Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A dokładniej chciałbym osiągnąć efekt płynnej animacji z kostki (niedoskonałej - 4x3x9m) do sfery poprzez zwiększanie ilości ścian kostki do nieskończoności (umownie - im więcej ścian tym bliżej sfery). Potrzebuję aby kamera była w środku figury - będzie to pomieszczenie - oteksturowane ściany.

 

1. Próbowałem wykorzystać do tego deformer shrink wrap niestety z niezbyt ciekawymi efektami. Po pierwsze jego dynamika jest nieciekawa, aby osiągnąć pożądany efekt muszę animować ilość segmentów kostki a i tak nie wygląda to dobrze. Po drugie, nie wiedzieć czemu animacja nie działa mi wewnątrz figury, wewnątrz transformowany do kuli prostopadłościan wciąż pozostaje prostopadłościanem.

 

2. Deformer Polygon reduction - narzędzie zgoła idealne do tego zadania. Wrzuciłem na sferę myśląc że zredukuje mi ilość jej polygonów do pożądanej kostki. Niestety im mocniejsza redukcja polygonów tym większa ich liczba staje się trójkątami - ja potrzebuję aby w ostatnim kroku zostały mi kwadraty - dokładnie sześć prostokątów. Macie jakiś pomysł jak okiełznać ten deformer?

 

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły, sugestie, podpowiedzi, linki, etc.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ogólnie przy morfingu chyba łatwiej łatwiej jakbyś pobrał PoinPosition z kostki i Point(vertex)Index(number) i stworzył sfere o takiej ilości vertexów. Pobrał jej point position i PointIndex. I przekształcił zmienił pozycje vertexów z kostki na pozycje sphere. Ew. zakładając, że Cube jest większe od sphere można za pomocą danych zrobić Displace na tym(mogę podać tutek ale to softimage, ale jak kminisz działanie nodów i expresso powinieneś zrozumieć).

Napisano

@Legomir, dzięki za odp.

Jeżeli dobrze zrozumiałem to to pierwsze rozwiązanie będzie o tyle niewystarczające, że właśnie potrzebuję, aby w początkowym stadium (cube) tych vertexów było mniej, a potem aby ich liczba stopniowo zwiększała się tworząc kolejne ściany i aby nieznacznie "wyginać" ich położenie wykrzywiając sześcian do kuli. Właśnie to nie ma być taki płynny morphing - dlatego najbardziej interesowałoby mnie ogarnięcie do tego polygon reduction - ładnie wtedy powstawałyby mi kolejne ściany.

 

Co do drugiej metody - sfera jest większa od cube'a, ma promień 9m.

Napisano (edytowane)
Deshu a tak z ciekawości też obkminiasz może Softimage?

 

Chciałbym sprawdzić, czy ICE podpasuje mi bardziej niż houdini - który w ogóle mi nie podpasował:P

 

Chciałbym sie nauczyć modelować proceduralnie.

Np procedurka na obrastanie kryształami.

 

 

Edit:

Dzięki za link. Świetny tutorial.

Edytowane przez deshu
Napisano

Możesz zrobić kulę jako "hexahedron" zmniejszyć liczbę segmentów do 5 i podnosić. Z kwadratu zacznie ci się robić kula. Tylko, że pierwszy skok jest bardzo agresywny bo od razu przyjmuje wielkość kuli. Więc dołączasz do sceny Box (2:2:2) oraz deformer "Mesh". Box ma być tak duży jak kula. Środkowymi wierzchołkami boxa (zmienionego na polygony!) łagodzisz "wystrzał" wierzchołków kuli z 5 na 6 segmentów. Wszystko animujesz. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane. Jak używać deformera Mesh

jest np. tu w pięknym języku Goethe'go

  • Confused 1
Napisano
Możesz zrobić kulę jako "hexahedron" (...)

:) właśnie tak siedząc nad tym od wczoraj doszedłem do podobnego rozwiązania, z tym, że hexadron wygląda dobrze z zewnątrz, wewnątrz z kolei siatka przypomina wciąż prostopadłościan, dlatego wpadłem na pomysł żeby animować również typ sfery na standard w późniejszym etapie animacji i zaczyna to jakoś wyglądać.

 

poeksperymentuję jeszcze z tym Meshem, bo ten pierwszy skok istotnie jest bardzo widoczny. Może w końcu matura z niemieckiego na coś się przyda... :)

 

dzięki, rep leci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności