Gość dother of the master Napisano 18 Październik 2012 Napisano 18 Październik 2012 Witam serdecznie, bardzo pilnie potrzebuję pomocy w wykonaniu podobnej animacji. Chodzi mianowicie o wykorzystanie linii (najlepiej importowanych w formacie .dwg) do stworzenia animacji tworzenia się rur. Animacja posiadać będzie dużo tego typu obiektów tworzących się podczas jej trwania, także byłoby świetnie gdyby rendering nie zabił komputerów i nie trwał 3lata :)) Pomysł tego projektu odnosi się do budowania obiektu (hotelu) i napełniania go wszelkiego rodzaju instalacjami, w celu uświadomienia przyszłych studentów Architektury Wnętrz jak wiele "żył i tętnic" potrzebuje budynek by ożyć. Najbardziej zależy mi na sposobie możliwie najprostszym. Serdecznie pozdrawiam i dziękuje z góry za wszelką pomoc! BARDZO PROSZĘ więc rady i pomysły dotyczące zaanimowania danego kształtu po linii przy pomocy 3dsmax'a lub dodatkowo AfterEffects.
Traitor Napisano 18 Październik 2012 Napisano 18 Październik 2012 Najprosciej Digimation Grow (http://www.digimation.com/home/Software.aspx?sm=gr). Wystarczy zmienic parametr z 0 na 100 i gotowe. Plugin jednak wylacznie dla maxow R4-R9:) Bez niego zostaje reczne animowanie modyfikatora Slice. Chyba, ze ktos w koncu napisze Grow'a do wyzszych wersji:)
Gość dother of the master Napisano 18 Październik 2012 Napisano 18 Październik 2012 Byłoby świetnie gdyby nie wymóg pracy na 12, ewentualnie 10, gdyż mamy dostęp do tych wersji w ramach licencji na programy uczelni. Ale bardzo dziękuje za odpowiedź! :))
mirach Napisano 18 Październik 2012 Napisano 18 Październik 2012 swego czasu uzylem tego http://rpmanager.com/plugins/SplineMesher.htm ma dosc sporo opcji, a jedna z nich jest mozliwosc prostej animacji pojawiania sie mesha na splineie.
Orangegraphics Napisano 18 Październik 2012 Napisano 18 Październik 2012 można też inaczej, samym maxem ładnie to zrobić. tworzyś spline'a ścieżki, wchodzisz w Utilities->measure i zczytujesz jego gługość Length, zapisujesz sobie tą wartość gdzieś. Teraz tworzysz zwykłego Cylindra o promieniu chcianej rury, wysokości 0( Zero) oraz dużej ilości Height segments. Nadajesz na niego modyfikator Path deform, wybierasz wcześniej wykonaną ścieżkę, przesuwasz slider do np 100 klatki, ciśniesz klawisz autokey i pod modyfikatorem Path Deform na stosie wybierasz obiekt bazowy ( Cylinder) i zmieniasz jego wysokość na wcześniej zapisaną długość ścieżki Aż sobie sprawdziłem teraz, wszystko działa pięknie teraz. Pluginy unnecesery;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się