy, które jeszcze nie wiesz jak wymodelować i jaki zrobić materiał.

*masz takie drugie dno, bo możesz dodać już przy modelowaniu coś jeszcze (albo coś od siebie, jak koncept czyjś)

Jak robisz z buta to:

*Wpadasz na pomysły, która uciekają zanim skończysz modelować jakąś pierdołę

*nie widzisz koncepcji całości, dopiero jak coś wyjdzie do dupy to się o tym przekonujesz, a czas był zmarnowany

*robisz po obiekcie, modelowanie i materiał. Składa się to potem z niepasujących obiektów i materiałów do poprawy.

*nie wiesz ile pracy zostało do końca i w zasadzie możesz robić w nieskończoność, albo nie skończyć wcale.

*modelujesz to co umiesz i tylko tyle, bez nowych wyzwań niczego się nie uczysz

*dodajesz nowe wypasione części do samochodu bez ramy i silnika, a potem zmieniasz części lepsze, ale to tuning czegoś co nie pojedzie nigdzie.

 

Nie będę ci tu mówił o tym jak powinien wyglądać zawodowy workflow, bo nie pracuje w branży -jestem tylko hobbystą nawet zupełnie bez zawodowych aspiracji, jednak jak się za coś biorę, to zależy mi na efekcie, a nie tylko na spędzaniu czasu. Jest koncept - jest efekt. Nie ma konceptu - nie skończysz

 

Wracaj do szkicu. powinieneś sobie narysować wszystko co chcesz zrobić, tak jak byś rysował dla kogoś innego, żeby wiedział jak modelować. A potem się zastanawiać jak to zrealizować.

 

Planeta nie wygląda na planetę, kontynenty są za wysokie, nie ma atmosfery. tło i światło też nic nie sugerują. tekstury nie wskazują na kosmiczną skalę. Jesli to jest Ziemia a nie planeta x, to może warto by dodać ziemskie kontynenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda że lepiej ze szkciem, ale twierdzę że można skończyć pracę bez rozrysowanego konceptu, o ile jako taki pomysł jest w głowie. Ale oczywiście z rozrysowanym konceptem idzie szybciej i wchodzi się w mniej ślepych uliczek, i modeluje się mniej obiektów które potem nie są widoczne w scenie.

 

Planeta wygląda kreskówkowo, myślę że miasto powinno być w podobnym stylu, nie realistyczne.

Światełka w środku "pnia" irytują, są jakby za duże, wywaliłabym albo zrobiła małe wzdłuż jakiejś niby windy albo czymś tego typu.

Domy w tle na planecie bym wstawiła na platformę.

Rozbudowałabym pomysł z pustynią, już teraz pustynia jest w pobliżu rur, mógłbyć jeszcze zrobić krążki piasku naokoło tych rur które nachodzą na trawę, i kilka kępek trawy u góry tam gdzie gęstość rur jest trochę niższa. Przy rurze która wchodzi w wodę, woda mogłaby być brudniejsza.

Te kable z prawej poprowadziłabym bliżej głównego pnia. I raczej zostałabym przy ciemnych kolorach kabli i rur, całkiem inny klimat.

Popracuj nad oświetleniem (coś bardziej kierunkowego).

Fajnie wyszły te różne rury i ich wloty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności