Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

[ATTACH=CONFIG]87736[/ATTACH]

 

Witam pierwszy raz udzielam się na forum 3d :)

 

Jest to projekt który ilustruje wydobycie dóbr wszelakich z planety przez cywilizacje :) takie założenie ogolne :) zastanawiam sie jak poprowadzić to dalej i liczyłbym na sugestie i pomysły :) na szczycie obrazka bedzie bardzo realistycznie wymodelowane miasto (taki plan ;) ) mam nadzieje że efekt końcowy bedzie bardzo interesujący bo to właściwie moj pierwszy bardziej szczegółowy projekt :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez zyga1990
źle opisany temat

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

widzę że jakiś twój osobisty koncept. Robiłeś szkice, czy tak z buta idziesz nie wiadomo gdzie?

Napisano

Witam,

proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).

Napisano

wiesz, to nie za dobrze. Może ktoś funkcjonuje inaczej niż ja, ale ja nigdy nie skończyłem nic bez konkretnego konceptu. inm lepszy koncept, tym lepszy efekt - bez wyjątków.

Jak masz koncept(art), jakiś choćby szkic szczegółowy to:

*Możesz wszystkie pomysły zarysować, zanim zapomnisz

*widzisz kompozycję całości

*możesz się zająć modelowaniem całości a potem materiałami a na koniec ewentualnie compositingiem i postprodukcją.

*wiesz ile ci zostało pracy do końca

*stawiasz sobie wyzwania, bo koncept miewa rzeczy, które jeszcze nie wiesz jak wymodelować i jaki zrobić materiał.

*masz takie drugie dno, bo możesz dodać już przy modelowaniu coś jeszcze (albo coś od siebie, jak koncept czyjś)

Jak robisz z buta to:

*Wpadasz na pomysły, która uciekają zanim skończysz modelować jakąś pierdołę

*nie widzisz koncepcji całości, dopiero jak coś wyjdzie do dupy to się o tym przekonujesz, a czas był zmarnowany

*robisz po obiekcie, modelowanie i materiał. Składa się to potem z niepasujących obiektów i materiałów do poprawy.

*nie wiesz ile pracy zostało do końca i w zasadzie możesz robić w nieskończoność, albo nie skończyć wcale.

*modelujesz to co umiesz i tylko tyle, bez nowych wyzwań niczego się nie uczysz

*dodajesz nowe wypasione części do samochodu bez ramy i silnika, a potem zmieniasz części lepsze, ale to tuning czegoś co nie pojedzie nigdzie.

 

Nie będę ci tu mówił o tym jak powinien wyglądać zawodowy workflow, bo nie pracuje w branży -jestem tylko hobbystą nawet zupełnie bez zawodowych aspiracji, jednak jak się za coś biorę, to zależy mi na efekcie, a nie tylko na spędzaniu czasu. Jest koncept - jest efekt. Nie ma konceptu - nie skończysz

 

Wracaj do szkicu. powinieneś sobie narysować wszystko co chcesz zrobić, tak jak byś rysował dla kogoś innego, żeby wiedział jak modelować. A potem się zastanawiać jak to zrealizować.

 

Planeta nie wygląda na planetę, kontynenty są za wysokie, nie ma atmosfery. tło i światło też nic nie sugerują. tekstury nie wskazują na kosmiczną skalę. Jesli to jest Ziemia a nie planeta x, to może warto by dodać ziemskie kontynenty?

Napisano

To prawda że lepiej ze szkciem, ale twierdzę że można skończyć pracę bez rozrysowanego konceptu, o ile jako taki pomysł jest w głowie. Ale oczywiście z rozrysowanym konceptem idzie szybciej i wchodzi się w mniej ślepych uliczek, i modeluje się mniej obiektów które potem nie są widoczne w scenie.

 

Planeta wygląda kreskówkowo, myślę że miasto powinno być w podobnym stylu, nie realistyczne.

Światełka w środku "pnia" irytują, są jakby za duże, wywaliłabym albo zrobiła małe wzdłuż jakiejś niby windy albo czymś tego typu.

Domy w tle na planecie bym wstawiła na platformę.

Rozbudowałabym pomysł z pustynią, już teraz pustynia jest w pobliżu rur, mógłbyć jeszcze zrobić krążki piasku naokoło tych rur które nachodzą na trawę, i kilka kępek trawy u góry tam gdzie gęstość rur jest trochę niższa. Przy rurze która wchodzi w wodę, woda mogłaby być brudniejsza.

Te kable z prawej poprowadziłabym bliżej głównego pnia. I raczej zostałabym przy ciemnych kolorach kabli i rur, całkiem inny klimat.

Popracuj nad oświetleniem (coś bardziej kierunkowego).

Fajnie wyszły te różne rury i ich wloty .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności